اخبار و رویدادها: بررسي رويكردهاي نوين برنامه ريزي و مديريت توسعه سرزميني

بررسي رويكردهاي نوين برنامه ريزي و مديريت توسعه سرزميني
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶- ۰۹:۲۵:۰۹

بررسي رويكردهاي نوين برنامه ريزي و مديريت توسعه سرزميني

در دومين همايش ملي رويكردهاي نوين آمايش سرزمين در ايران به ميزباني دانشگاه صنعتي شاهرود رويكردهاي نوين برنامه ريزي و مديريت توسعه سرزميني با حضور صاحب نظران بررسي گرديد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دكتر محمد حسن فولادي استاد دانشگاه  UCL انگليس و بنيانگذار مطالعات آمايش سرزمين در كشور بعد از انقلاب اسلامي و دبير علمي دومین همایش ملی رویکردهای نوین آمایش سرزمین در ایران ،  داشتن برنامه اي چون آمايش سرزمين براي رشد و تعالي كشور را ضروري دانست  و در افتتاحیه این همایش به جايگاه آمايش در نظام برنامه ريزي پرداخت.

IMG_0126

وي با توجه به اهميت امنيت، اقتصاد و معيشت، فرهنگ و آموزش در آمايش سرزمين، جامع نگري را مهم ترين بخش اين آمايش عنوان نمود.

دكتر فولادي ضمن تاكيد بر آسان سازي آمايش سرزمين افزود: درخصوص مسائل راهبردي وارد شدن به آمايش سرزمين و درگيرشدن در جزئيات، نه تنها كمكي به ما نمي كند، بلكه سبب پيچيده ترشدن برنامه ها مي گردد.

بنيان‌گذار آمايش سرزمين در كشور اضافه كرد: تيم هاي آمايشي در ۳۱ استان كار را آغاز كردند اما به دليل نبود روش هاي واحد به موفقيت چنداني تاكنون نرسيديم و تا به امروز نتوانستيم گستردگي تعابير و تدابير را در حوزه آمايش مهار كنيم.

ايشان با اشاره به مركزيت و مرجعيت علمي براي آمايش سرزمين ، داشتن يك برنامه و نگرش مانند آمايش سرزمين براي رشد و تعادل كشور را ضرورت دانست.

دكتر عابديني جانشين فرماندهي انتظامي استان سمنان نيز در افتتاحيه دومين همايش ملي رويكردهاي نوين آمايش سرزمين در ايران گفت: بايد رويكرد به سمتي باشد كه بتوانيم با تشخيص و احصاي مولفه ها و شاخص هايي كه با رويكرد امنيت عمومي بر آمايش تاثير مي گذارد، الگويي كشوري تعريف كنيم.

IMG_0006

در ادامه افتتاحيه اين همايش مهندس محمود كتابچي از فعالان حوزه آمايش سرزمين بعد از انقلاب اسلامي و مديركل اسبق دفتربرنامه ريزي منطقه اي سازمان برنامه وبودجه كشور با موضوع رويكرد مناسب براي آمايش سرزمين در دوره جديد ، مهندس حسين آرامي  مشاور فعلي سازمان برنامه و بودجه كشور در امور آمايش و برنامه ريزي و مديركل سابق دفترآمايش محيط زيست سازمان برنامه و بودجه كشور با موضوع چالش هاي تهيه مطالعات آمايش استان هاي كشور و دكتر محمد حسن فولادي با موضوع نظام يكپارچه مديريت توسعه سرزميني  در نشستي با عنوان رويكردهاي نوين برنامه ريزي ومديريت توسعه سرزميني به بحث و تبادل نظر با حضار پرداختند.

12345