اخبار و رویدادها: آمايش سرزمين در نظام سلامت كاملا عملياتي و اجرايي شده است.

آمايش سرزمين در نظام سلامت كاملا عملياتي و اجرايي شده است.
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶- ۰۹:۱۵:۱۶

آمايش سرزمين در نظام سلامت كاملا عملياتي و اجرايي شده است.

دكتر رضا چمن رئيس دانشگاه علوم پزشكي شاهرود: آمايش سرزمين در نظام سلامت كاملا عملياتي و اجرايي شده است.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي شاهرود، در افتتاحيه دومين همايش ملي رويكردهاي نوين آمايش سرزمين در ايران به ميزباني دانشگاه صنعتي شاهرود در صبح روز سه شنبه 10 بهمن ماه جاري، دكتر رضا چمن رئيس دانشگاه علوم پزشكي شاهرود با حضور در اين همايش با بيان اينكه در مبناي آمايش سرزمين سه عامل جمعيت، سرمايه و منابع طبيعي در برنامه‌ريزي توسعه بايد لحاظ گردد، گفت: در حوزه آمايش سرزمين دو رويكرد وجود دارد كه آموزش‌هاي عالي، دانشگاه‌ها، مراكز تحقيقاتي در شهرهاي برخوردار با زيرساخت‌هاي مناسب اقتصادي، اجتماعي فرهنگي و مناطق خوش آب و هوا به عنوان رويكرد اول نهادينه ‌شده است و در رويكرد دوم بايد دانشگاه‌هاي آموزش عالي به ‌سوي مناطق كم برخوردار سوق پيدا كنند تا به توسعه كمك گردد.

دكتر چمن بابيان اينكه آمايش سرزمين در نظام سلامت كاملا عملياتي و اجرايي شده است، بيان كرد: در نظام سلامت بايد هر فردي بتواند با طي مسير هفت كيلومتر به نزديك ترين مكان درماني دسترسي داشته باشد كه در كشور بالغ ‌بر ۹۷ درصد مردم اين دسترسي را دارند. وي همچنين گفت: در توزيع سلامت، بهداشت و درمان به سه مؤلفه دسترسي جغرافيايي، فرهنگ و اقتصاد توجه شده است.

IMG_0169

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهرستان شاهرود مهمترين محصول دانشگاه علوم پزشكي را تربيت نيروي انساني و طبابت مبتني بر شواهد دانست و افزود: در حوزه سلامت بايد با نگاه آمايشي و توجه به بستر جغرافيايي و با تحقيق و شواهد تصميم‌گيري ها صورت پذيرد.

دكتر چمن در ادامه اين همايش در خصوص حضور دانشگاه علوم پزشكي و دانشگاه صنعتي شاهرود در كنار هم به جهت توسعه فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي، بهداشت و درمان و بهبود شاخص هاي سلامت ابراز اميدواري كرد.

ادامه خبرهای همایش را در اخبار بعدی دنبال کنید.

12345