اخبار و رویدادها: دومين همايش ملی آمايش سرزمين ايران به ميزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود

دومين همايش ملی آمايش سرزمين ايران به ميزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶- ۰۹:۰۸:۳۳

دومين همايش ملی آمايش سرزمين ايران به ميزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود

دومين همايش ملی رويكردهای نوين آمايش سرزمين در ايران طي آئين افتتاحيه ای به ميزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دومین همایش ملی رویكردهای نوین آمایش سرزمین در ایران طی مراسم افتتاحیه ای، صبح روز سه شنبه 10 بهمن ماه سال جاری با حضور دكتر عابدینی جانشین فرماندهی انتظامی استان سمنان، مهندس محمد رضا هاشمی فرماندار شهرستان شاهرود، مهندس محمود كتابچی از فعالان حوزه آمایش سرزمین بعد از انقلاب اسلامی و مدیركل اسبق دفتر برنامه ریزی منطقه ای سازمان برنامه و بودجه كشور، مهندس حسین آرامی  مشاور سازمان برنامه و بودجه كشور در امور آمایش و برنامه ریزی و مدیركل سابق دفتر آمایش محیط زیست سازمان برنامه و بودجه كشور ، دكتر محمدمهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود، دكتر رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهرستان شاهرود، دكتر علی شاهینی رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان شاهرود، دكتر محمود شریعتمدار طهرانی رئیس دانشگاه علوم قرآنی شهرستان شاهرود، دكتر عباس هنربخش رئوف رئیس دانشگاه سمنان،  دكتر سیدمحمد اسماعیل جلالی رئیس پارك علم و فناوری شهرستان شاهرود، دكتر محمدحسن فولادی استاد دانشگاه  UCL انگلیس و بنیانگذار مطالعات آمایش سرزمین در كشور بعد از انقلاب اسلامی و دبیر علمی این همایش و دكتر رضا شیخ عضو هیات علمی و رئیس  دانشكده مهندسی صنایع و مدیریت دانشگاه و دبیر اجرایی همایش در محل سالن اجتماعات دانشكده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیك این دانشگاه برگزار گردید.

IMG_0010

در ابتدا این آئین دكتر فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن خیر مقدم و تسلیت ایام فاطمیه و همچنین گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با هموطنان زلزله زده غرب كشور ابراز همدردی نمود.

IMG_0023

دكتر فاتح با اشاره به پشگامی به ‌سوی كارآفرین كردن دانشگاه به عنوان شعار دانشگاه صنعتی شاهرود به بیان تشكیل 18 كارگروه كارآفرینی و ارائه خدمات دانش‌بنیان دانشگاه به جامعه پرداخت و گفت:  مطالعه پیوسته در خصوص برنامه ‌ریزی‌های جامع در قالب آمایش سرزمین برای جلوگیری از بحران بیكاری در آینده از الزامات كشور می باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود كارآفرین كردن دانشگاه‌ها در قالب آمایش سرزمین را به عنوان یك مطالبه عمومی عنوان نمود و گفت: بیكاری جوانان موجب بحران های سیاسی و اجتماعی می شود كه كارآفرین كردن دانشگاه‌ها می تواند پاسخ مناسبی به این بحران باشد. رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن تاكید بر حمایت از ایده‌های جدید كارآفرینان و با بیان اینكه بالغ ‌بر نصف بیكاران جامعه را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشكیل می‌دهند، ابراز داشت: آمایش سرزمین ما را به این نكته می‌رساند كه باید بررسی و بازنگری صورت گیرد كه از توسعه بی‌رویه به سمت كارآفرینی حركت كنیم . وی با بیان اهمیت یادگیری به همكاری بیشتر دانشگاه جهت ارائه خدمات موثر در خصوص اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها اشاره نمود.

دكتر فاتح در ادامه صحبت های خود به قرائت پیام دكتر حسینی نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی در این همایش پرداخت.

مهندس محمد رضا هاشمی فرماندار شهرستان شاهرود نیز با حضور در این همایش به سخنرانی در خصوص آمایش سرزمین و اهمیت آن پرداخت و در ادامه  پیام دکتر چاوشی استاندار استان سمنان را قرائت نمود. در بخشی از این پیام آمده است: در کنار برنامه‌ریزی‌های کلان و بخشی باید به طور مستقل آمایش سرزمین و برنامه‌ریزی منطقه‌ای نیز توجه شود و آمایش سرزمین، روند جامعی از برنامه‌ریزی منطقه‌ای را ارائه و امور اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و محیط زیستی را سازماندهی می‌کند.

IMG_0094

حجت الاسلام ابوالفضل فندرسكی مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی شاهرود در این همایش تاكید كرد: مردم ایران برای رسیدن به اهدافی مقدس، نظامی را والا تر از امور مادی طرح ریزی كردند، اما در نظر داشته باشیم كه امور مادی نیز برای رسیدن به این اهداف لازم است. ایشان تشكیل جمهوری اسلامی را بر اساس اهداف مقدسی بیان نمود و گفت: اگر قرار بود فقط در امور دنیایی كارهایی انجام دهیم، نیازی به انقلاب نبود چرا كه در بسیاری از كشورهای غیر اسلامی، امور دنیا منظم تر از كشور ما انجام می گردد.  وی با بیان اینكه برای پایه ریزی تمدن نوین اسلامی باید اهداف بلند نظام را به درستی شناخت، اضافه كرد: برگزاری چنین همایش هایی مقدمه شناخت بهتر ظرفیت های كشور است.

 IMG_0039

دومین همایش ملی آمایش سرزمین ایران به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود با  ارسال 300مقاله به دبیرخانه این همایش و پذیرفته شدن ۸۵مقاله كار خود را آغار نمود.

ادامه برنامه های همایش را در اخبار بعدی دنبال كنید.

 

12345