اخبار و رویدادها: ديدار هيات رئيسه و دانشكده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شاهرود

ديدار هيات رئيسه و دانشكده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شاهرود
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶- ۱۰:۵۴:۴۶

ديدار هيات رئيسه و دانشكده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شاهرود

هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود از دانشكده مهندسی عمران این دانشگاه بازدید و با اعضای هیات علمی آن دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، در ادامه سلسله جلسات دوره ای هیات رئیسه دانشگاه با شورای دانشكده ها، رئیس دانشگاه و اعضای هیات رئیسه روز دوشنبه 2 بهمن ماه سال جاری از دانشكده مهندسی عمران این دانشگاه بازدید و با اعضای هیات علمی و رئیس این دانشكده دیدار و گفتگو كردند.

IMG_0003

طی این دیدار دكتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه ضمن تشكر و قدردانی از دكتر احمدی و همكاران دانشكده، توضیحاتی در خصوص سطح بندی دانشگاه ها و جایگاه دانشگاه صنعتی شاهرود در این رده بندی بیان نمود و به مواردی كه در سطح بندی و درآمدزایی می تواند نقش داشته باشد، به نقش تعداد مقالات معتبر، قراردادهای تحقیقاتی و پژوهشی، تعداد اساتید با مرتبه های بالا و تعداد دانشجویان تحصیلات تكمیلی خوب و ممتاز، نقش واحد های فناور و مراكز رشد و شركت های دانش بنیان، شاخص كیفیت و ارتباطات بین المللی و همكاری علمی-آموزشی و تحقیقاتی اشاره كرد و پیشرفت دانشگاه را در جهت گیری و حركت به این سمت دانست. دكتر فاتح با بیان اینكه ایده ها و نظرات اعضای هیات علمی بهترین دستمایه برای تصمیم گیری و پیشبرد اهداف دانشگاه است گفت: بسترهای مناسب جهت انجام فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی فراهم آمده است و لذا انتظار می رود كه همكاران در این خصوص اقدامات لازم برای پیشرفت دانشگاه را انجام دهند.

IMG_0052

ایشان با بیان دغدغه های خود به عنوان رئیس دانشگاه در زمینه های قراردادهای علمی و تحقیقاتی، شركتهای دانش بنیان دانشگاهی، افزایش مقالات ISI، همكاری های علمی و بین المللی، دارا بودن مجله علمی و پژوهشی به زبان انگلیسی خاطر نشان كرد: اعضای هیات علمی باید در  تشكیل شركت های دانش بنیان و فناور در مركز رشد دانشگاه، گسترش پژوهش و فناوری در كنار آموزش، تجاری سازی، محصول پروری و برگزاری دوره های آموزشی آزاد جهت درآمدزایی و افزایش درآمدهای اختصاصی اهتمام ورزند.

در این نشست دكتر احمدی رئیس دانشكده مهندسی عمران به ارائه گزارش در خصوص تعداد دانشجویان، اعضای هیات علمی، كاركنان و آزمایشگاه های موجود جهت آموزش، تعداد مقالات، طرح های پیشنهادی و برنامه های آتی این دانشكده پرداخت.

IMG_0032

دكتر احمدی همچنین در خصوص ایجاد رشته های جدید، برگزاری همایش، ارتباط با صنایع مختلف جهت حل معضلات كشور در بخش های آب، فاضلاب، محیط زیست، سازمان های دریایی و جهت گیری لازم و فعال در خصوص مشاركت در طرح های پژوهشی و قراردادهای تحقیقاتی به بیان توضیحاتی پرداخت. ایشان پیگیری رشته های متقاضی برای نیمسال اول 97، تامین بودجه مورد نیاز برای تجهیز ساختمان كارگاههای آموزشی جهت انتقال آزمایشگاه های دانشكده و ایجاد فضایی برای اساتید و كلاس درس را از جمله نیازمندی های كنونی این دانشكده عنوان نمود.

در پایان این دیدار صمیمی دكتر دستفان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در خصوص واحد علم سنجی و جایگاه مقالات دانشكده در نمایه های بین المللی  ISI، Scopusو میزان شاخص H دانشكده، دانشگاه و نقش افراد تاثیرگذار در این شاخص توضیحاتی ارائه نمود.

در ادامه هیات رئیسه دانشگاه به سوالات مطرح شده از سوی اعضای هیات علمی این دانشكده پاسخ دادند

12345