اخبار و رویدادها: طرح پژوهشی هیات علمی دانشگاه در اولویت پژوهشی مركز مطالعات و همكاری‌های علمی- بین‌المللی

طرح پژوهشی هیات علمی دانشگاه در اولویت پژوهشی مركز مطالعات و همكاری‌های علمی- بین‌المللی
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶- ۱۰:۱۷:۰۷



طرح پژوهشی دكتر مریم شیبی با هدف ارتقاء و گسترش همكاری ‌های پژوهشی، علمی و فنی پیشرفته میان پژوهشگران دو كشور ایران و فرانسه از دانشگاه صنعتی شاهرود در اولویت های پژوهشی مركز مطالعات و همكاری‌های علمی- بین‌المللی قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود. طرح پژوهشی دكتر مریم شیبی هیات علمی این دانشگاه با عنوان " استفاده از روش ناهمسانگردی پذیرفتاری مغناطیسی (AMS) و پالئومغناطیس جهت تعیین سازوكار جایگیری توده نفوذی زاغر (باختر تفرش)، بخش مركزی كمان ماگمایی ارومیه – دختر، ایران " با هدف ارتقاء و گسترش همكاری‌های پژوهشی، علمی و فنی پیشرفته میان پژوهشگران دو كشور ایران و فرانسه در اولویت های پژوهشی مركز مطالعات و همكاری‌های علمی- بین‌المللی قرار گرفته است.

برنامه جندی شاپور كه توسط این مركز و بخش همكاری و فعالیت فرهنگی سفارت فرانسه(- SCAC  زیر پوشش سفارت فرانسه در ایران) اجرا می­ گردد، برنامه ­ای است كه همكاری علمی با كیفیت بالا بین دانشگاه­ های ایران و فرانسه را از طریق فراهم آوردن تسهیلات مالی جهت سفر محققین بین دو كشور حمایت می­كند. در این طرح پروفسور Pierre Rochette از دانشگاه Axi- Marseille CNRS فرانسه و دكتر حسن میرنژاد و مهندس نیما رحیمی از دانشگاه تهران نیز همكاری خواهند داشت. در این پژوهش علاوه بر ارائه مدلی برای تعیین سازوكار جایگیری توده نفوذی زاغر، رابطه بین الگوهای فابریك مغناطیسی با دگرسانیهای موجود در منطقه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

امید است نتایج به دست آمده به بازسازی مغناطیس دیرین و فهم بهتر فرآیند های كنترل كننده فابریك مغناطیسی و كانه ­زایی كه منعكس‌ كننده تنش­های تكتونیكی در پوسته است كمك نماید. همچنین در این طرح پیش بینی گردیده است كه كارگاه­ هایی جهت آشنایی با روش ناهمسانگردی پذیرفتاری مغناطیسی (AMS) و كاربرد مطالعات پالئومغناطیس در زمین شناسی با همكاری مجریان این طرح در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شود.


کلمات کلیدی: #
12345