اخبار و رویدادها: حضور دانشگاه صنعتی شاهرود در بزرگترین رویداد پژوهشی و فناوری کشور

حضور دانشگاه صنعتی شاهرود در بزرگترین رویداد پژوهشی و فناوری کشور
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶- ۱۵:۴۸:۳۸



دانشگاه صنعتی شاهرود با حمایت معاونت پژوهش و فناوری و مشارکت مرکز رشد فناوری های نوین در هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار سال ۱۳۹۶ حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار که به عنوان بزرگترین رویداد پژوهشی و فناوری کشور، سالانه با حضور جمع زیادی از دانشگاه‌ های دولتی و غیردولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، پژوهشگاه‌ها، پارک‌ های علم و فناوری، مراکز رشد و شركت‌ های توانمند داخلی برپا می‌شود، فرصت بسیار مغتنمی است تا فعالین این حوزه دستاوردها و خدمات خود را در معرض بازدید استادان، دانشجویان، سرمایه‌گذاران و دست‌ اندركاران و متخصصان این عرصه قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها سمت و سوی رشد این عرصه، فعالیت ها و نوآوری های آتی خود را معرفی نمایند. در همین راستا هجدهمین دوره این نمایشگاه بین‌المللی در تاریخ ۲۲ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶ در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردید.

photo_۲۰۱۷-۱۲-۱۵_۲۰-۴۹-۲۵

دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با حضور در این نمایشگاه از غرفه دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور محمدعلی حسن پور، علی اکبر حسین سعیدی و تیم همراه به عنوان نمایندگان دانشگاه در فن بازار بازدید نمود. وی با بیان اینکه شرکت‌ های بزرگ دانش‌ بنیان، فروش محصولات فناورانه را در بازارها به همراه دارند، گفت: باید شرکت ‌ها نسبت به مدل ‌های کسب و کار آشنایی داشته باشند.

photo_۲۰۱۷-۱۲-۲۰_۱۶-۲۷-۵۷

برومند، توجه به استانداردهای حاکم در این حوزه را از دیگر ضرورت ‌های مدل ‌های کسب و کار نام برد و خاطر نشان کرد: در اقتصاد دانش‌بنیان توجه به استانداردها بسیار مهم است، از این رو باید در این زمینه حمایت‌هایی صورت گیرد.

معاون پژوهشی وزیر علوم با حضور در این نمایشگاه اضافه کرد: در کنار آن نباید حمایت خود را از شرکت‌ های بزرگ کم کنیم، چرا که این شرکت‌ ها اقتصاد کشور را جهت می‌دهند و فروش محصولات دانش ‌بنیان در بازارهای جهانی را به همراه دارند.

دکتر فتح اله مضطرزاده رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران ضمن بازدید از هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار، با حضور در غرفه دانشگاه از دستاوردهای پژوهشی و فناوری ارائه شده در این نمایشگاه بازدید و با اعضای هیات علمی و فعالین حوزه پژوهش در خصوص توانمندی های پژوهشی و فناوری حوزه ها و بخش های مختلف پژوهشی و حمایتی مذاکره کرد.

photo_۲۰۱۷-۱۲-۲۰_۱۶-۲۴-۲۸

 دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه نمایشگاه اظهار داشت: لازمه دستیابی به توسعه، کارآفرینی و اشتغال، تجاری‌ سازی دستاوردهای علمی محققان و نوآوران، اعتماد به آنها و ایجاد فرصت و حمایت از این مجموعه توانمند علمی است.

 دکتر برومند معاون پژوهش و فناوری نیز در این مراسم به این موضوع اشاره داشت؛ باید فرآیند دانش بنیان شناخته شدن شرکت‌های مستقر در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری را تسهیل کنیم و از شرکت ‌های فناوری که مجوز دانش بنیان را ندارند غافل نشویم.

 امید است برگزاری این رویداد بزرگ با مشاركت كلیه دست اندركاران، گامی رو به جلو در راستای اعتلاء و انعكاس هر چه بیشتر توانمندی ‌های شرکت ‌های حاضر در داخل و حوزه بین الملل بردارد.

12345