اخبار و رویدادها: دومین همایش کسب درآمد و کارآفرینی در دانشگاه صنعتی شاهرود

دومین همایش کسب درآمد و کارآفرینی در دانشگاه صنعتی شاهرود
دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶- ۰۸:۵۸:۴۳

دومین همایش کسب درآمد و کارآفرینی در دانشگاه صنعتی شاهرود

دومین همایش کسب درآمد و کارآفرینی با هدف حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، روز شنبه 10 تیر ماه جاری دومین همایش کسب درآمد  و کارآفرینی با هدف حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین با استقبال خوب اساتید و دانشجویان این دانشگاه در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده معدن، نفت و ژئوفیزیک این دانشگاه برگزار شد.

IMG_0015

 

IMG_0317

دکتر محمدمهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در ابتدای این همایش یک روزه با اشاره به بحران بیکاری افزود که براساس گزارش های رسمی، نرخ بیکاری دانش آموختگان بیش از ۲۵ درصد  است. وی گفت: نوسانات اقتصادی و تحریم‌های خارجی، رکود تورمی و افزایش هزینه‌های تولید، ورشکستگی واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی، ریسک سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی، عدم توزیع مناسب درآمد و امکانات، ضعف قوانین و مقررات، اتخاذ سیاست‌های غلط و کمی سرمایه گذاری در تولید از جمله دلایل اصلی بیکاری است.

بخشی از دلایل بیکاری به دانشگاه ها بر می گردد.

دکتر فاتح با بیان اینکه دانشگاه ها هنوز آموزش محور یا پژوهش محور می باشند و نقشی در ایجاد اشتغال ندارند اضافه کرد که عدم آموزش و  مهارت آموزی متناسب با کار، ارتباط ضعیف دانشگاه با بازار ، توسعه بی رویه قبلی دانشگاه ها بدون توجه به نیاز بازار کار و وجود فرهنگ پشت میز نشینی موجب تشدید بیکاری دانش آموختگان در سطح کشور شده است.

وی با اشاره به ویژگی های دانشگاه های کارآفرین به برنامه هاي وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص گسترش کارآفرینی پرداخت و خاطر نشان کرد: دانشگاه صنعتی شاهرود به سوی  دانشگاه کارآفرین حرکت می کند.

IMG_0130

حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین

ایشان با بیان این که کارآفرینی، درآمد زایی و مدیریت سبز سه برنامه عملیاتی دانشگاه صنعتی شاهرود در راستای حرکت به سوی دانشگاه کار آفرین است، افزود برای نیل به این هدف، پانزده کارگروه تخصصی تشکیل شده و در اتاق فکر فناوری و کارآفرینی تصمیم سازی می شود. دکتر فاتح در ادامه سخنرانی خود به نتایج حاصله از این سه برنامه عملیاتی  و همچنین برنامه های در دست اقدام دانشگاه پرداخت و بیان نمود: مهارت آموزی اساتید و دانشجویان، آموزش و ترویج کارآفرینی و ایجاد اشتغال دانش آموختگان و ارتقای رتبه دانشگاه از جمله نتایج حاصله از حرکت به سوی دانشگاه های کارآفرین خواهد بود.

دانشگاه صنعتی شاهرود: رتبه پنجم در بین دانشگاه های صنعتی ایران

ایشان در پایان ضمن تشکر از کارگروه های تخصصی و اتاق فکر فناوری و کارآفرینی برای حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین، به شاخصهای ISI و رتبه بندی دانشگاه ها توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و اذعان داشت: طبق آمار منتشر شده توسط مرجع دانشگاه های ایران، دانشگاه صنعتی شاهرود در بین دانشگاه های صنعتی رتبه پنجم را در مقالات نمایه شده کسب نمود و همچنین در بین همه دانشگاه های دولتی در جایگاه بیست و هفتم قرار گرفت.

IMG_0028

 

IMG_0139

سخنرانی های علمی در ادامه همایش 

در ادامه این همایش یک روزه دکتر حمیدرضا اصغری، دکتر حبیب اله قاسمی، دکتر علیرضا عرب امیری، دکتر عرب، دکتر هاشمیان، دکتر رمضان واقعی، دکتر محمود نوروزی، دکتر حمید هراتی زاده، دکتر محسن نظری، دکتر یزدانی و دکتر سیدمحمداسماعیل جلالی به ترتیب در خصوص مباحث احداث گلخانه صنعتی، تاسیس شرکت سهامی خاص، تشکیل قطب علمی معدن، ارائه خدمات آزمایشگاهی، توسعه قراردادهای تحقیقاتی، احداث تصفیه خانه و بازیافت آب، تاسیس دفتر انتقال فناوری، ضرورت کار آفرینی، شناخت فرصت های کارآفرینی، گزارش تاسیس مرکز کارآفرینی، و کارآفرینی در پارک و مرکز رشد به ایراد سخنرانی علمی پرداختند.

IMG_0298

 

 

12345