اخبار و رویدادها: برگزاری میزگرد تخصصی با حضور كارآفرینان در دانشگاه صنعتی شاهرود

برگزاری میزگرد تخصصی با حضور كارآفرینان در دانشگاه صنعتی شاهرود
یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶- ۱۴:۳۶:۰۶

برگزاری میزگرد تخصصی با حضور كارآفرینان در دانشگاه صنعتی شاهرود

میزگردی با حضور خیرین، كارآفرینان و متخصصین دانشگاهی در سالن اجتماعات كوثر دانشگاه صنعتی شاهرود برگزارگردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود،  عصر روز شنبه 20خرداد ماه جاری با هدف هم افزایی در موضوع اشتغالزایی، تولید كسب و كار و درآمدزایی میزگرد تخصصی با حضور خیرین، كارآفرینان و صاحبنظران در محل سالن اجتماعات كوثر این دانشگاه برگزار گردید. در این جلسه دكتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با تبریك ولادت كریم اهل بیت امام حسن (ع) و همچنین تسلیت حوادث تروریستی اخیر مجلس و حرم امام خمینی (ره)، حضور و اتحاد مردم را قدرتی برای حل مشكلات عنوان كرد. وی بحران بیكاری را یكی از دغدغه های اصلی دانش آموختگان دانشگاهی دانست و تاكید كرد: كارآفرینان، خیرین و تمامی افرادی كه در موضوعات مختلف فعال هستند باید در ایجاد اشتغال و كسب درآمد در دانشگاه پیشرو باشند.

دكتر فاتح با بیان آماری از نرخ بیكاری به بالا بودن این نرخ در بین دانش آموختگان اشاره كرد و گفت: موانع افزایش تولید باید برداشته شود و با گسترش تولید در حوزه های مختلف و ایجاد شغل به صورت سالیانه معضل بیكاری رفع گردد. وی تاسیس مركز خودگردان آموزش های آزاد تحت نظر معاونت آموزشی، تربیت نیروی كارآفرین و متخصص، حضور بخش های خصوصی، ایجاد سامانه ای با عنوان كاریابی و دانش آموختگان و مهارت آموزی به دانشجویان را از جمله راه های كاهش بحران بیكاری مطرح نمود.

ایشان به ایجاد ارتباط بین بحران بیكاری و ماموریتی كه دانشگاه در این بین دارد تاكید نمود و افزود: دانشگاه در بعد های مختلف باید كارآفرین باشد تا بتواند مشكل بیكاری را حل و فصل نماید. فعال نمودن بخش خصوصی یك كار عملیاتی و از جمله برنامه های اصلی دانشگاه است. رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن اشاره به وجود ظرفیت هایی خوب در این دانشگاه ، شركت های دانش بنیان را به عنوان یك واحد از بخش های خصوص مطرح نمود و به استفاده به موقع از این ظرفیت ها و فعال نمودن بخش خصوصی تاكید كرد.

دكتر فاتح همچنین به ایجاد و گسترش ارتباط و معرفی دانش آموختگان به شركت ها، كارخانجات و موسسات تاكید كرد و افزود: با ایجاد این ارتباط و قراردادن امكانات اولیه در اختیار دانشجویان و دانش آموختگان صاحب تفكر، ایده و خلاق فضای مناسبی برای اشتغال در كشور ایجاد خواهد شد. ایشان كسب و كارهای اینترنتی را از جمله اشتغال های كم خرج با درآمد بالا مطرح نمود و به حضور جوانان در چنین عرصه هایی تاكید كرد.

دكتر فاتح در سخنان خود بر حمایت از توسعه پروژه های مورد نیاز دانشگاه، خرید بخشی از سهام شركت های دانش بنیان با هدف كمك و استمرار این شركت ها و ایجاد شركت تعاونی چند منظوره یا شركت سهامی خاص با حضور حداقل 150 عضو از اساتید و كارمندان جهت مشاركت در امور مختلف تاكید كرد. وی در ادامه به تفصیل به بیان راهكارهای متعددی در خصوص ایجاد اشتغال و رفع مساله بیكاری پرداخت.

كارآفرینان، اعضای هیات علمی و حاضرین در این میزگرد تخصصی در ادامه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

12345