اخبار و رویدادها: برگزاری سخنرانی علمی-آموزشی در دانشكده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیك دانشگاه صنعتی شاهرود

برگزاری سخنرانی علمی-آموزشی در دانشكده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیك دانشگاه صنعتی شاهرود
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶- ۱۲:۴۸:۰۵

برگزاری سخنرانی علمی-آموزشی در دانشكده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیك دانشگاه صنعتی شاهرود

با هدف ترویج فرهنگ كارآفرینی و اشتغال دانشجویان، سخنرانی با عنوان استفاده از تلفیق روشهای ژئوفیزیكی، ژئوشیمیایی و زمین­شناسی برای اكتشاف كانسارهای كرومیت آلپی با نگرش ویژه بر بازار اقتصاد كرومیت (مطالعه موردی: كرومیت سبزوار) در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، سخنرانی علمی–آموزشی با عنوان استفاده از تلفیق روشهای ژئوفیزیكی، ژئوشیمیایی و زمین­شناسی برای اكتشاف كانسارهای كرومیت آلپی با نگرش ویژه بر بازار اقتصاد كرومیت (مطالعه موردی: كرومیت سبزوار) روز دوشنبه 1 خرداد ماه جاری با حضور دكتر مهرداد سلیمانی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، در محل دانشكده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیك این دانشگاه برگزار گردید.

photo_2017-06-03_10-35-46

دكتر عابدی در ابتدا این مراسم ضمن خیرمقدم به مدعوین هدف از برگزاری این مجموعه سخنرانی­ ها را ارائه افق فرصتهای شغلی به دانشجویان به منظور كارافرینی و بهبود وضعیت اشتغال در حوزه معدنی بیان كرد. عضو هیات علمی دانشكده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیك دانشگاه ضمن اعلام برگزاری مجموعه كارگاه­ها و سخنرانی­های آموزشی در هر ماه با تاكید ویژه بر وضعیت بازار كرومیت در ایران و جهان به منظور اشتغال فارغ التحصیلان به ضرورت آشنایی فعالان حوزه معدنی و بخصوص دانشجویان با بازار مواد معدنی پرداخت.

در ادامه این نشست علمی-آموزشی دكتر سلیمانی ابتدا به جایگاه معدنی و سهم ایران در میزان تولید و عرضه مواد معدنی همچون آهن، سرب و روی، مس، و دیگر مواد عمده معدنی در جهان پرداخت. ایشان روند عرضه و تقاضای مواد معدنی در جهان، فرصتهای سرمایه­گذاری، برنامه­ها و انتظارات آینده بازار را از جمله موارد مهم در بخش اقتصادی و سود آوری معدن بیان كرد. وی همچنین به اهمیت و جایگاه كرومیت و نیز مقایسه روند اكتشاف، تولید و بازار آن در ایران و جهان و علل موفقیت دیگر كشورها در این حوزه پرداخت و در نهایت روش­های بهینه اكتشاف كرومیت در ایران را با ذكر مثالی كاربردی بر كرومیت سبزوار مطرح نمود.

12345