اخبار و رویدادها: گفتگو با سرپرست امور نقلیه دانشگاه صنعتی شاهرود

گفتگو با سرپرست امور نقلیه دانشگاه صنعتی شاهرود
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵- ۰۹:۴۸:۰۶

گفتگو با سرپرست امور نقلیه دانشگاه صنعتی شاهرود

سرپرست امور نقلیه دانشگاه صنعتی شاهرود، در گفتگو با کارشناس روابط عمومی دانشگاه به توضیح فعالیت های این حوزه پرداخت.

محمد بداقی سرپرست امور نقلیه دانشگاه صنعتی شاهرود با سابقه ای بیش از 13 سال، در گفتگو با کارشناس روابط عمومی دانشگاه به پرسش های مطرح شده در خصوص حوزه نقلیه پاسخ داد.

664565654

برنامه های امور نقلیه دانشگاه صنعتی شاهرود در چند گروه اجرا می شود؟

فعالیتهای روزانه اداره نقلیه دانشگاه در دو بخش حمل و نقل کارکنان و دانشجویی تقسیم می شود. در بخش کارکنان به سرویسهای روزانه ایاب و ذهاب همکاران و ماموریتهای برون شهری و درون شهری اختصاص دارد ولی در بخش دانشجویی خدمات حوزه نقلیه در چند شاخه انجام می شود:

1- جابجایی دانشجویان در چند مسیر خوابگاهی به پردیسهای مرکزی، مهندسی و فناوریهای نوین و کشاورزی در خصوص بحث های آموزشی داخل دانشگاه

2- سرویسهای مرتبط با فعالیتهای فوق برنامه دانشجویان است که از سوی اداره کل امور فرهنگی، دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری، بسیج دانشجویی و اداره تربیت بدنی ارائه می شود.

3- سرویسهای مربوط به بازدیدهای علمی و اردوهای آموزشی دانشجویان که با هماهنگی دانشکده های مختلف انجام می شود.

مسیرهای تردد سرویس ها در طی روز به چه صورت است؟

با توجه به تعدد پردیسها و خوابگاههای دانشجویی از پردیس مرکزی به سایر واحدهای تردد دانشجویی و همکاران صورت می گیرد.

از پردیس مرکزی به پردیس کشاورزی در بسطام و بلعکس

از پردیس مرکزی به پردیس مهندسی و فناوریهای نوین و بلعکس

از پردیس مرکزی به خوابگاههای هفتم تیر، خوابگاه میرابوطالب، خوابگاه احمدیان، خوابگاه کوثر

از خوابگاه مرکز آموزش تحقیقات به دانشکده کشاورزی در بسطام و پردیس مرکزی

در بخش بازدیدها و گردشهای علمی با توجه به محدودیت های اعمالی از نیروی انتظامی تا شعاع 60 کیلومتر از امکانات دانشگاه استفاده می شود و در مسافت های بیش از 60 کیلومتر از بخش خصوصی جهت حمل و نقل استفاده می شود.

با توجه به حجم فعالیتهای اشاره شده، بفرمایید امکانات دانشگاه در حوزه حمل و نقل در چه حدی است؟

براساس آمار وسایل نقلیه دانشگاه و مواردی که از طریق انعقاد قراردادهای اجاره ای با بخشهای خصوصی داریم، هم اکنون 16 دستگاه اتوبوس آماده سرویس دهی هستند که از این تعداد 6 دستگاه اتوبوس از امکانات دانشگاه است.  6  نفر از رانندگان همکاران دانشگاهی و بقیه از بخش خصوصی در این حوزه در حال خدمت رسانی می باشند. در بخش ماشین های سبک تعداد 4  نفر از رانندگان دانشگاه به صورت مستقیم با واحد نقلیه در ارتباط هستند و تعداد 5  نفر به صورت غیر مستقیم و در اختیار حوزه های دیگر در دانشگاه فعالیت می کنند.

با امکانات ذکر شده، در مورد آمار کلی و میزان ترددها توضیح بفرمایید.

براساس اطلاعات مندرج در سامانه دانشجویی، روزانه 400 سرویس دانشجویی به صورت رفت و برگشت جهت انتقال دانشجویان به کلاس درس انجام می شود. همچنین در طی یک نیمسال بیش از 200 سرویس به گردشهای علمی و بالغ  بر 150 سرویس در موارد فوق برنامه دانشجویان اختصاص می یابد.

سرویس دهی به کارکنان دانشگاه به چه صورت انجام می گردد؟

ماموریت های داخل و خارج از دانشگاه، انجام ماموریت های اداری برون شهری در سطح استان و خارج از استان و همچنین سرویس های صبح و عصر کارمندی در مسیرهای متفاوت در طول روز از جمله خدمت رسانی این حوزه به کارکنان دانشگاهی می باشد.

محمد بداقی سرپرست امور نقلیه دانشگاه، در پایان از خدمت رسانی به جامعه دانشگاهی در بخش نقلیه ابراز خرسندی کرد و گفت: با عنایت به ظرفیت ها و امکانات موجود در دانشگاه، امور نقلیه دانشگاه به تنهایی حجم بسیار بالایی از حجم ترافیکی محدوده شهری و بین پردیسها را انجام می دهد و در این راستا سعی می شود تا حد توان رضایت دانشگاهیان را فراهم نماییم.

12345