اخبار و رویدادها: افتتاحیه بیست و چهارمین همایش بلورشناسی و کانی شناسی ایران

افتتاحیه بیست و چهارمین همایش بلورشناسی و کانی شناسی ایران
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵- ۱۴:۳۱:۳۵

افتتاحیه بیست و چهارمین همایش بلورشناسی و کانی شناسی ایران

بیست و چهارمین همایش بلورشناسی و کانی شناسی ایران با حضور سخنرانان ویژه ومدعوین درتالار دانشکده معدن برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بیست و چهارمین همایش بلورشناسی و کانی شناسی ایران با سخنرانی ریاست دانشگاه صنعتی شاهرود - دکتر محمدمهدی فاتح، سخنرانی دبیر علمی همایش دکتر حبیب ا... قاسمی، سخنرانی رئیس انجمن بلورشناسی و کانی شناسی ایران دکتر امیرحسین کوهساری، و سخنرانی تخصصی دکتر ناصر تجبر در خصوص پیشرفتهای اخیر در بلورشناسی و کاربردهای آن درمحل تالار دانشکده معدن دانشگاه صنعتی شاهرود صبح روز چهارشنبه 6 بهمن ماه جاری برگزار گردید .

 

zamin (28)

 

شعار دانشگاه حرکت به سوی فناوری های دانش بنیان

دکتر فاتح در این همایش پس از تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزاری این همایش گفت: حرکت به سوی فناوری های دانش بنیان شعار دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.ایشان پس از معرفی مختصری از دانشگاه در زمینه تعداد اساتید، دانشجویان، دانشکده ها و پردیس های دانشگاه، قراردادهای پژوهشی و حل معضلات منطقه ای و ملی مجلات علمی پژوهشی موجود در دانشگاه توضیحاتی را ارائه نمود.

محمد مهدی فاتح، رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود و رئیس همایش ملی بلورشناسی و کانی شناسی ایران نیز گفت: چنین همایش هایی به هم افزایی مجموعه علمی و دست اندرکار صنعت کشور کمک می کند و منجر به ارائه راه حل ها و دستورالعمل هایی برای حل معضلات کشور شود.

  

zamin (6)

 

حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین یعنی نسل چهارم دانشگاه

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در این همایش اذعان کرد: به منظور تبادل نظر و ایجاد ارتباطات علمی اساتید و دانشجویان مناسبات خوبی با دانشگاههای سایر کشورها داریم که نمونه ای آز آن در راستای علوم زمین، موسسه آکادمی علوم زمین چین است که فرصت خوبی برای دانشجویان دکتری ما برای گذراندن تحقیقاتشان است. وی همچنین به معرفی پردیس معدن آموزشی دانشگاه پرداخت و خاطر نشان کرد: در این پردیس علاوه بری تونلهای آموزشی، تست سایت ژئوفیزیک است که در نوع خود در جهان کم نظیر است.و علاوه بر امکانات آموزشی آن از امکانات رفاهی خوبی نیز برخودار است و به لحاظ زمین شناسی یک ژئوپارک مناسب برای زمین شناسان است و برای علاقمندان حیات وحش و طبیعت نیز جذابیتهای خود را دارد.

zamin (33)

حبیب الله قاسمی دبیر علمی این همایش گفت: بیش از 250 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که از میان آنها 179 مقاله پذیرفته شد و 64 مقاله به صورت سخنرانی و 115 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه شد.

حبیب الله قاسمی افزود: زمین شناسی بلورها و کانی ها، خواص فیزیکی، شیمیایی و هندسه بلورها، کانی شناسی پزشکی و زیست محیطی، زمین شناسی، ژئوشیمی و اکتشاف گوهر ها، کانه آرایی گوهرها، بهسازی، ساخت و تجارت گوهرها و روش های تجزیه دستگاهی پیشرفته در بلورشناسی از محورهای این همایش بود.

zamin (36)

کوهساری از تولید و عرضه کریستال های نانو برای فرستنده ها و گیرنده ها که نیاز به شارژ کردن در مسیرهای بدون برق و الکتریسته ندارد تا تیرماه سال آینده خبر داد و گفت: این کریستال ها در رسانه ها و ابررسانه ها کاربرد دارد.

شایان ذکر است برپایی نمایشگاه بلورها، کانی ها و جواهرات از برنامه های جنبی این همایش بوده است و همایش آتی بلور شناسی و کانی شناسی ایران بهمن ماه سال آینده در دانشگاه یزد برگزار خواهد شد.

12345