اخبار و رویدادها: 29 آذر ماه سالگرد صنعتی شدن دانشگاه

29 آذر ماه سالگرد صنعتی شدن دانشگاه
سه شنبه ۷ دی ۱۳۹۵- ۱۲:۱۴:۴۲

29 آذر ماه سالگرد صنعتی شدن دانشگاه

دانشگاه صنعتی شاهرود با انتخاب شعار حرکت به سوی تولید دانش و فناوری با بهبود همدلی و همکاری، تقویت امید و توسعه زیرساخت ها در چند سال اخیر، قدم های موثری جهت خدمت به دانشجویان برای پیشرفت کشور برداشته است به گونه ای که بر اساس گزارش اخیر پایگاه استنادی جهان اسلام، دانشگاه صنعتی شاهرود به همراه ۴۳ دانشگاه و مرکز تحقیقاتی ایران در جمع موثرترین دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی جهان قرار گرفته است.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود با پیگیری دکتر فاتح، این دانشگاه در ۲۹ آذر سال ۱۳۹۴ صنعتی شد که در نتیجه در سه سال گذشته توسعه همکاری های دانشگاه با صنعت جدیت یافته است. از جمله این فعالیت ها، همکاری با صنایع ملی و موسسات مختلف است. از جمله می توان به ساصد، شرکت حدید، شرکت زرین خودرو، صنایع شهید کلاهدوز و صنایع شهید درخشان، سازمان صنایع دریایی، سازمان صنایع هوایی و شرکت توان، سازمان انرژی های نو، شرکت نفت فلات قاره، پژوهشکده ازدیاد برداشت و شرکت ملی گاز، مرکز تحقیقات راه آهن و اداره کل راه آهن شمال شرق، آبفا سمنان، سازمان حفاظت محیط زیست استان سمنان، شرکت فنرلول، شرکت سیم و کابل مغان، شرکت طب پلاستیک و پژوهشگاه نیرو اشاره کرد.

بر اساس این گزارش با تجهیز آزمایشگاه های آموزشی و تحقیقاتی، این دانشگاه به شبکه آزمایشگاه های راهبردی کشور و شبکه آزمایشگاه های علمی ایران پیوست و همچنین این دانشگاه موفق شد که مقام هشتم مسابقات رباتیک جهان را در بین ۲۰۰۰ تیم شرکت کننده از ۶۰ کشور جهان در سال ۱۳۹۵ کسب نماید. از سوی دیگر خوابگاه های دانشگاه با تعداد ۷۰۴ تخت توسعه یافت و خوابگاه های ملکی دانشگاه به فیبر نوری و نود های پرسرعت مجهز شد. قابل توجه آن که با کمک اساتید این دانشگاه هم اکنون یک ساختمان خوابگاه در دست ساخت است و به طبقه چهارم رسیده است.

از دیگر فعالیت های مهم، تاسیس بنیاد خیرین در سال ۹۴ به منظور کمک به دانشجویان بی بضاعت، ازدواج و اشتغال دانشجویان، تجهیز آزمایشگاه ها و توسعه خوابگاه ها بوده است. با کمک خیرین، پردیس معدن آموزشی این دانشگاه که متروک و سیل زده بود احیا شد این مجموعه که شامل معادن آموزشی، کارگاه ها، کلاس ها و گستره وسیعی از آموزه های زمین شناسی است به مرکز مناسبی برای بازدیدهای علمی، آموزش مهارت ها و دروس عملی و اردوهای فرهنگی دانشجویان تبدیل شده است.

در ادامه فعالیت های عمرانی دانشگاه در سه سال گذشته، سه ساختمان دانشکده، دو ساختمان پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی، پردیس معدن آموزشی، دو خوابگاه، مجموعه ورزشی، مسجد، کتابخانه، مرکز رایانه، ساختمان کارگاه ها، بوستان دانشگاه در دست ساخت بوده و یا تکمیل و تجهیز شده است و چندین خوابگاه و ساختمان آموزشی تعمیر اساسی شده است.

تکریم اساتید، کارمندان و دانشجویان، محور توجه دانشگاه در برنامه های فرهنگی، مراسم و مناسبت های مختلف بوده و فعالیت کانون ها و نشریات دانشجویی توسعه یافته است. انجمن اسلامی دانشجویان تشکیل شده و موافقت اصولی برای چند تشکل دیگر صادر شده است. در بخش دانشجویی و فرهنگی به تقویت باورهای دینی، اعتلای علمی، اخلاق مداری، قانون مندی، وحدت ملّی، منزلت انسانی، تقویت نقّادی و انتقاد پذیری توجّه شایانی شده است.

کتابخانه-و-مرکز-اسنادپژوهش-95-5پژوهش-95-4پژوهش-95-3پژوهش-95-2پژوهش-95-1مسجدشیمی-و-موادشیمی-و-موادسالن-چند-منظوره-ورزشیخیرینباغ-ایرانیISC-دانشگاه-موثر

12345