اخبار و رویدادها: بزرگداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر در دانشگاه صنعتی شاهرود + فایل تصویری

بزرگداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر در دانشگاه صنعتی شاهرود + فایل تصویری
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵- ۱۵:۳۶:۴۹

بزرگداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر در دانشگاه صنعتی شاهرود + فایل تصویری

همزمان با هفته پژوهش، در مراسمی از 22 پژوهشگر برتر دانشگاه صنعتی شاهرود تجلیل شد.

 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دوشنبه 22 آذر ماه جاری همزمان با هفته پژوهش در محل تالار دانشکده معدن، نفت و ژئوفیزیک طی مراسمی از پژوهشگران برتر این دانشگاه تقدیر شد. در این مراسم که با حضور هیات رئیسه و اعضای هیأت علمی دانشگاه برگزار شد، دکتر محمدمهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و ارائه گزارشی از فعالیتها و دستاوردهای دانشگاه، از زحمات اعضای هیات علمی و دانشجویان جهت انجام فعالیتهای علمی-پژوهشی و فناوری تقدیر کرد. ایشان در ادامه افزودند: خوشبختانه امسال همزمان با هفته پژوهش، دانشگاه صنعتی شاهرود میزبان سی و ششمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور است و این فرصت مناسبی است تا علاوه بر اساتید، دانشجویان و دانش آموزان، مردم شهرستان هم از بومی سازی کاربردهای این صنعت مهم در کشور اطلاع یابند.
 
 
 

دکتر فاتح با تاکید بر اهمیت امر پژوهش و شناسایی ظرفیت ها در دانشگاه گفت: در کنار فعالیتهای آموزشی و تدریس، باید سهم خود را در امر پژوهش به خوبی ایفا نمائیم.

وی در ادامه ضمن برشمردن برگزاری دومین کنفرانس ژئومکانیک نفت و بیست و چهارمین همایش بلورشناسی و کانی شناسی ایران در بهمن ماه 95 و برگزاری همایش ملی گیاهان دارویی در اسفند 95 در دانشگاه، از دست اندرکاران برگزاری ششمین کارگاه کشوری آمار و احتمال فازی در اردیبهشت ماه 95، سومین کنگره ملی زغال سنگ ایران در شهریور ماه 95 تقدیر و تشکر نمود و کسب مقام هشتم جهان توسط نماینده دانشگاه صنعتی شاهرود در مسابقات جهانی رباتیک در هندوستان، کسب عنوان کتاب سال 95 توسط دکتر قاسمی از دانشکده علوم زمین و کسب عنوان پژوهشگر جوان برتر آمار ایران توسط دکتر آرشی از دانشکده علوم ریاضی در سال 95 را به جامعه دانشگاهی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که این حرکت مداوم و پایدار باشد.

در این آئین دکتر فاتح افزایش چندهزار مترمربع به فضای آموزشی، خوابگاهی، فرهنگی و رفاهی، توسعه زیرساختهای اینترنتی خوابگاه های دانشجویی با فیبر نوری و تجهیز اتاقها به نُد پر سرعت، پرهیز از تقویت آنتنهای وایفای برای حفظ سلامتی دانشجویان، خرید تجهیزات و وسایل لازم برای تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه ها، پیوستن به شبکه آزمایشگاههای علمی ایران و شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی ایران، افتتاح کتابخانه مرکزی دانشگاه در هفته دولت با زیربنای 6650 متر مربع با حضور وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، حمایت از فعالیت های پژوهشی و فناوری، حمایت از آموزشهای عملی دانشجویان از جمله اقداماتی بوده است که در حوزه پژوهشی به عمل آمده است.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در بخش دیگر سخنرانی خود به تاسیس بنیاد خیرین دانشگاه اشاره کرد و گفت: بنیاد خیرین دانشگاه جهت کمک به دانشجویان بی بضاعت در امر تحصیل، اسکان، بهداشت، درمان و تغذیه، اشتغال و ازدواج و همچنین در امر ساخت خوابگاه های دانشجویی تشکیل شده است و دانشگاه از حمایتهای خیرین توانسته است پردیس معدن آموزشی را از حالت رکود و ویرانی خارج ساخته و به یک مجموعه زیبا و بی نظیر در کل ایران تبدیل شده است که هم به جهت آموزش عملی برای دانشجویان دانشکده های معدن، نفت و ژئوفیزیک و علوم زمین و هم به لحاظ امکانات رفاهی- فرهنگی- ورزشی مورد استفاده دانشجویان قرار می گیرد. همچنین خوابگاهی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دختر در دست احداث است که با حمایت مادی و معنوی خیرین اسکلت آن به پایان رسیده است.

شعار دانشگاه صنعتی شاهرود: حرکت به سوی تولید دانش و فناوری

دکتر فاتح با اشاره به جایگاه علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، گفت: بی شک امروز دانشگاه ها و مراکز علمی در رقابتی برای بدست آوردن مقامهای علمی و پژوهشی هستند و در این شرایط برای تحقق شعار تولید دانش و فناوری، وظیفه یکایک اعضای هیات علمی گام برداشتن در مسیر پیشرفت و تولیدات علمی، فعالیت در شرکتهای دانش بنیان و حرکت در مسیر فناورانه است. لذا مدیران اجرایی دانشگاه باید شرایط لازم برای نیل به این اهداف را فراهم نمایند. وی با قدردانی از زحمات و تلاشهای اعضای هیات ممیزه دانشگاه در طی دو سال گذشته، به بیان برگزاری انتخابات اعضای جدید هیات ممیزه اشاره و ابراز امیدواری کرد که با یک هیات ممیزه قدرتمند و پی گیر، مسیر ارتقای دانشگاه صنعتی شاهرود هموارتر گردد.   
 
 
همچنین در طی این مراسم دکتر علی دستفان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن تقدیر از فعالیتهای پژوهشی اعضای هیات علمی گزارش کاملی از فعالیتهای زیرساختی و تهیه شیوه نامه های اجرایی در حوزه پژوهش ارائه داد. 
 
 
دکتر دستفان با اشاره به عقد تفاهم نامه ها و قراردادها بین دانشگاه و سازمانها و شرکتهای ملی و منطقه ای، همکاری فعال با پژوهشگاه نیرو، عملکرد دفتر ارتباط با صنعت را قابل قبول ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد که این حرکت ادامه دار و همه همکاران در این راستا گام بردارند. وی در ادامه در گزارشی آماری و مقایسه به چاپ مقالات ISI، علمی پژوهشی و کنفرانسی و چاپ کتب در دانشکده های مختلف در طی سه سال اخیر پرداخت و اظهار داشت تهیه دستورالعمل های اجرایی تاثیر زیادی در فعالیتهای پژوهشی داشته است.

دکتر دستفان در این نشست همچنین به دستاوردهای پژوهشکده دانشجویی، عملکرد مرکز رشد فناوری های نوین دانشگاه، فعالیت های مرکز کامپیوتر، آزمایشگاه مرکزی، مرکز نشر کتب و مجلات علمی و کتابخانه مرکزی دانشگاه در طی یک سال گذشته پرداخت.

وی افزود: حوزه پژوهش دانشگاه در برگزاری همایشها و نمایشگاه ها نقش فعال داشته و در طی یکسال اخیر این حوزه به برگزاری کارگاهها و همایشهای علمی، نمایشگاه پژوهش و بازار ملی، نمایشگاه پژوهش و فن بازار استانی، نمایشگاه کتاب داخلی و استانی و برگزاری نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور اقدام نموده است.

دکتر دستفان همچنین به راه اندازی واحد علم سنجی، توجه بیشتر به کیفیت تولیدات علمی، تقویت زیرساختها و تجهیزات آزمایشگاهی، افزایش سهم درآمد اختصاصی از پژوهش، تقویت بدنه کارشناسی پژوهش و تهیه برنامه راهبردی پژوهشی برای اعضای هیات علمی تاکید کرد.

در پایان این آئین از ۲۲ پژوهشگر برتر دانشگاه صنعتی شاهرود در بخشهای مختلف به شرح زیر تقدیر به عمل آمد.

در بخش پژوهشگران برتر دانشگاه: دکتر علیرضا ناظمی و محمد هادی نوری اسکندری از دانشکده ریاضی- دکتر هادی قربانی از دانشکده کشاورزی- دکتر منصور عرب چم جنگلی و دکتر ناصر گودرزی از دانشکده شیمی- دکتر مرتضی رحیمیان، دکتر علیرضا الفی و دکتر علیرضا احمدی فرد از دانشکده برق و رباتیک- دکتر احمد احمدی از دانشکده عمران- دکتر رضا خالو کاکایی و دکتر فرهنگ سرشکی از دانشکده معدن، نفت و ژئوفیزیک- دکتر حمید حسن پور از دانشکده کامپیوتر – دکتر محمود فرزانه گرد، دکتر محمود نوروزی و دکتر محسن نظری از دانشکده مکانیک- دکتر حسن حسن آبادی و دکتر محمدرضا شجاعی از دانشکده فیزیک

در بخش برگزیدگان ارتباط با صنعت: دکتر غلامحسین کرمی از دانشکده علوم زمین و دکتر مرتضی رحیمیان از دانشکده برق و رباتیک

در بخش برگزیدگان تولید علم: دکتر محمود فرزانه گرد از دانشکده مکانیک

در بخش برگزیدگان مسابقات جهانی: دکتر علی خالقی از دانشکده مکانیک به جهت کسب رتبه هشتم از مسابقات جهانی ربوکاپ- هند و دکتر علی سررشته داری از دانشکده مکانیک به جهت کسب رتبه سوم در مسابقات اپن- ایران عضو تیم کاسپین

روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن تبریک به همکاران گرامی، آرزوی سلامتی و بهروزی برای همه همکاران دارد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
  
 
 
 

 

 

 


کلمات کلیدی: #هفته پژوهش #تولید علم #ارتباط با صنعت #پژوهشگران برتر
12345