اخبار و رویدادها: دانشگاه و صنعت در کنار هم فضای توسعه دانش هسته ای را فراهم کرده است.

دانشگاه و صنعت در کنار هم فضای توسعه دانش هسته ای را فراهم کرده است.
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵- ۱۵:۴۴:۱۲

دانشگاه و صنعت در کنار هم فضای توسعه دانش هسته ای را فراهم کرده است.

دکتر فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: دانشگاه و صنعت در کنار هم فضای توسعه دانش هسته ای را فراهم کرده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه روز شنبه 20 آذر ماه جاری در افتتاحیه سی و ششمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور با بیان اینکه امروز دانشگاه با حضور اساتید و دانشجویان در کنار صنعت فضایی را فراهم کرده است که به عنوان یک مسئولیت برای توسعه دانش به ویژه در عرصه هسته ای قدم برداریم افزود: این حرکت نه با نگاه نظامی بلکه با بینش و کارکرد صلح آمیزی صنعت هسته ای کاربردهای فراوانی در زمینه های پزشکی، درمانی، پرتونگاری، کشاورزی و صنعتی فراهم نموده است.

marasem hcteey (17)

 

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای صنعتی هسته ای کشور در این دانشگاه گفت: این نمایشگاه که با همکاری سازمان انرژی اتمی و همکاری دانشگاه صنعتی شاهرود برپا شده است یکی از جلوه های پرافتخار کشور در عرصه بومی سازی دانش هسته ای را به نمایش گذارده است.

دکتر فاتح با اشاره به پایان پذیر بودن منابع غنی فسیلی بیان کرد: استفاده از انرژی در عرصه هسته ای که برق سبز و بدون آلاینده تولید می کند بسیار مهم می باشد و نمایشگاه برگزار شده، نمایشگاهی غنی است که دستاوردهای صنعت هسته ای کشور را در سه بخش چرخه سوخت، معرفی نیروگاه اتمی بوشهر و دستاوردهای دانش هسته ای در عرصه های پزشکی، کشاورزی، صنعتی و ... با بیش از 400 قطعه به نمایش گذاشته است.

وی بومی سازی دانش هسته ای را یکی از مباحث حائز اهمیت در جمهوری اسلامی ایران عنوان و اظهار کرد: دشمن که روزی قصد حمله به تاسیسات هسته ای ایران را داشت به این نکته واقف شد که با بمباران و کشتن صدها هزار نفر نمی تواند دانش هسته ای را از جمهوری اسلامی ایران بگیرد، زیرا این دانش بومی سازی شده و مجدد بازسازی و احیا خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود نیز با شعار "تولید دانش و فناوری" قراردادهای تولیدی با سازمان های ملی و استانی به امضا رسانده است گفت: این دانشگاه همچنین می تواند در زمینه دانش هسته ای نیز فعالیت داشته و در خدمت اهداف ارزشمند نظام باشد و بتواند در این زمینه نیز افتخار آفرینی کند.

 

12345