اخبار و رویدادها: نشست استاندار سمنان با شورای دانشگاه صنعتی شاهرود

نشست استاندار سمنان با شورای دانشگاه صنعتی شاهرود
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵- ۰۸:۵۴:۳۲

نشست استاندار سمنان با شورای دانشگاه صنعتی شاهرود

استاندار سمنان در نشست صمیمانه با شورای دانشگاه صنعتی شاهرود دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر محمد مهدی فاتح با بیان این که اعضای هیئت علمی یکی ازسرمایه های با ارزش دانشگاه هاهستند اظهار داشت: پیشرفت و توسعه هر کشوری را در سایه دانشگاه تحول آفرین است واین ظرفیت برای تحول آفرینی در جامعه می تواند نقش اصلی را داشته باشد .

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود به ظرفیت بالای نیروی انسانی متخصص دراین دانشگاه اشاره کرد و گفت : دانشگاه صنعتی شاهرود می بایست در حوزه های مختلف با نوآوری ، ابتکار و خلاقیت در کشور پیشتاز باشد .
وی دانشگاه را مبداء همه تحولات خواند و افزود: برای ایجاد این تحول دانشگاه باید شعار خودش را حرکت به سوی دانش و فناوری قرار دهد که امری ضروری است .

 

photo_2016-11-07_08-07-36

دکتر فاتح با اشاره به وجود 303 عضو هیات علمی، 11 هزار دانشجو و 14 دانشکده فعال در این دانشگاه گفت: رشد 100 درصدی عملکرد به این دلیل است که دانشگاه صنعتی شاهرود، تولید دانش و فناوری و حرکت علمی را شعار خود قرار داد.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه باید میهن دوستی، باورهای دینی و خدامحوری را سرلوحه کار خود قرار داده و به دانشجویان نیز یاد داد، گفت: باید خود محوری را کنارگذاشته و به دانشجویان فرصت تمرین دادچراکه این افراد مدیران آینده کشور خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به تلاش برای افزایش درآمدهای دانشگاه، افزود: به این منظور تعداد قراردادها با بخش صنعت به گونه ای افزایش یافت که رشد دو برابری درآمدهای امسال دانشگاه نسبت به سال پیش را در پی داشت.

دکتر فاتح اظهار داشت: تلاش مجموعه مدیریت و همکاران این دانشگاه در رابطه با تجهیز آزمایشگاه ها، کلاس ها و ایجاد کارگاه ها و آزمایشگاه های پیشرفته بر این است که محیطی علمی و شاداب برای دانشجویان ایجاد شود تا برای رشد و پویایی این قشر آتیه ساز گام هایی مثبت برداشته شود.
رییس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه سیستم های آموزشی در نظام جمهوری اسلامی ایران نیازمند برنامه ریزان متخصص است، گفت: ما باید آموزش را در تمام مقاطع از مهد کودک ها شروع کنیم و تا دانشگاه ادامه دهیم و این مانند زنجیره ای است که نقش موثری در توانمندسازی نیروی انسانی دانشگاه ها دارد لذا در این سیستم بحث اصلی توانمندسازی دانشجو است، اگر در این زمینه موفق باشیم مطمئنا دانشجویی که فارغ التحصیل می شود می تواند گره ای از مشکلات جامعه را بازکند.

photo_2016-11-07_08-07-19
وی همچنین با تاکید بر اینکه این توانمند سازی فقط به عهده دانشگاه نیست، افزود: آموزش های قبل از دانشگاه هم تاثیر گذار است لذا باید اندیشید که چه میزان در ارتباط با آموزش مهارت ها، دروس عملی و توسعه زیرساخت ها مانند آزمایشگاه ها و کارگاه ها سرمایه گذاری کرده ایم اما باید بپذیریم که در مقایسه با کشورهای پیشرفته هنوز ما فاصله زیادی را در پیش رو داریم و تنها در دانشگاه نمی توان این فاصله را جبران کرد چرا که ما باید دانشجویی را تربیت کنیم که به عنوان یک فرد موفق از دانشگاه خارج شود و در انجام ماموریت های کاری خود در جامعه به بهترین نحو عمل کند.

12345