اخبار و رویدادها: با محوریت تکریم خانواده برگزار شد

با محوریت تکریم خانواده برگزار شد
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵- ۱۴:۰۰:۰۸

با محوریت تکریم خانواده برگزار شد

همایش خانوادگی در پردیس معدن آموزشی دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر محمد مهدی فاتح در همایش پیاده روی خانوادگی که به مناسبت روز خانواده، تکریم بازنشستگان و هفته تربیت بدنی در روز جمعه مورخ 95/07/09 در محل پردیس معدن آموزشی دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد گفت: تکریم و احترام به خانواده از سیره پیامبر بزرگوار اسلام است چرا که خانواده مهم ترین رکن در پیشرفت و موفقیت یک جامعه و کشور است.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه پیامبر بزرگوار اسلام سلام کردن به کودکان را امری بسیار مهم می دانست افزود: همه ما باید با احترام، بازی و همفکری با کودکان آنها را مورد توجه قرار دهیم، کودکان امروز مردان بزرگ و تاریخ ساز ایران هستند که آینده ی ایرانی سرافراز و پرافتخار در دستان آن ها قرار دارد.

وی تصریح کرد: تکریم خانواده یعنی احترام به بانوانی که تمام امید، سلامت و زندگی خود را وقف خانواده خود کردند و در کنار آن ، روز خانواده، تکریم از مردانی است که به عنوان پدر تمام سختی ها و مشکلات زندگی را به جان می خرند و این مسئولیت سنگین را به دوش می کشند.

دکتر فاتح اظهار داشت: تکریم خانواده و روز بازنشسته یعنی دست بوسی و قدردانی از تمام پدران، مادران و عزیزانی که از جان خود مایه گذاشته اند. اگر ما الان در این جایگاه قرار داریم و درخت دانشگاه به موقعیتی رسیده که از میوه و سایه آن استفاده کنیم بخاطر خدمات و زحمات بازنشسته های بزرگوار است.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: جوان ها را فراموش نکنید بگذارید بدانند که نا امید نیستید، افسرده نشده اید و هنوز بر روی زانوان خود ایستاده اید هنوز می توانید بار سنگین مسئولیت هایشان را به دوش بکشید شاید ظاهر مسئولیت ها عوض شود؛ ولی شما هنوز هم پشتیبان خانواده خود هستید؛ چون کوهی استوار و پلی محکم می توانید دوران میان سالی و بازنشستگی خود را با یک برنامه ریزی دقیق و منظم به زیباترین بخش زندگی تان تبدیل کنید.

وی افزود با احترام متقابل، توجه به نیازهای یکدیگر، حفظ نشاط و شادی در محیط خانواده می توانیم یک خانواده خوب داشته باشیم که از سلامت روانی مناسبی نیز برخورداراست و برای ما لذت بخش و مایه پیشرفت و آرامش است.

دکتر فاتح خاطرنشان کرد: افتخار دارم که به عنوان رییس دانشگاهی هستم که مجموعه ای همراه، همدل و مهربان را در کنار خود دارم که همواره در این راه تلاش می کنندو الحمدالله هر روز شاهد یک موفقیت برای دانشگاه هستیم که با همکاری و همدلی اعضای هیات علمی ٬مدیران ٬کارمندان و دانشجویان ٬ یک فضای آموزشی و پژوهشی امیدوار کننده توام با نشاط در این دانشگاه به وجود آمده است.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود از رشد تولیدات علمی این دانشگاه طی سال های اخیر خبر داد و افزود: با همت خیرین و شما توانستیم جاده متروکه و سیل زده پردیس معدن آموزشی به طول ۱۳ کیلومتر را زیرسازی و آسفالت کرده و با بهسازی و توسعه فضاهای مختلف علمی ٬پژوهشی و ورزشی در این مجموعه به میزان 5 هکتار یک مکان ماندگار را جهت پژوهشگران و دانشجویان کشور آماده کنیم. وی با بیان این که ما یک معدن آموزشی بی نظیر را در کشور داریم که شاید به تعداد انگشت شمار بشود در فضای دانشگاه های کشور مانند آن را نام برد تصریح کرد: بهسازی ۱۱  واحد کلاس درس٬ ۵۰ واحد اتاقک چوبی، ۵۰۰ متر مربع اتاق های آجری ٬ احداث چهار زمین والیبال ٬فوتبال و فوتسال٬ زمین ورزشی چند منظوره٬ احداث استخر آبیاری قطره ای باگنجایش یک هزار مترمکعب جهت تامین آب زراعی ٬ اجرای دیوارهای سنگی و سیل بندهای پردیس جهت حفاظت از سیل و همچنین آماده سازی معدن آموزشی را از جمله اقدامات انجام شده در پردیس معدن آموزشی دانشگاه صنعتی شاهرود است.

 

دکتر فاتح گفت: برخورداری اردوگاه از آب گوارا، هوای دل‍‍پذیر، فضای سبز، محیط زیست و جاذبه های طبیعی منحصر به فرد، وجود معدن آموزشی و انواع آموزه های زمین شناسی، آلاچیق ها و سکوها در لابلای درختان همگی امکاناتی هستند که از این مجموعه یک اردوگاه آموزشی زیبا و چشم نواز ساخته است.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود اظهار داشت: آبیاری فضای سبز مجموعه اردوگاه بصورت قطره ای و با استفاده از یک حلقه چاه آب انجام می شود و ساخت استخر ذخیره سازی آب از دیگر اقدمات انجام شده برای آبیاری قطره ای فضای سبز است که جاذبه های گردشگری و امکانات آموزشی این اردوگاه می تواند خدمات شایسته ای را به دانشجویان و سایر شهروندان ارائه دهد.

وی افزود: این مجموعه سرمایه دانشگاه است و باید نهایت استفاده از آن انجام شود. پردیس معدن آموزشی دهملا، با وجود معدن آموزشی و چندین سایت آزمایش های ژئوفیزیک یک مزیت برای دانشگاه ما است که باعث می شود ماموریت صنعتی بودن دانشگاه کمک کند .


کلمات کلیدی: #پیاده روی خانوادگی #پردیس آموزشی دهملا #روز تکریم خانواده
12345