اخبار و رویدادها: رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود: قدرشناسی از منابع انسانی جامعه را متحول می کند

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود: قدرشناسی از منابع انسانی جامعه را متحول می کند
سه شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۵- ۲۲:۴۸:۰۹

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود: قدرشناسی  از منابع انسانی جامعه را متحول می کند

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: قدرشناسی از صنعتگران، مبتکرین و پژوهشگران به عنوان مغزافزارهای جامعه راه خوبی را به سوی آینده باز خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر محمد مهدی فاتح، سه شنبه نهم شهریور ماه در آئین افتتاح سومین کنگره ملی زغال سنگ ایران به میزبانی دانشکده معدن،نفت و ژئوفیزیک این دانشگاه با اشاره به بحران های به وجود آمده در معادن زغال سنگ کشور گفت: آنچه که کشور را متحول می کند معادن و ذخایر نفت و گاز نیست بلکه قدرشناسی از منابع انسانی است.

وی  با بیان اینکه جهت برون رفت از معضلات کشور باید  چالش های علمی و فنی  مورد توجه قرار بگیرد اظهار داشت: باید با سنجش امکانات، توانمندی، تجارب و فناوری که در اختیار داریم و با هم افزایی، مشورت و همفکری یک پدیده زیبا را رقم بزنیم تا انشاءالله یک اتفاق خوب بعد از کنگره رقم بخورد.

دانشگاه صنعتی شاهرود یکی از دانشگاه های تراز اول تخصصی کشور

دکتر فاتح با اشاره به سفر اخیر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به شاهرود خاطر نشان کرد : بنا به اظهار  وزیر علوم، این دانشگاه صنعتی یکی از دانشگاه های تراز اول تخصصی کشور است.

وی  با بیان اینکه کنگره ملی زغالسنگ ایران، یکی از چهار گردهمایی بزرگی است که امسال در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار می شود، افزود: با توجه به اهمیت مهارت آموزی و آموزش های عملی، این دانشگاه با راه اندازی مجموعه معادن آموزشی سرمایه گذاری بزرگی در فضای علمی کرده است.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود تصریح کرد: برای راه اندازی پردیس معدن آموزشی که ۸ سال بدون استفاده و متروک رها شده بود، 12 کیلومتر زیر سازی و آسفالت جاده و بازسازی پنج هکتار محوطه و چهار هزار متر ساختمان در مدت یک سال انجام شده است.
وی  همچنین با اشاره و جایگاه خوب دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک  دانشگاه صنعتی شاهرود در کشور تصریح کرد: این دانشکده با داشتن 26 عضو هیات علمی و نیزکارشناسان ممتاز معدن، یک رشته کارشناسی، 11 رشته گرایش کارشناسی ارشد و چهار رشته گرایش دکتری، از آزمایشگاه های تخصصی و ممتاز و معدن آموزشی نیز بهره می برد.

 دکتر فاتح اضافه کرد: از مجموع هفت مجله با درجه علمی-پژوهشی دانشگاه سه مجله متعلق به دانشکده معدن است.


سومین کنگره ملی زغالسنگ ایران، سه شنبه نهم شهریور ماه سال جاری با حضور مدیران زغالی کشور، مدیران وزراتخانه، کارشناسان و فعالان بخش معدن دانشگاه ها، موسسات آموزشی و شرکت ها سراسر کشور و 9 تن از محققین خارجی به میزبانی دانشکده معدن،نفت و ژئوفیزیک دانشگاه صنعتی شاهرود آغاز به کار کرده است.

 


کلمات کلیدی: #سومین کنگره زغالسنگ ایران
12345