اخبار و رویدادها: توجه به کیفیت فعالیت های فرهنگی یکی از اهداف وزارت علوم است

توجه به کیفیت فعالیت های فرهنگی یکی از اهداف وزارت علوم است
چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۵- ۱۴:۲۸:۱۲



مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از اهداف این وزارت خانه توجه به کیفیت فعالیت های فرهنگی است.

دکتر فضل الله ایرجی کجوری صبح چهارشنبه در پنجاه و دومین نشست مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه 9 کشور که به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود در حال برگزاری است، گفت: گسترش و هم افزایی فعالیت های فرهنگی و توانمند سازی و دانش افزایی در حوزه های مختلف نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد.
وی همچنین اضافه کرد: کارآفرینی و معرفی کارآفرینان و دانشجویان نخبه به دستگاه های مختلف از دیگر اهداف این وزارت خانه است.
ایرجی با تآکید بر ضرورت تعمیق فعالیت های دینی، یادآور شد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به تعمیق و تصحیح اردوهای دانشجویی توجه ویژه ای دارد چرا که یکی از به یادماندنی ترین خاطرات دانشجویان، اردوهای دانشگاهی است.
وی ادامه داد: هرکدام از اردوها مانند ایران گردی، راهیان نور و اردوهای جهادی تأثیر خاص خود را بر دانشجویان خواهد گذاشت.
مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین با اشاره به افزایش کمی دانشگاه ها در سال های پیش، تصریح کرد: برخی از دانشگاه ها نخبه گرا بوده و نیازهای علمی کشور را برطرف می کنند و برخی دیگر برای اعتلای سطح سواد و آموزش جامعه تلاش می کنند.
ایرجی با بیان اینکه از راه آموزش می توان سرمایه های اجتماعی را افزایش داد، ابراز داشت: اگر نتوان این سرمایه های اجتماعی را به سرمایه اقتصادی تبدیل کرد، نشان دهنده سوء مدیریت است.
وی در ادامه فرهنگ را زیربنای فعالیت های دانشگاه خواند و افزود: فعالیت های مناسبتی و اوقات فراغت دانشجویان نیز در کنار دیگر فعالیت های دانشگاه ها اهمیت دارد.
وی یادآور شد: داشتن مسئولیت اجتماعی، فرهنگ پذیری و مهارت آموزی نیز از جمله اهداف تربیتی دانشگاه ها برای دانشجویان است.
مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه در انجام فعالیت های فرهنگی می توان کار گروهی را تقویت کرد، گفت: فعالیت هایی چون شکل گیری تشکل ها، کانون ها و نشریات دانشجویی برای این منظور بسیار تأثیر گذار است.


کلمات کلیدی: #فرهنگ
12345