اخبار و رویدادها: برگزاری آئین تجلیل از اساتید برتر آموزشی و پیشکسوت دانشگاه صنعتی شاهرود

برگزاری آئین تجلیل از اساتید برتر آموزشی و پیشکسوت دانشگاه صنعتی شاهرود
شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵- ۰۷:۰۸:۰۷



روز دوشنبه سیزدهم اردیبهشت طی مراسمی به مناسبت روز معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری با حضور هیات رئیسه از اساتید برتر آموزشی و پیشکسوت دانشگاه صنعتی شاهرود تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکترمحمدمهدی فاتح در مراسم تجلیل از اساتید برتر آموزشی و پیشکسوت این دانشگاه که سیزدهم اردیبهشت ماه سال جاری در تالار دانشکده معدن برگزار شدضمن تبریک به همه استادان و معلمان افزود: آنچه که یک معلم تقدیم می کند عمر گرانبهاست و نمی شود برای آن ارزش گذاری کرد.

 

وی تصریح کرد: از بزرگان به خصوص پیامبر اسلام(ص) در خصوص اهمیت علم و دانش و یادگرفتن و  یاد دادن توصیه های فراوانی داریم  که نشان می دهد شغل معلمی جایگاه بلندی دارد.

 

همه مجموعه در کارنامه آموزشی 94 دخیل بودند

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با تجلیل از اساتید پیشکسوت این دانشگاه اظهار داشت: در همین فضا عزیزانی هستند که  سال ها زحمت کشیدند، فداکاری نموده و موی سفید کردند و تقدیم عمر خود اقدامات با ارزشی انجام دادند.

 

دکتر فاتح در بخش دیگری بیان داشت: کارنامه آموزشی درخشانی در سال 94 داشتیم که البته مدیران اجرایی، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان این کارنامه را رقم زدند. وی از خدمات دکتر عطایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی تشکر و برای دکتر گودرزی در این سمت آرزوی موفقیت نمود.

 

وی افزود: در سال 94 به لطف خدا دانشگاه صنعتی شد، قراردادهای تحقیقاتی بزرگی را در سطح ملی بستیم، پروژه های عمرانی ادامه یافت، فعالیت های پژوهشی رشد قابل توجه نموده و جذب هیات علمی نیز نسبت به سال 93 دو برابر شد.

 

حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین را سرعت بدهیم

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود  با بیان اینکه فضا، فضای رقابتی است و بدون تردید اگر بخواهیم به وضعیت موجود بسنده کنیم جا می مانیم گفت: باید پیشرفت، خود را نه تنها با قبل بلکه با دانشگاه  های مطرح در سطح ایران و دنیا مقایسه کنیم  و ببینیم ماموریت ما چیست و چه اقدامی باید انجام دهیم و در بین دانشگاه های پیشتاز کشور کجا هستیم.

 

وی تصریح کرد: دانشگاه های کشور با یک سوال اساسی مواجه هستند که بعضی مواقع جنبه تخریب آمیز نیز پیدا می کند. سوال می شود آیا خبر دارید چقدر  فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند؟

 

دکتر فاتح ادامه داد:  این یک سوال اساسی است،  اما چرا فقط این سوال را از دانشگاه می پرسند، پس نقش صنعت و تجارت و دیگر بخش های جامعه چه می شود؟ برای ارتقای آموزش و پرورش چقدر هزینه کرده ایم؟  چقدر برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی سرمایه گذاری کرده ایم؟

 

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود افزود: در مقایسه آموزش و پرورش کشور با ژاپن می بینیم معلم جایگاه ارزنده ای دارد و از افراد نخبه علمی و پژوهشی انتخاب می شود. در آنجا اغلب مدارس زمین چمن، استخر شنا، سالن ورزشی و تعدادی آزمایشگاه و کارگاه برای آموزش های عملی دارند. به دانش آموزان کار گروهی را آموزش داده و بر اساس کار گروهی به آنها  نمره می دهند. در حالی که شاید زمین یک مدرسه بیش از یک هکتار باشد مردم ژاپن در منازل کوچکی زندگی می کنند و در نتیجه به دنبال توسعه آموزشی ، توسعه اقتصادی این کشور محقق می شود. وی تصریح کرد که توسعه آموزشی مبتنی بر آموزش های توام نظری و عملی باید از ابتدایی آغاز و تا پایان تحصیلات عالی ادامه یابد تا توسعه اقتصادی محقق شود.

 

وی با بیان اینکه ما باید در دانشگاه اهتمام بورزیم و به سمت دانشگاه نسل سوم، یعنی دانشگاه فناور و کارآفرین حرکت کنیم و تولید دانش و فن آوری را سرعت دهیم. وی اظهار داشت: با همین تفکر سال گذشته متمرکز شدیم و زیر ساخت ها توسعه یافت و اساتید تشویق شدند.

 

سال 95 با سرعت و قوت سال گذشته رو به جلو حرکت می کنیم

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: سال 95 هم با همان سرعت و قوت سال 94 رو به جلو حرکت می کنیم تا ان شاء الله با صرفه جویی  بیشتر به جبران  تورم  بپردازیم و بتوانیم مثل سال 94  رشد داشته باشیم.

 

دکتر فاتح هیات علمی را بزرگترین سرمایه دانشگاه دانست و افزود:  در طرح آمایش آموزش عالی باید بتوانیم جایگاه دانشگاه را بالا ببریم و به رشد کمی و کیفی بپردازیم.

 

وی تصریح کرد:باید در جذب دانشجو و هیات علمی قوی و توسعه پژوهش به خوبی عمل کنیم.

 

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود، مقالات انگلیسی ISI  با اولویت Q1، بستن قرارداد با صنایع و تالیف کتب علمی به وسیله اعضای هیات علمی را از دیگر اقداماتی برشمرد که مورد نظر هیات ممیزه  دانشگاه است.

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شاهرود هم در این مراسم با ارائه گزارشی از کارنامه آموزشی سال 94 دانشگاه افزود: سال گذشته یک هزارو 278 دانشجو فارغ التحصیل و دو هزارو 644 نفر نیز در این دانشگاه پذیرفته شدند.

 

دکتر گودرزی  الکترونیکی کردن 16هزار پرونده، بازنگری شیوه نامه ها، برگزاری 10 آزمون سراسری در دانشگاه،  و برگزاری 38 جلسه را از دیگر فعالیت های این حوزه در سال تحصیلی 94 برشمرد.

 

وی تصریح کرد: تدوین شیوه نامه ارتقاء در مرحله نهایی است، تدوین و بازنگری شیوه نامه ترفیع و خدمت موظف اعضای هیات علمی، برگزاری کارگاه توجیهی در خصوص تکمیل پرونده ارتقاء و تبدیل وضع، برگزاری کارگاه نحوه تدریس اساتید، صدور گواهی صلاحیت تدریس اعضای حق التدریس و برگزاری ترم تابستان به صورت حضوری را از جمله فعالیت های در دست اقدام حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شاهرود دانست.

 

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از 30 نفر استاد برتر آموزشی و چهار استاد پیشکسوت دانشگاه صنعتی شاهرود  و نیز تعدادی از مربیان آموزشی تجلیل شد.

12345