اخبار و رویدادها: دانشجوی مهندسی برق و رباتیک دانشگاه صنعتی شاهرود از رساله دکتری خود دفاع کرد

دانشجوی مهندسی برق و رباتیک دانشگاه صنعتی شاهرود از رساله دکتری خود دفاع کرد
یکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴- ۱۴:۱۶:۲۴



مهرنوش اسدی دانشجوی مهندسی برق – گرایش کنترل دانشگاه صنعتی شاهرود از رساله دکتری خود با عنوان « کنترل سیستم های غیر خطی غیر افاین در حضور عدم قطعیت بر اساس جداسازی مقیاس زمانی » دفاع کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، جلسه دفاع رساله دکتری مهرنوش اسدی دانشجوی مهندسی برق – گرایش کنترل این دانشگاه، با حضور دکتر حیدر طوسیان شاندیز به عنوان استاد راهنما و جمعی از اساتید و دانشجویان در سالن جلسات دانشکده برق برگزار شد.

اسدی در دفاع از رساله خود با بیان اینکه کنترل سیستم ­های فیدبک محض کاملا غیرافاین در حضور عدم قطعیت مورد بررسی قرار می ­گیرد، افزود: ابتدا به ارائه کنترل تطبیقی سیستم ­های فیدبک محض در حضور عدم قطعیت ­های پارامتری می­ پردازیم. این عدم­ قطعیت ­ها هم به صورت خطی و هم غیرخطی وارد می­ شوند که سبب می­ شود کلاس سیستم ­های مورد مطالعه در این رساله بسیار گسترده ­تر از تحقیقات پیشین در این زمینه ­باشد.

وی اضافه کرد: با به کارگیری روش جداسازی پارامتر و ایده استفاده از تابع مثبت تخمین پارامترها در ترکیب طراحی پسگام و جداسازی مقیاس زمانی، ورودی­های کنترل مجازی/ حقیقی به عنوان جواب­ های یک سری معادلات دینامیکی در نظر گرفته می شوند.

دانشجوی مهندسی برق دانشگاه صنعتی شاهرود ادامه داد: در این رویکرد، قانون تطبیق پارامترها می ­تواند مستقیماً با استفاده از تئوری لیاپانوف در طراحی پسگام به دست آید و نیازی به طراحی پیشبین حالت جهت استخراج قانون تطبیق نیست.

اسدی اظهار داشت: در قسمت بعد، کنترل مقاوم سیستم ­های فیدبک محض را در حضور عدم ­قطعیت­ های منطبق و نامنطبق مورد بررسی قرار می­ دهیم و با استفاده از تئوری آشفتگی منفرد، فیلترهای با بهره بالا جهت تخمین این نوع عدم ­قطعیت­ ها طراحی می­شود.

این دانشجو ادامه داد: با ترکیب روش پسگام و جداسازی مقیاس زمانی، ورودی­ های کنترل مجازی/ حقیقی بدست می ­آیند که در آن­ها متغیرهای سریع نتیجه شده از فیلترهای مذکور برای حذف عدم­ قطعیت­ ها به کار گرفته می­شوند.

وی تصریح کرد: در قسمت آخر این رساله کنترل فیدبک خروجی سیستم ­های فیدبک محض کاملاً غیرافاین با متغیرهای حالت غیر قابل اندازه ­گیری مورد بررسی قرار می­ گیرد. به همین منظور ابتدا یک رویتگر حالت جهت تخمین این متغیرها طراحی شده و سپس با تلفیق طراحی پسگام و جداسازی مقیاس زمانی، ورودی­ های کنترل مجازی و کنترل حقیقی به دست می ­آیند.

اسدی در پایان خاطر نشان کرد: در هر بخش، برای بررسی بهتر رفتار کنترل کننده­ های پیشنهاد شده، شبیه ­سازی بر روی سیستم­ های فیدبک محض مختلف انجام شده است.

 

 

12345