اخبار و رویدادها: نشست مشترک مسئولین دانشگاه صنعتی با مدیران مدارس متوسطه شاهرود

نشست مشترک مسئولین دانشگاه صنعتی با مدیران مدارس متوسطه شاهرود
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴- ۱۲:۲۵:۵۷

نشست مشترک مسئولین دانشگاه صنعتی با مدیران مدارس متوسطه شاهرود

نشست مشترک مدیران مدارس متوسطه شاهرود و دانشگاه صنعتی این شهر با هدف راهنمایی مدیران در انتخاب رشته و محل تحصیل دانش آموزان دوشنبه 26 بهمن ماه در سالن جلسات کوثر این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، مدیر امور دانشجویی دانشگاه در نشست با مدیران مدارس متوسطه این شهر که در سالن کوثر دانشگاه برگزار شد گفت: هدف از این جلسه، تعامل سازنده بین دانشگاه و مدیران آموزش و پرورش است که می توانند نقش سازنده ای را بین دانش آموزان، خانواده ها و مشاوران مدرسه در انتخاب رشته انجام دهند.

دکتر حجت احسنی طهرانی تصریح کرد: ما اینجا جمع شدیم تا دانشگاه صنعتی شاهرود را از لحاظ رتبه علمی و زیر ساخت های آموزشی و آزمایشگاهی به دانش آموزان و خانواده های آنها معرفی کنیم تا راهی مناسب جهت انتخاب رشته و محل تحصیل آنها باشد.

وی اضافه کرد: دانش آموزان در زمان انتخاب رشته و محل تحصیل به دلیل شور و شوق جوانی مایل هستند که دور از خانواده باشند و ممکن است از افرادی کمک بگیرند که  راهنمای خوبی نباشند.

دکتر احسنی طهرانی مدیران را بهترین راهنما جهت انتخاب رشته دانش آموزان معرفی کرد و گفت: مدیران باید ضمن آشنا کردن دانش آموزان با فضاهای دانشگاهی شهر، مشکلات دوری از خانواده را نیز برای آنها تشریح کنند.

 

هم سویی بیشتر آموزش و پرورش با دانشگاه صنعتی شاهرود

معاون آموزشی آموزش و پرورش شهرستان شاهرود نیز در این جلسه هدف اصلی آموزش و پرورش از دیدار با مجموعه دانشگاه صنعتی را  نزدیکی بیشتر و هم سویی اهداف دانست و گفت: هر چه مجموعه آموزش عالی و آموزش و پرورش به اهداف آموزشی و پرورشی نزدیک شوند نتیجه بهتری بدست خواهد آمد.

نوروز کاویانی با بیان اینکه نگاه آموزش عالی باید به آموزش و پرورش تغییر کند افزود: ما یک مجموعه خالی و بکری از فرزندان این سرزمین را تحویل و بعد از 12 سال، یک جوان علمی،پرکار، با نشاط و متدین تحویل آموزش عالی می دهیم.

وی خاطر نشان کرد: ما آمادگی داریم تا جایی که امکان دارد تعاملات فرهنگی خود با دانشگاه صنعتی شاهرود را افزایش دهیم.

کاویانی همچنین خواستار برگزاری همایش های مشترک بین آموزش و پرورش با دانشگاه و ارتباط بیشتر استادان با گروه های این مجموعه شد.

 

مزایای انتخاب های بومی تقویت دانشگاه است

مسئول مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شاهرود هم در رابطه با معایب و مزایای انتخاب رشته در شهرهای دور مطالبی را بیان کرد و افزود: انتخاب رشته تحصیلی که به تبع آن یک تخصص و شغل برگزیده  می شود یکی از بزرگ ترین انتخاب های فرد در طول زندگی است.

حسین خادمیان یک بخش از فراوانی مشکلات دانشجو در دانشگاه  را ناشی از چتر کنترلی خانواده دانست که از بین می رود و اظهار داشت: دانشجویانی که به شهرهای دیگر برای  تحصیل می روند مهارت های لازم جهت زندگی مستقل را فرا نگرفته اند.

وی تصریح کرد: دانشجویانی که به دور از خانواده درس می خوانند مشکلاتی را ایجاد می کنند که مطلوب دانشگاه، خانواده و خود فرد نیست و باعث مشروطی پی در پی دانشجو و در نهایت اخراج وی خواهد شد.

خادمیان یکی از مزایای انتخاب های بومی را تقویت دانشگاه عنوان کرد و گفت: اگر دانشجویان ممتاز وارد دانشگاه شوند به تبع آن دانشگاه ملزم به گسترش امکانات و استاد نیز سطح علمی خود را افزایش می دهد.

در ادامه، مدیران مدارس متوسطه شاهرود پس از دیدن کلیپ معرفی دانشکده ها، رشته های تحصیلی و امکانات دانشگاه، از زیر ساخت های آموزشی، پژوهشی و آزمایشگاهی و فضاها و امکانات ورزشی دانشگاه بازدید کردند.

 

12345