اخبار و رویدادها: بازدید قائم مقام شبکه آزمایشگاه های علمی ایران از آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود

بازدید قائم مقام شبکه آزمایشگاه های علمی ایران از آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴- ۱۲:۵۶:۱۹

بازدید قائم مقام شبکه آزمایشگاه های علمی ایران از آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود

قائم مقام شبکه آزمایشگاه های علمی ایران(شاعا) از مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی مستقر در آزمایشگاه مرکزی و دانشکده های دانشگاه صنعتی شاهرود بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر محمد صادق علیایی معاون فنی مدیر کل دفتر پشتیبانی پژوهش و فناوری وزارت علوم و قائم مقام شبکه آزمایشگاه های علمی ایران یازدهم بهمن ماه سال جاری از مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی مستقر در آزمایشگاه مرکزی و دانشکده­ های دانشگاه، بازدید به عمل آورد.

وی در این بازدید ضمن ارزیابی مثبت پتانسیل دانشگاه در زمینه تجهیزات، فضاهای آزمایشگاهی و نیروی انسانی،بر اجرای دقیق دستورالعمل جدید نظام HSE(ایمنی، سلامت و محیط زیست) تاکید کرد.

دکتر احمد واعظیان رییس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اظهار امیدواری کرد با همکاری کارشناسان و مدیران محترم آزمایشگاه­های تحقیقاتی بتوانیم ضمن ارائه خدمات هرچه بهتر و بیشتر به دانشجویان و پژوهشگران داخل و خارج از دانشگاه، گام مؤثری  در جهت تولید فناوری و پیشرفت  کشور عزیزمان برداریم.

معاون فنی مدیر کل دفتر پشتیبانی پژوهش و فناوری وزارت علوم اعلام نمود: اعتبارات شبکه شاعا بر اساس سیاست های شبکه و شاخص های موقعیت جغرافیایی دانشگاه، ضریب استقرار نظامHSE، ضریب ورود اطلاعات سامانه شاعا، ضریب هزینه کرد درست اعتبارات تخصیصی به شاعا و گزارش آن به ستاد،ضریب اطلاعات درخواستی شبکه شاعا و میزان کارکرد آزمایشگاه ها و ارائه خدمات به بخش خصوصی و دولتی در اختیار دانشگاه ها و مراکز پژوهشی قرار می گیرد.

وی افزود با توجه به اینکه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه  صنعتی شاهرود در حدود شش هزارو 750 متر مربع و در چهار و نیم طبقه طراحی شده است و  این دانشگاه از 52 آزمایشگاه تحقیقاتی برخوردار است و دانشگاه نیز دارای دستگاه های پیشرفته در حوزه معدن شامل XRD ، XRF،   ATOMICبوده و در بخش کشاورزی و علوم پایه هم از  تجهیزات بسیار پیشرفته و نیروی انسانی توانمندی برخوردار است،می توان امیدوار بود که شاهرود به عنوان یکی از قطب های معدنی و کشاورزی بحساب آید.

دکتر علیایی  افزود: امیدوار هستیم در راستای سیاستهای وزارت علوم به ویژه برنامه شبکه آزمایشگاه های علمی ایران و در جهت استفاده از پتانسیل های دانشگاه ها و همچنین توسعه آزمایشگاه های مرکزی گامهای موثری برداریم و دانشگاه شاهرود به یکی از قطبهای مهم کشوری در منطقه تبدیل شود. چراکه  تجهیز و تقویت آزمایشگاه های مرکزی  مورد تاکید مقام محترم عالی وزارت نیز هست

وی تصریح کرد: ان شاء الله با سیاست های دولت تدبیر و امید جهت تقویت پژوهش و فناوری و دنبال کردن این سیاست ها توسط وزارت علوم بتوانیم تا پایان سال 96 تمام دانشگاه ها و مراکز پژوهشی را در جهت توسعه مجتمع آزمایشگاه های تحقیقاتی سوق دهیم.

دکتر علیائی اضافه کرد: ساماندهی بیش از یکصد آزمایشگاه در قالب مرکزی و مجتمع آزمایشگاهی تحقیقاتی از اقدامات خوبی است که در این زمینه در کشور انجام شده است.

دکتر علیایی با بیان اینکه دانشگاه ها و مراکز پژوهش و فناوری که در این حوزه فعالیت خوبی انجام داده و دستورالعمل ها و آیین ها را اجرا کرده اند از حمایت های مالی لازم برخوردار شده اند اظهار داشت: این دانشگاه نیز با مشارکت شبکه آزمایشگاه های علمی ایران دستگاه های قدرتمند HPLC، ATOMIC، ICP خریداری کرده یا در حال خرید است.


کلمات کلیدی: #شاعا #دکتر علیائی #آزمایشگاه مرکزی
12345