اخبار و رویدادها: نشست هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود با دانشکده فیزیک

نشست هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود با دانشکده فیزیک
چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴- ۱۳:۵۱:۰۶



رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با تاکید بر همفکری با همکاران به عنوان بزرگترین سرمایه مدیریت جهت پیشبرد اهداف افزود: با همراهی و همفکری شما تا کنون دانشگاه صنعتی شاهرود گام های بلندی برداشته است.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود: با همراهی و پشتیبانی همکاران عزیز در جایگاه خوبی قرار گرفته ایم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر محمد مهدی فاتح در نهمین نشست دوره ای هیات رئیسه با  اعضای هیات علمی دانشکده فیزیک که در سالن اجتماعات این دانشکده برگزار شد نقد سازنده را باعث پیشرفت دانشگاه دانست و گفت: با همراهی و پشتیبانی همکاران عزیز در جایگاه خوبی قرار گرفته ایم.

در این جلسه، رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با ارائه پیشرفت های دانشگاه و اشاره به جایگاه برجسته دانشکده فیزیک در دانشگاه های صنعتی، اظهار داشت: با گرفتن دانشجوی بهتر، هیات علمی قوی و توسعه امکانات و تجهیزات در جهت تولید دانش و فناوری بیشتر از گذشته حرکت خواهیم کرد. 

نتیجه مثبت برجام و برداشتن تحریم ها: توسعه روابط بین المللی دانشگاه، جذب دانشجوی خارجی و تجهیز آزمایشگاه ها 

وی در بخش دیگری، نتیجه مثبت برجام و لغو تحریم های ظالمانه را تبریک گفت و افزود: از این فضا جهت توسعه روابط بین المللی دانشگاه، جذب دانشجوی خارجی و تجهیز آزمایشگاه ها استفاده خواهیم نمود.

دکتر فاتح با تقدیر از زحمات ارزشمند دکتر علی اکبر رجبی استاد تمام فیزیک هسته ای در دوره ریاست ایشان و تشکر از سایر مدیران قبلی تاکید کرد که وظیفه داریم با نهایت جدیت برای ارتقای دانشگاه تلاش نماییم.

حفظ جایگاه علوم پایه با صنعتی شدن دانشگاه

رئیس دانشکده فیزیک هم در ادامه با قدردانی از تلاش های هیات رئیسه اظهار کرد با صنعتی شدن دانشگاه جایگاه علوم پایه حفظ خواهد شد.  

دکتر مهدی مومنی افزود: در سال های اخیر روند رو به رشد نسبت هیات علمی به تعداد دانشجویان مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری داشته ایم و سعی کردیم در جهت گرفتن رشته های تقاضا محور تلاش کنیم.

وی گرفتن رشته مهندسی هسته ای تا پایان امسال و همچنین راه اندازی رشته گرایش های فوتونیک و مهندسی پلاسما تا پایان سال 95 را از اهداف بلند مدت این دانشکده برشمرد.

رئیس دانشکده فیزیک همچنین راه اندازی آزمایشگاه های کاربردی و تحقیقاتی از جمله آزمایشگاه پیشرفته هسته ای را از دیگر اهداف خود ذکر کرد.

صنعتی شدن دانشگاه: بالا بردن شان هیات علمی و دانشجو

 دکتر علی اکبر رجبی در این نشست با تقدیر از دکتر فاتح در صنعتی شدن دانشگاه،  تغییر نام و ماموریت دانشگاه را باعث بالا بردن شان هیات علمی و دانشجو دانست و گفت: همه دست به دست هم داده ایم و با همت هیات رئیسه، جایگاه دانشگاه را در زمینه های علمی، فناوری، آموزشی و فرهنگی بالا می بریم. وی تصریح کرد: خوشبختانه در دانشگاه صنعتی شاهرود همه مجموعه ید واحده بوده و بدور از هر گونه اختلافی با هم همدل و همراه هستند.

در این نشست، اصلاح شیوه نامه ارتقاء، کمبود نیروی کارشناسی برای آزمایشگاه، بستن قراردادهای پژوهشی، تجمیع آزمایشگاه ها، راه اندازی آزمایشگاه آموزشی، استفاده از تلفن همراه به عنوان یک تحول در آموزش، گرفتن دانشجوی خارجی، واگذاری آزمایشگاه ها به بخش خصوصی، راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی، قرار گرفتن آزمایشگاه های تحقیقاتی در محل دانشکده، و پوشش دانشجویان از جمله مواردی بود که مطرح و هیات رئیسه توضیح دادند.


کلمات کلیدی: #هیات رئیسه #دکتر فاتح #
12345