اخبار و رویدادها: نشست هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود با دانشکده کشاورزی

نشست هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود با دانشکده کشاورزی
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴- ۱۷:۳۲:۳۳

نشست هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود با دانشکده کشاورزی

هفتمین نشست صمیمی دوره ای هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود با دانشکده ها برای بررسی پیشرفت های دانشکده کشاورزی در بیستم و یکم دی ماه سال جاری تشکیل شد.

 ارتقاء به دانشگاه صنعتی شاهرود محصول همدلی، همراهی و همفکری 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکترمحمد مهدی فاتح ارتقاء دانشگاه به دانشگاه صنعتی شاهرود را محصول همدلی، همراهی و همفکری همکاران دانست و گفت: مسلما با این انسجام می توانیم گام های بعدی را جهت پیشرفت دانشگاه برداریم.

وی مساعدت فراگیر اعضای هیات علمی در ساخت خوابگاه دختران را مثال بارز این همدلی و همکاری دانست. وی اقدام هیات علمی دانشگاه در ساخت خوابگاه را یک امتیاز مثبت برای دانشگاه ذکر کرد .

دکتر فاتح اضافه کرد: نمونه دیگر از همدلی دانشگاه و مردم، همیاری مردم شهر در اختصاص خوابگاه به دانشجویان است که می توانیم ظرفیت خوابگاه برای سال تحصیلی آینده را افزایش دهیم.

انجام کارهای پژوهشی ارزشمند با تشکیل قطب علمی

وی افزود همه باید عزم خود را جهت انجام کارهای پژوهشی ارزشمند با تشکیل قطب علمی نشان دهیم و با حرکت بسوی تولید علم و فناوری خود را بهتر معرفی کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود همچنین در رابطه با شیوه نامه ارتقاء اعضای هیات علمی گفت: اعضای کارگروه تدوین شیوه نامه هر کدام نماینده بخشی از دانشگاه هستند و حتما نظرات اعضای هیات علمی را در جهت اجرایی نمودن آیین نامه جدید ارتقا منظور نموده و انسجام دانشگاه را حفظ نمایند.

دکتر فاتح اظهار داشت: هیات ممیزه دانشگاه را بصورتی اداره کردیم که از عدالت و انصاف خارج نشده و استانداردها حفظ شود.

وی با تقدیر از هیات ممیزه قوی دانشگاه آن را موتور حرکت دانشگاه دانست و گفت: تشویق مقالات علمی پژوهشی، طرح های تحقیقاتی و دانشمندان برتر باعث ارتقای جایگاه دانشگاه می شود.

دکتر فاتح اظهار داشت: لازم است در کنار آموزش و تربیت دانشجویان، باید به تقویت زیرساخت ها و انجام کارهای پژوهشی که منجر به تولید علم و فناوری می شود بپردازیم و فضای همکاری با صنعت را گسترش دهیم.

وی افزود: با لطف خدا، همدلی و همراهی همه دانشگاهیان و خیرین پروژه های عمرانی دانشگاه به سرعت در حال پیشرفت بوده و از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه و کمک های مردمی، جهت تکمیل ساختمان دانشکده کشاورزی قدم های خوبی برداشته شده است.

وی با اشاره به توسعه مناسب پردیس معدن آموزشی دانشگاه، از دانشکده کشاورزی خواست تا باغ مناسبی با کاربری آموزشی و تحقیقاتی جهت استفاده دانشجویان سراسر کشور در این پردیس احداث شود. وی در پایان با تشکر از مهمان نوازی دانشکده کشاورزی و تقدیر از مدیران و همه اعضای هیات علمی افزود:  فرصت خدمت توفیق الهی است و باید قدر بدانیم.

صنعتی شدن دانشگاه، دستاوردی بزرگ برای دانشگاه و شهر

رئیس دانشکده مهندسی کشاورزی نیز در این جلسه با قدردانی از رئیس دانشگاه برای ارتقاء دانشگاه به دانشگاه صنعتی اظهار داشت: صنعتی شدن دانشگاه، دستاوردی بزرگ برای دانشگاه و شهر به ارمغان آورد.

دکتر محمد رضا عامریان در بخش دیگری با ارائه آماری از تعداد دانشجویان این دانشکده و رشته گرایش های موجود افزود: در مجموع به لحاظ دانشجویی و رشته در وضعیت خوبی قرار داریم.

وی با تقدیر از همکاری و نگاه ویژه هیات رئیسه به دانشکده کشاورزی افزود: کمبود فضای فیزیکی مخصوصا برای دانشجویان دکتری، متناسب نبودن گروه های آموزشی و کمبود نیروی کارشناسی را به عنوان مشکلات اساسی دانشکده معرفی کرد.

رشد بودجه پژوهشی دانشگاه در مقایسه با سال گذشته

دکتر علی دستفان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شاهرود هم در رابطه با دغدغه اعضای هیات علمی جهت پرداخت گرنت گفت: در پرداخت گرنت هیچ تاخیری وجود ندارد و خوشبختانه بودجه پژوهشی دانشگاه در مقایسه با سال گذشته رشد داشته است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شاهرود نیز در پاسخ به درخواست اعضای هیات علمی مبنی بر اصلاح شیوه نامه ارتقاء افزود: واقف به مشکلات آئین نامه ارتقاء هستیم و تا زمانی که مباحث آن بخوبی بررسی نشود به هیات ممیزه نخواهد رفت.

اعضاء هیات علمی نظرات خود را جهت تدوین شیوه نامه منتقل کنند

دکتر محمد عطایی از تمام اعضاء هیات علمی خواست تا نظرات خود را جهت تدوین شیوه نامه منتقل کنند.

اصلاح شیوه نامه ارتقاء، تسریع در ساخت ساختمان دانشکده، اصلاح سیستم آبیاری مزرعه دانشکده، اخذ رشته ارشد بیوسیستم در دانشکده، توسعه فضای آموزشی، فیزیکی، فرهنگی و تفریحی، طراحی باغ جهت انجام کارهای تحقیقاتی و هدفمند کردن پایان نامه ها از جمله مسائلی بود که از طرف اعضای هیات علمی در این جلسه مطرح شد.

12345