اخبار و رویدادها: رییس دانشگاه صنعتی شاهرود: توسعه آموزش و پژوهش تقاضا محور باشد

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود: توسعه آموزش و پژوهش تقاضا محور باشد
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴- ۰۸:۱۳:۲۶

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود: توسعه آموزش و پژوهش تقاضا محور باشد

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود در جلسه شورای آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه با تاکید بر تقاضا محور بودن توسعه آموزش و پژوهش گفت: دانشگاه باید به سمت تولید دانش و فناوری و  ثروت حرکت کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر محمد مهدی فاتح در جلسه شورای آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه با تاکید بر تقاضا محور بودن توسعه آموزش و پژوهش افزود: فناوری یا دانش فنی، کلیه مراحل طراحی، پیاده سازی و ساخت دستگاه و تولید کالا و استفاده از مواد خام و ارائه خدمات را در بر می گیرد.

وی با بیان اینکه  رشته های فنی و مهندسی در فضای فناوری هستند، اظهار داشت: رسیدن به دانشگاه کارآفرین با ماهیت صنعتی بیش تر محقق می شود.

دکتر فاتح تصریح کرد: باید با تقویت زیرساخت­ های لازم ازجمله فضاهای آزمایشگاهی و کارگاهی، توجه به دروس کارآموزی، کارورزی، پایان نامه­ های کاربردی و عقد قراردادهای همکاری با صنایع مختلف تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود خواستار تصدی آزمایشگاه ها توسط اعضای هیات علمی، بهره برداری مناسب از فضاهای آزمایشگاهی، حضور موثر در شبکه آزمایشگاه ها ی علمی ایران و شبکه آزمایشگاهی فناوری­ های راهبردی و همکاری عمومی برای توسعه و ارتقای خدمات آزمایشگاهی شد.

دکتر احمد واعظیان رییس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود هم در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده افزود: طی چهار ماه اخیر موفق به ورود اطلاعات اولیه آزمایشگاه ­ها در شبکه شاعا (شبکه آزمایشگاهی علمی ایران) شدیم.

دکتر احمد واعظیان، پیگیری برقراری سیستم استاندارد ایزو 17025 از طریق پژوهشگاه استاندارد تهران برای آزمایشگاه­ های تحقیقاتی دانشگاه که در مرحله پیش ­نویس عقد قرارداد است، پیگیری عضویت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه در شبکه آزمایشگاهی فناوری­ های راهبردی وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بازبینی آئین نامه خدمات آزمایشگاهی دانشگاه جهت تهیه شیوه ­نامه جدید را از دیگر اقدامات انجام شده طی چهار ماه گذشته ذکر کرد.

در ادامه ضمن قرائت آئین نامه آزمایشگاه مرکزی و تبادل نظر لازم در خصوص مفاد آن، مقرر شد طی چند ماه آینده، آزمایشگاه مرکزی با ساختار شبکه شاعا و با حضور مقام عالی وزارت یا معاون پژوهشی وزارت علوم افتتاح شود.

 


کلمات کلیدی: #توسعه #پژوهش #آزمایشگاه
12345