اخبار و رویدادها: برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد صنعتی شدن دانشگاه شاهرود

برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد صنعتی شدن دانشگاه شاهرود
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴- ۱۰:۰۸:۵۲

برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد صنعتی شدن دانشگاه شاهرود

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در این نشست خبری با تبریک خبر فرخنده صنعتی شدن دانشگاه شاهرود به همکاران و مردم شاهرود و جامعه علمی کشور، به بیان علت و مزایای صنعتی شدن دانشگاه پرداخت.

نشست خبری رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با اصحاب رسانه صبح امروز شنبه 12 دی ماه در سالن جلسات کوثر برگزار شد.

دکتر محمد مهدی فاتح در این نشست خبری با تبریک خبر فرخنده صنعتی شدن دانشگاه شاهرود به همکاران و مردم شاهرود و جامعه علمی کشور، به بیان علت و مزایای صنعتی شدن دانشگاه پرداخت.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود اعلام کرد که این دانشگاه پیش از سال ۱۳۸۹ نیز صنعتی بوده است ولی بدون خواست دانشگاه بخاطر توسعه برخی رشته های علوم انسانی عنوان صنعتی خود را از دست داده است. پس از آن نیز به دلیل طرح تحول رشته های علوم انسانی، رشته های علوم انسانی به دانشگاه ها داده نشده است.

دکتر فاتح اظهار کرد که صنعتی شدن دانشگاه موجبات تقویت تولید فناوری، حرکت بسوی دانشگاه کارآفرین، ماموریت گرایی و ایجاد قطب های علمی، جذب استاد و دانشجوی قوی تر، ارتقای جایگاه ملی و فراملی، تقویت زیرساخت ها و حفظ استقلال دانشگاه را فراهم می سازد.

دکتر فاتح  با تاکید بر سامان بخشی آموزش عالی افزود: باید توسعه و تقویت فعالیت های آموزشی و پژوهشی در پاسخ به نیاز کشور باشد. در حالی که توسعه بی رویه دانشگاه های آزاد، پیام نور، غیرانتفاعی و علمی-کاربردی سبب پیداش بیش از هشتصد هزار صندلی خالی در آن دانشگاه ها شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود اعلام کرد که پیرو مصوبه ۲۹/۹/۱۳۹۴ شورای گسترش، دانشگاه کماکان صنعتی می ماند و مدارک دانش آموختگان به نام دانشگاه صنعتی شاهرود صادر می شود و این موضوع شامل دانشجویان ورودی ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۴ نیز می شود.

وی با تقدیر از حسن تدبیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد صنعتی نمودن دانشگاه شاهرود، این اقدام را مبتنی بر مدیریت علمی، خرد جمعی و توجه به خواست دانشگاهیان در پاسخ به نیاز کشور دانست.

وی تصریح کرد که طبق رتبه بندی ISC، دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه ششم بین بیست دانشگاه صنعتی ایران قرار دارد.

رئیس دانشگاه در ادامه به معرفی کارنامه پژوهشی دانشگاه پرداخت و پیشرفت های دانشگاه را مرور نمود. وی تاکید نمود که این پیشرفت ها با همدلی، همراهی، همفکری و تلاش همکاران عزیزم به دست آمده است و با روحیه ای که در آنها می بینم آینده درخشانی پیش روی دانشگاه صنعتی شاهرود قرار دارد.

 

12345