اخبار و رویدادها: شرکت استادان دانشگاه شاهرود در کارگاه « آشنایی با فرآیند اخذ تاییدهای دانش بنیان »

شرکت استادان دانشگاه شاهرود در کارگاه « آشنایی با فرآیند اخذ تاییدهای دانش بنیان »
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴- ۱۱:۴۳:۰۰

شرکت استادان دانشگاه شاهرود در کارگاه « آشنایی با فرآیند اخذ تاییدهای دانش بنیان »

کارگاه "آشنایی با فرآیند اخذ تاییدهای دانش بینان" به مناسبت هفته پژوهش و با حضور اعضای هیأت علمی در دانشگاه شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، دکتر حمید هراتی زاده مدرس کارگاه " آشنایی با فرآیند اخذ تاییدهای دانش بنیان" که با حضور اساتید در سالن کوثر این دانشگاه برگزار شد به معرفی و خدمات شرکت های دانش بنیان، معرفی کالا و حمایت از این گونه شرکت ها پرداخت.

وی با بیان اینکه برای هراقتصادی، سه کارکرد اصلی: تولید کالاها و خدمات، توزیع کالاها و خدمات و مصرف کالاها و خدمات تعریف می شود اظهار داشت: چنانچه در یک اقتصاد، تولید دانش، توزیع دانش و مصرف دانش نسبت به تولید، توزیع و مصرف سایر کالاها و خدمات در آن اقتصاد، گسترش و اهمیت بیشتری داشته باشد در این صورت چنین اقتصادی را اقتصاد دانش بنیان می گویند که بر پایه فرآیند تولید، توزیع، تبدیل و چگونگی بهره برداری و استفاده از دانش قرار دارد.

دکتر هراتی زاده ادامه داد: شرکت ها و مؤسساتی که در زمینه «گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری» و تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه شامل (طراحی و تولید کالا و خدمات) درحوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده بالا  فعالیت می کنند را شرکت دانش بنیان می گویند.

مدرس کارگاه " آشنایی با فرآیند اخذ تاییدهای دانش بنیان "،تسهیلات نظام وظیفه تخصصی برای افراد فعال در شرکت های دانش بنیان، وام قرض الحسنه برای تولید نمونه، اعطای تسهیلات تجاری سازی، ارائه خدمات لیزینگ طرح شناسایی کالاهای دانش بنیان دارای قابلیت صادرات، استفاده آزمایشگاه‌های خصوصی از حمایت های قانونی، حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان، تخفیف دوره های آموزشی برای شرکت های دانش بنیان و تخفیف 50 درصدی خدمات آزمایشگاهی را از جمله خدمات حمایتی مرتبط با شرکت های دانش بینان برشمرد.

وی در رابطه با ثبت شرکت های دانش بنیان افزود: شرکت های بصورت عادی در اداره کل ثبت شرکت های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باید ثبت شوند و در هنگام ثبت، هیچ تفاوتی بین شرکت ها وجود ندارد.

دکتر هراتی زاده اظهار در رابطه با کارگزاران ارزیابی شرکت های دانش بنیان خاطر نشان کرد: کارگزاران ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان بر دو دسته اند: دسته اول کارگزاران تخصصی که شرکت‌ها را در یک موضوع تخصصی مانند (نانو، بیو و ...) ارزیابی کرده و دسته دوم کارگزاران منطقه ای که بر اساس منطقه جغرافیایی عمل می کنند.

12345