اخبار و رویدادها: پرسش و پاسخ دانشجویان با هیات رئیسه دانشگاه شاهرود

پرسش و پاسخ دانشجویان با هیات رئیسه دانشگاه شاهرود
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴- ۱۱:۰۸:۱۶



دومین جلسه پرسش و پاسخ هیات رئیسه دانشگاه شاهرود در محیطی صمیمی با دانشجویان دختر خوابگاهی این دانشگاه برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، دکتر محمدمهدی فاتح در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دختر خوابگاهی این دانشگاه که در سالن حجاب خوابگاه هفت تیر برگزار شد گفت:

به دیدن فرزندان خود آمده و برخی اقدامات اساسی را برشمرد. وی با تشکر از حضور دانشجویان و طرح مسائل گفت که انتقادات سازنده شما عزیزان است که دانشگاه را به جلو می برد. او ادامه داد امیدوارم گذاشتن سرویس نقلیه از خوابگاه به دانشگاه، توزیع ناهار در خوابگاه و تعویض موکت ها، خرسندی شما را فراهم کرده باشد.

رئیس دانشگاه مژده داد که پنج شنبه ها غذای دانشجویی داده خواهد شد. دکتر فاتح افزود که شما امید ما، نور چشمان ما و آینده سازان کشور ما هستید و بدانید که از هیچ کوششی برای پیشرفت شما فروگذار نخواهیم کرد.

رئیس دانشگاه شاهرود در بین تشویق های گرم دانشجویان ادامه داد که پیشرفت های چشمگیری در زمینه های زیر بنایی دانشگاه صورت گرفته است و با برشمردن آنها گفت امیدواریم بتوانیم گام های موثری در جهت رفع مشکلات برداریم.

وی با بیان اینکه جهت رفاه حال دانشجویان یک باب خوابگاه جدید در نزدیکی پردیس مهندسی و فناوری دانشگاه توسط موسسه فرهنگی رفاهی شاهرود در حال ساخت است، اظهار داشت: علاوه بر آن استادان ارجمند دانشگاه با اختصاص درصدی از حقوق خود در صدد هستند تا برای شما یک خوابگاه بسازند.

او اضافه کرد: همچنین از مردم شهر تقاضا کردیم  مجتمع های مسکونی یا ساختمان بزرگ خود را  به عنوان خوابگاه به دانشگاه اجاره دهند تا امکان اسکان کلیه دانشجویان فراهم گردد.

دکتر فاتح اضافه کرد: یک باب خوابگاه را برای دانشجویان پسر تکمیل و تجهیز کرده ایم و دو باب خوابگاه دیگر تعمیر اساسی شده است.

وی تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه در سال جاری، تکمیل و تجهیز کتابخانه پردیس فناوری، سالن غذاخوری، مرکز کامپیوتر و خوابگاه پسران، نوسازی اردوگاه آموزشی دانشگاه، افزایش ظرفیت خوابگاهی، ساخت دانشکده برق، دانشکده مکانیک و مواد و دانشکده کشاورزی را از جمله اقدامات توسعه زیربناهای آموزشی، پژوهشی و عمرانی دانشگاه عنوان کرد که با همدلی و همراهی همه همکاران در حال انجام است.

رئیس دانشگاه شاهرود در جواب سوال یکی از دانشجویان در خصوص سطح علمی دانشگاه و مشکل اشتغال دانش آموختگان دانشگاه ها افزود: در رتبه بندی علمی جهانی جای دانشگاههای کشور مشخص است و در مقایسه با برخی کشورها حتی دانشگاه های کشور ما بالاتر است. دکتر فاتح گفت که متون و مراجع درسی بسیاری از دروس مشابه متون و مراجع درسی دانشگاه های خوب دنیاست.

دکتر فاتح ادامه داد: اساتید و دانشجویان در فضای دانشگاه تلاش خوبی برای انجام پژوهش، آموزش و کسب دانش دارند ولی به علت کافی نبودن سرمایه گذاری دولتی و خصوصی در سایر بخش ها بویژه تولید، اشتغال به اندازه قابل قبول برای دانش آموختگان دانشگاهی فراهم نشده است. رئیس دانشگاه اظهار کرد که ایجاد اشتغال به عهده دانشگاه نیست بلکه به عهده سایر بخش ها است.

وی ادامه داد: البته آموزش های کاربردی، کارآموزی، کارورزی، کارهای آزمایشگاهی و کارگاهی باید ارتقا یابد. با این وجود، افراد پس از شش ماه حضور در محیط کار می توانند تسلط لازم را بدست می آورند.

دکتر فاتح اظهار داشت: مسئله این است که مدارس ما فاصله بسیاری با مدارس کشورهای پیشرفته دارند. وی ادامه داد: روی دوره های آموزشی قبل از دانشگاه باید سرمایه گذاری کنیم. برای آموزش مهارت ها بویژه مهارت های زندگی و کاری به دانش آموزان چه فکری کرده ایم؟ چقدر اعتماد به نفس دانش آموزان برای انجام کارها را افزایش داده ایم.

رئیس دانشگاه گفت در پاسخ گویی به نیازهای کشور به تعداد خیلی بیشتر کارگر و تعداد خیلی کمتر مهندس یا فرد متخصص نیاز داریم و تعداد زیادی از دیپلمه ها باید جذب بازار کار می شدند نه اینکه وارد دانشگاه شوند. عدم توجه به شکل این هرم واقعا زیانبار است. الان تعداد دانش آموزانی که دیپلم می گیرند و ورودی های کنکور کارشناسی و ورودی های کنکور کارشناسی ارشد به هم نزدیک شده اند. امیدوارم که سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وازتخانه های مربوط و بخش خصوصی بتوانند فرصت های شغلی را افزایش دهند.

در این جلسه، بهبود کیفیت غذا، خدمات اینترنت، امکانات ورزشی، نظافت خوابگاه، قرار دادن دستگاه عابر بانک در خوابگاه، دیوار کشی خوابگاه مسکن و توسعه زیر ساخت های پژوهشی و آموزشی دانشگاه مهم ترین مسائل مطرح شده از سوی دانشجویان بود.

معاونان آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و  دانشجویی به سوالات مطرح شده دانشجویان پاسخ داده و در خصوص درخواست های قابل اقدام، دستور پیگیری صادر کردند.

همچنین جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان پسر با هیأت رئیسه دانشگاه شنبه 7 آذر در مسجد پیامبر اعظم (ص) با حضور دانشجویان برگزار گردید و به سؤالات دانشجویان پاسخ داده شد.

12345