اخبار و رویدادها: انتشار 10 نشریه علمی در دانشگاه شاهرود

انتشار 10 نشریه علمی در دانشگاه شاهرود
سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴- ۱۱:۵۰:۴۵

انتشار 10 نشریه علمی در دانشگاه شاهرود

کارشناس دفتر نشریات علمی- پژوهشی دانشگاه شاهرود از انتشار 10 نشریه علمی از سال 89 تا کنون در این دانشگاه خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، علی مسکریان افزود: دفتر نشریات علمی دانشگاه از سال 1389 با انتشار نشریه JME”" مربوط به دانشکده معدن و سپس نشریه «مهندسی مکانیک سازه ها و شاره ها» دانشکده مکانیک فعالیت خود را آغاز کرد.


وی با بیان اینکه اهمیت نشریات، در یک دانشگاه بر هیچ کس پوشیده نیست گفت: در حال حاضر تعداد 10 نشریه علمی در دانشگاه شاهرود در حال فعالیت هستند اظهار داشت: این تعداد شامل: نشریه «JAD»دانشکده کامپیوتر، نشریه «JAS» دانشکده ریاضی، نشریه «مهندسی تونل و فضاهای زیر زمینی» دانشکده معدن، نشریه «مهندسی آب و محیط زیست ایران» دانشکده عمران، نشریه «JIAS» دانشکده برق، نشریه «مدیریت سازمان صنعتی» دانشکده مدیریت، نشریه «مدیریت منابع انسانی در ورزش» دانشکده تربیت بدنی و نشریه «پژوهش های ژئوفیزیک کاربردی» دانشکده معدن است.


مسکریان اضافه کرد: از این تعداد نشریه، «JME»، «پژوهش های ژئوفیزیک کاربردی» و «مهندسی تونل و فضاهای زیر زمینی» دانشکده معدن، «مهندسی مکانیک سازه ها و شاره ها» دانشکده مکانیک، نشریه «JAD»دانشکده کامپیوتر، نشریه «JAS» دانشکده ریاضی و «مدیریت منابع انسانی در ورزش» دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دارای اعتبار  علمی- پژوهشی بوده و «مهندسی آب و محیط زیست ایران» دانشکده عمران، نشریه «JAIS» دانشکده برق و «مدیریت سازمان صنعتی» دانشکده مدیریت نیز در حال کسب اعتبار علمی- پژوهشی هستند.


کارشناس دفتر نشریات علمی- پژوهشی دانشگاه شاهرود با بیان اینکه در حال حاضر نشریه «JAD» دانشکده کامپیوتر  دارای اخذ شناسه ( DOI) است اظهار داشت: اکثر ناشران معتبر که در نشر مقالات و کتب علمی فعالیت می کنند از این شناسه که یک استاندارد بین المللی محسوب می شود، به عنوان یک کد منحصر بفرد برای مقالات و کتب منتشر شده خود در اینترنت استفاده می کنند و بزودی سایر نشریات هم از این شناسه برخوردار می شوند.


وی همچنین از نمایه سازی  نشریه «JME» دانشکده معدن در پایگاه بین المللی SCOPUS))  خبرداد و افزود: نمایه سازی یک نشریه در این پایگاه مستلزم رعایت استانداردهای بسیار زیادی است و پایگاه مذکور نیز بسیار سخت گیرانه نشریه را مورد بررسی قرار می دهد.


مسگریان آمار تعداد بازدید کننده از پایگاه نشریات دانشگاه شاهرود را بیش از چهار هزار نفر  عنوان کرد و گفت: بیش از 390 هزار دانلود نیز از مقالات صورت گرفته است.


کارشناس دفتر نشریات علمی- پژوهشی دانشگاه شاهرود با بیان مراحل پیچیده چاپ یک نشریه افزود: چاپ یک نشریه فرآیند طولانی است که مستلزم دقت بالا و نظم است.


وی تصریح کرد: دفتر نشریات  علمی- پژوهشی دانشگاه شاهرود، مقالات آماده چاپ را بعد از ویراستاری ادبی و فنی به استانداردهای آیین نامه و شیوه نامه نشریه درآورده و نسخه چاپ شده را برای کمیسیون نشریات و کتابخانه ملی، پایگاه استنادی جهان علوم اسلام، وزارت ارشاد و دیگر پایگاه های علمی و معتبر ارسال می کند.


مسگریان ادامه داد: در صورت عدم هماهنگی و نظم و دقت بین تیم علمی و تیم اجرایی نشریات دانشگاه شاهرود هیچ گاه مرتبه A در "سامانه ارزیابی نشریات علمی" که افتخاری برای دانشگاه است نصیب نشریات علمی- پژوهشی این دانشگاه نمی شد.


وی در پایان خاطر نشان کرد: دفتر نشریات علمی- پژوهشی دانشگاه شاهرود همواره در کارگاه های آموزشی وزارت علوم شرکت می کند، و امید  می رود در آینده نه چندان دور شاهد کسب اعتبار ISI برای نشریات باشیم .


 


 


 

12345



نظرات قبلی (1)