اخبار و رویدادها: نشست مسئولان همایش ملی توسعه گردشگری شاهرود با خبرنگاران

نشست مسئولان همایش ملی توسعه گردشگری شاهرود با خبرنگاران
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴- ۱۱:۵۶:۰۶



نشست مسئولان همایش ملی توسعه گردشگری شاهرود با خبرنگاران


نشست مطبوعاتی مسئولان همایش ملی توسعه گردشگری شهرستان شاهرود با اصحاب رسانه در دانشگاه شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، دکتر حبیب الله قاسمی دبیر همایش ملی توسعه گردشگری شاهرود در نشستی با اصحاب رسانه، اهداف و محورهای این همایش را تشریح کرد.

وی افزود: این همایش از چهارم تا ششم شهریور ماه سال جاری توسط دانشگاه شاهرود و  با حضور کارشناسان و صاحب نظران و نخبگان گردشگری در تالار شقایق های این دانشگاه برگزار می شود.

قاسمی شناخت توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری در شهرستان شاهرود، شناخت و ارزیابی ظرفیت‌های گردشگری، ارزیابی زیرساخت‌های گردشگری و تدوین راهبردها و راهکارهای توسعه گردشگری شاهرود را از  اهداف مهم  برگزاری همایش ملی توسعه گردشگری شاهرود برشمرد.

دبیر همایش ملی توسعه گردشگری شهرستان شاهرود با بیان اینکه گردشگری صنعت اول جهان است  گفت:  طبق آمار سایت جهانی گردشگری ، در آمد صنعت گردشگری  در سال دو هزار 14 میلادی بالغ  بر یک هزار و 255 میلیارد دلار بوده است.

وی یکی دیگر از ویژگی های مهم صنعت گردشگری را ایجاد اشتغال بالا دانست و گفت: بر همین اساس، کمیته گردشگری شهرستان شاهرود در آذر ماه 93 طی جلسه ای پیشنهاد برگزاری همایش ملی گردشگری شاهرود را مطرح و این امر به دانشگاه شاهرود واگذار شد.

قاسمی گردشگری و توسعه، زیر ساخت های گردشگری، مدیریت گردشگری، اخلاق و فرهنگ گردشگری، بازاریابی گردشگری، گردشگری الکترونیک و برندینگ مقاصد گردشگری را جزء هشت محور مهم همایش ملی توسعه گردشگری در شهرستان شاهرود بیان کرد.

دبیر همایش ملی توسعه گردشگری شهرستان شاهرود ادامه داد: در طول برگزاری این همایش، چندین کارگاه آموزشی از جمله کارگاه آموزشی- تفریحی  در پیست سوارکاری پارتیان، کارگاه آموزشی بازاریابی در صنعت گردشگری، کارگاه نگارش متون آکادمیک و مکاتبات بین المللی ویژه گردشگری و کارگاه آموزشی کاربرد سیستم اطلاعات جغرافیایی در گردشگری برگزار می شود.

قاسمی با بیان اینکه سرزمین شاهرود بهشت زمین شناسی ایران است تصریح کرد: بر همین اساس و به منظور معرفی بهتر و بیشتر پدیده های زمین شناسی و ژئوتوریسمی، نمایشگاه عکسی در حاشیه همایش برپا می شود.

وی در بخش دیگری از ارسال بیش از 60 مقاله به صورت پوستر و سخنرانی به دبیرخانه این همایش خبر داد.

دبیر همایش ملی توسعه گردشگری شهرستان شاهرود افزود: از این میان 51 مقاله، 30 مقاله در قالب سخنرانی و 21 مقاله هم به صورت پوستر توسط هیات داوران جهت ارائه در همایش پذیرفته شد.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان هم در این نشست گفت: کمیته گردشگری شهرستان شاهرود پس از برگزاری جشنواره های مختلفی از جمله زاغ بور توران، جشنوراه اورس برفی، جشنواره سفر به مجن و آبشار تنگه داستان، جشنواره آیین های سنتی میامی، جشنواره فرهنگ روستایی و عشایری شهرستان شاهرود، جشنواره دشت شقایق کالپوش، با هدف استفاده بهتر این شهرستان از صنعت گردشگری تصمیم به برگزاری همایش ملی توسعه گردشگری شاهرود گرفت.

حسنی اظهار داشت: این همایش باعث می شود تا با حضور صاحب نظران، کارشناسان و نخبگان گردشگری، چالش ها  و نقاظ ضعف و قوت صنعت گردشگری شهرستان شاهرود با هدف استفاده بهتر از ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری این شهرستان بررسی شود.

وی تصریح کرد: برپایی نمایشگاهی در قالب 15 غرفه از صنایع دستی شهرستان شاهرود با همکاری جهاد کشاورزی، اداره کل صنعت و معدن، محیط زیست و کمیته امداد از برنامه های جنبی این همایش است که با هدف اشتغالزایی در بخش صنایع دستی روستاییان برپا می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه در شهرستان شاهرود هشت منطقه نمونه گردشگری و روستاهای هدف گردشگری وجود دارد تصریح کرد: باید به روستاییان کمک شود تا علاوه بر اقتصاد متکی به کشاورزی از اقتصاد صنایع دستی هم بهره مند شوند.

حسنی، برگزار چندین نمایشگاه صنایع دستی در طی سال از صنایع دستی روستاییان را از دیگر اقدامات این اداره کل با هدف شناسایی ظرفیت های گردشگری و جذب  توریست به شهرستان شاهرود بیان کرد.

12345