اخبار و رویدادها: اولین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت آغاز به کار کرد.

اولین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت آغاز به کار کرد.
سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴- ۱۳:۴۰:۱۳

اولین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت آغاز به کار کرد.

اولین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت با مشارکت دانشگاه شاهرود، پژوهشگاه صنعت نفت و انجمن علمی ژئومکانیک نفت ایران در تهران آغاز به کار کرد.

اولین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت با مشارکت دانشگاه شاهرود، پژوهشگاه صنعت نفت و انجمن علمی ژئومکانیک و با حضور مقامات عالی رتبه وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در مرکز همایش های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت آغاز بکار کرد. آقای دکتر رمضان زاده رئیس کنفرانس به اهمیت و اهداف کنفرانس و آقای دکتر نیکخواه دبیر کنفرانس پس از بیان کاربردهای ژئوفیزیک نفت، گزارشی از فعالیت های دبیرخانه ارائه نمود. وی گفت که ۱۲۰ مقاله دریافت نموده و ۱۰۲ مقاله بصورت شفاهی و پوستر پذیرش شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، دکتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه شاهرود در افتتاحیه اولین  کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت در تهران گزارشی از توانمندی ها و دستاوردهای دانشگاه شاهرود در عرصه ژئومکانیک نفت ارائه کرد. رئیس دانشگاه شاهرود از مشارکت و حمایت دانشگاه شاهرود در برگزاری کنفرانس ابراز خرسندی نمود و از تلاش های آقای دکتر رمضان زاده رئیس کنفرانس و آقای دکتر نیکخواه دبیر کنفرانس تقدیر نمود. وی همچنین از همکاری پژوهشگاه صنعت نفت ایران تشکر نمود. ایشان در ادامه گفت که انجمن ژئومکانیک نفت ایران با مشارکت موثر اساتید دانشگاه شاهرود تشکیل شده است و رئیس و دبیر کنفرانس هر دو از اساتید دانشگاه شاهرود هستند.

وی تصریح کرد: دانشگاه ها و صنعت با شناخت توانمندی های یکدیگر با هم افزایی و همکاری می توانند معضلات کشور را حل کنند. وی ادامه داد دانشگاه شاهرود با بیش از چهل سال سابقه تلاش در آموزش و پژوهش معدن و برخورداری از 290 عضو هیات علمی و داشتن دانشکده های فعال از جمله دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک، دانشکده زمین شناسی، دانشکده مکانیک، داشتن پژوهشکده ذخیره سازی نفت و گاز و آزمایشگاه های مجهز و رشته های متنوع مرتبط با نفت، آمادگی کامل برای مشارکت در انجام طرح های تحقیقاتی صنعت نفت دارد. دکتر فاتح رشته های درسی و آزمایشگاه های مرتبط با نفت را معرفی کرد و محور های فعال تحقیقاتی دانشگاه شاهرود در عرصه نفت را بیان نمود.

 آقای دکتر مقدم معاون پژوهشی و فناوری وزارت نفت نیز در افتتاحیه این سمینار از دانشگاه شاهرود به عنوان یک دانشگاه خوب و معتبر یاد کرد و گفت: این دانشگاه دارای پیشینه قوی در بخش معدن، نفت و ژئوفیزیک است. دکتر محمد رضا مقدم از دانشگاه شاهرود به خاطر برگزاری این کنفرانس و تشکیل انجمن ژئومکانیک و همچنین از دکترحمیدرضا کاتوزیان و دکتر محمد مهدی فاتح به دلیل همکاری در برگزاری کنفرانس تقدیر کرد. وی با بیان اینکه ژئومکانیک نفت یک موضوع نو است اظهار امیدواری کرد با بستری که فراهم شده و ارتباط قطب های علمی، مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی، صنعت نفت و  ژئومکانیک به اهداف خود که محور تولید صیانتی است دست پیدا کند. معاون پژوهشی و فناوری وزارت نفت تصریح کرد: انشا الله که این کنفرانس خروجی های مشخصی برای آینده صنعت نفت ایران داشته باشد.

در ادامه برنامه دکتر حمیدرضا کاتوزیان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، دکتر هرمز قلاوند مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت، مهندس علوی طالقانی سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت، دکتر فرخ ناصری ‌کریموند معاون مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و مهندس حسین محمدرضایی سرپرست اداره زمین‌شناسی شرکت نفت فلات قاره در رابطه با این رویداد مهم علمی سخنرانی کردند.

 

12345