اخبار و رویدادها: بازدید شورای فنی دانشگاه شاهرود از اردوگاه ولی عصر (معدن ده ملا)

بازدید شورای فنی دانشگاه شاهرود از اردوگاه ولی عصر (معدن ده ملا)
پنج شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴- ۰۶:۰۴:۵۲



جلسه شورای فنی دانشگاه شاهرود چهارشنبه شانزدهم اردیبهشت در اردوگاه ولی عصر برگزار شد. در این جلسه چالش ها و نیازهای اردوگاه بررسی و برای تعمیرات اساسی اردوگاه برنامه ریزی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، پس از پانزده کیلومتر جاده اسفالته از شاهرود به سمت دامغان جاده فرعی اردوگاه آغاز می شود. این جاده خاکی به طول سیزده کیلومتر به مرور زمان فرسایش یافته و در قسمت ها ی مجاور رودخانه در نزدیکی اردوگاه توسط سیل تخریب شده است. انحراف مسیر سیلاب به سمت جاده و مجاورت با آن، جاده را تهدید می کند. در حال حاضر با وجود ناهمواری جاده و آسیب آب نما ها،  تردد در جاده به سختی انجام می شود.














برخورداری اردوگاه از آب گوارا، هوای دل‍‍پذیر، فضای سبز، محیط زیست و جاذبه های طبیعی منحصر به فرد همچنین وجود معدن آموزشی و انواع آموزه های زمین شناسی، سالن همایش، خوابگاه، اتاق ها،  آلاچیق ها و سکو ها در لابلای درختان همگی امکاناتی هستند که از آنجا یک اردوگاه آموزشی - فرهنگی زیبا و چشم نواز ساخته است و متروک ماندن آن داغی است که بر دل دانشگاه مانده است. تعمیر اساسی جاده و  دور نمودن مسیر سیلاب از مجاورت جاده، این اردوگاه را مجددا برای فعالیت های آموزشی و فرهنگی احیا می نماید. جاذبه های گردشگری و امکانات آموزشی اردوگاه می تواند خدمات شایسته ای را در سطح ملی به دانشجویان و هموطنان عزیز ارائه نماید.





























رئیس دانشگاه شاهرود از مسئولین محلی برای تعمیر اساسی جاده چندین بار درخواست کمک نموده است. وعده های شرکت زغال سنگ البرز شرقی برای رسیدگی به جاده هنوز عملی نشده است .اداره کل راه و ترابری استان قول مساعد داده است و دانشگاه چشم به راه اقدامات آنها است دانشگاه بازسازی اردوگاه را در دستور کار قرار داده و برای آن برنامه ریزی نموده است.

12345