اخبار و رویدادها: برگزاری جلسه سخنرانی « مدیریت از دیدگاه امام علی(ع)» در دانشگاه شاهرود

برگزاری جلسه سخنرانی « مدیریت از دیدگاه امام علی(ع)» در دانشگاه شاهرود
سه شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴- ۰۸:۳۵:۲۸



جلسه سخنرانی « مدیریت از دیدگاه حضرت علی(ع)» با همکاری شورای فرهنگی دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت دانشگاه شاهرود در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمود شریعتمدار طهرانی در جلسه «مدیریت از دیدگاه حضرت علی» که به مناسبت ولادت باسعادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام در سالن اجتماعات دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت این دانشگاه برگزار شد افزود: امام علی(ع) یکی از عوامل سقوط و تباهی هر تشکیلاتی را ضایع کردن اصول اساسی آن می داند.

وی تصریح کرد: با مراجعه به روش و سیره عملی‌ حضرت،‌ اصول‌ متعددی‌ برای‌ مدیریت‌ کارآمد به‌دست‌ می‌آید.

دکتر شریعتمدار طهرانی، پرهیزگاری را از مهم ترین خصوصیت یک مدیر کارآمد دانست و گفت: پرهیزگاری‌، عامل‌ بازدارنده‌ از خطا و مصونیت‌ از لغزش‌ به‌ شمار می‌رودو از شرایط‌ مهم‌ مدیریت‌ و زمامداری‌ در نظرگاه‌ امیرمؤمنان‌ (ع) است‌.

 استاد دانشگاه شاهرود تصریح کرد: قرآن نیز می فرماید هر کس دامن‌ تقوا چنگ‌ زند، سختی‌ها و شدایدی‌ که‌ به‌ او نزدیک‌شوند، از او دور گشته‌ و کارهایی‌ که‌ بر ذائقه او تلخ‌ آمدند، شیرین‌می‌گردند و موج‌های‌ متراکمی‌ که‌ می‌خواهند او را به‌ کام‌ خود بکشند،از جلوی‌ او کنار رفته‌ و امور مشقت‌آفرین‌ بر او آسان‌ می‌شود.

وی صبر و تحمل، صداقت، امانتداری، آگاهی و تخصص، پرهیزگاری، عدالت، خوش اخلاقی، مهربانی، برنامه ریزی و مشورت و  مصمم در اجرا را از دیگر ویژگی های یک مدیر خوب دانست.

 

 

 

12345