اخبار و رویدادها: سخنان رئیس دانشگاه شاهرود در شورای دانشگاه در حضور معاون پژوهشی وزارت

سخنان رئیس دانشگاه شاهرود در شورای دانشگاه در حضور معاون پژوهشی وزارت
یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳- ۱۴:۲۶:۴۲



سخنان رئیس دانشگاه شاهرود در شورای دانشگاه در حضور معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

دکتر فاتح ضمن تبریک دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل(ره) گفت: دانشگاه شاهرود در جهت سیاست های راهبردی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حرکت می کند.  

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، دکتر محمد مهدی فاتح در هشتمین جلسه شورای دانشگاه که با حضور معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد ، ورود معاون پژوهشی وزارت علوم به شاهرود را مغتنم شمرد و اظهار داشت: شاهرود دارای ظرفیت ها و استعدادهای فراوانی است و به دلیل وجود عارفان و عالمان بزرگ دینی، شهر معلمان دین و اخلاق لقب گرفته است و از اقلیم شاهرود به عنوان قاره کوچک یاد شده است.

رئیس دانشگاه شاهرود تصریح کرد: این دانشگاه با وجود 14 دانشکده و ۱۷۷ رشته-گرایش مختلف در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، ۲ پژوهشکده، ۳ مرکز پژوهشی و ۵ مجله با درجه علمی-پژوهشی از توانمندیهای مناسبی برخوردار است و هرچه در آن سرمایه گذاری بشود هدر نمی رود. وی با بیان اینکه دانشگاه یک نهاد ملی است افزود: اگر این جایگاه نبود دانشگاه ها تا این حد جلو نمی رفتند. وی ادامه داد که نگاه استانی و مرکز گرایانه نتایج نامطلوبی خواهد داشت و موجب توقف دانشگاه های شهرستانی خواهد شد. ایشان درخواست نمود که از اعضای هیات علمی توانمند و مجرب دانشگاه شاهرود در کارگروه های تخصصی وزارت استفاده شود. 

دکتر فاتح گفت از نگاه جدید وزارت که می گوید دانشگاه علاوه بر تربیت نیروی کارشناسی ماهر باید در جهت حل معضلات کشور نیز تلاش کند، تقدیر نمود. دکتر محمد مهدی فاتح ادامه داد: فعالیتهای پژوهشی، فناورانه و کارآفرینی نیاز به ملزوماتی دارد و زمانی تحقق پیدا می کند که سیستمی برای این کار تعریف شود به این معنی که به صورت عملیاتی، تبدیل به آیین نامه و دستورالعمل شود و دانشگاه جهت دار در این مسیر حرکت  کند.

رئیس دانشگاه شاهرود از تاسیس مرکز ارتقاء مهارت های علمی دانشجویان در این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: که برای مهارت آموزی دانشجویان باید برنامه ریزی کنیم. وی گفت که منتظر تجهیز این مرکز توسط سازمان فنی و حرفه ای هستیم ولی هنوز اقدام موثری انجام نشده است.

وی افزود: با همکاری پارک علم و فناوری استان سمنان، مرکز رشد فناوری های نوین دانشگاه شاهرود تاسیس شده و برای رشد واحدهای فناوری و پشتیبانی از ایده ها، نیاز به کمک وزارتخانه داریم تا بتوانیم سریع تر حرکت کنیم.

دکتر فاتح گفت: همچنین دانشگاه شاهرود وارد صنعت شده و با همکاری شرکت سیم و کابل شاهرود، اولین مرکز سیم و کابل کشور در شاهرود احداث شده و دانشجویان و اعضای هیات علمی بر روی حل مشکلات و موضوعات سیم و کابل تحقیق می کنند.

رئیس دانشگاه شاهرود، امضای 15 تفاهم نامه با سازمان های بزرگ در سطح کشور و  امضای 20 قرارداد پژوهشی را از دیگر فعالیت های این دانشگاه در سال ۹۳ با هدف حل معضلات کشور و ارتقاء علمی دانشجویان و استادان ذکر کرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن در سال جاری 1400 مقاله علمی و تعداد زیادی کتاب به چاپ رسانده ایم و در مجموع، فعالیت های آموزشی و پژوهشی به خوبی انجام شده است.

دکتر فاتح با بیان اینکه 41 سال از عمر دانشگاه شاهرود می گذرد، اظهار داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی از مدرسه عالی معدن به یک دانشگاه بزرگ با 177 رشته گرایش و  277 عضو هیات علمی تبدیل شده است.

وی در پایان خاطر  نشان کرد: فکر اساسی برای توسعه تحقیقات و کارآفرینی، زمانی تحقق پیدا می کند که به صورت عینی وارد محتوای دروس شده و به صورت فعالیت های عملی و مهارت آموزی توسط متون درسی تعلیم داده شود.

وی در پایان ضمن تشکر از حضور دکتر احمدی و هیات همراه و نماینده شاهرود و رئیس پارک در جلسه دانشگاه گفت که برنامه داریم و دست به دست هم داده ایم که با قدرت دانشگاه را به پیش ببریم. ایشان افزود که فعالیتهای فناورانه را با حمایت وزارت و داشتن ۳۰ آزمایشگاه تحقیقاتی و حضور موثر در طرح شبکه آزمایشگاههای علمی ایران به لطف خدا بخوبی پیش خواهیم برد.

 

12345