اخبار و رویدادها: استفاده 400 دانشجو از خدمات مرکز مشاوره دانشگاه شاهرود

استفاده 400 دانشجو از خدمات مرکز مشاوره دانشگاه شاهرود
چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳- ۱۰:۵۳:۱۹

استفاده 400 دانشجو از خدمات مرکز مشاوره دانشگاه شاهرود

رییس مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه شاهرود گفت: طی سال جاری حدود 400 دانشجو به این مرکز مراجعه و از خدمات آن برخوردار شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، حسین خادمیان با بیان اینکه 400 دانشجو طی سال جاری از خدمات مرکز مشاوره این دانشگاه استفاده کرده اند افزود: علاوه بر آن 800  جلسه مشاوره ای و روانپزشکی نیز انجام شده است.

وی تصریح کرد: طبق بررسی های که تا کنون انجام شده، بالاترین تعداد مراجعین به این مرکز مربوط به اختلالات خلقی، اضطرابی، احساس غربت، شکت عاطفی و عشقی، مشکلات تحصیلی نظیر افت تحصیلی، عدم علاقه به رشته  و مشروطی بوده است.

خادمیان، مشاوره های خانوادگی، پیش از ازدواج، روان درمانی، روان پزشکی، روا ن سنجی و مشاوره های شغلی، تحصیلی به صورت فردی و گروهی را از خدمات مرکز مشاوره دانشگاه شاهرود برشمرد.

رییس مرکز مشاوره دانشگاه افزود: خدمات گروهی مرکز به صورت کارگاهی و در حوضه های مهارت های زندگی، مهارت های انتخاب همسر و آموزش پیش از ازدواج، کارگاه های مدیریت مطالعه و برنامه ریزی، کارگاه های آشنایی با آسیب های دوره دانشجویی، بهداشت باروری ویژه متاهلین، بهداشت تغذیه و بیمارهای رفتاری مثل اعتیاد و ایدز برگزار می شود.

وی برگزاری همایش آسیب شناسی ایدز، اجرای طرح پایش سلامت روان و جستمانی دانشجویان جدیدالورود، برگزاری کارگاه تربیت مدرس آموزش های مهارت های زندگی برای مشاورین خود مرکز، نشست روسای مراکز مشاوره، بازدید از خوابگاه  ها و  توزیع و تکثیر بروشورهای مختلف حوزه روانشناسی را از دیگر فعالیت های مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه شاهرود طی سال جاری ذکر کرد.

خادمیان گفت: طرح همایش ملی اعتیاد، طرح پایش سلامت جسمانی کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه، طرح ارتقای ایمنی در آزمایشگاه و کارگاه ها، ایجاد بانک اطلاعاتی شغلی و تحصیلی از دانشجویان و پیگیری روند آموزشی دانشجویان مشروطی از جمله برنامه هایی است که در صورت تصویب در شورای سیاست گذاری دانشگاه، سال آینده اجرا می شود.

رییس مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه شاهرود در بخش دیگری اظهار داشت: 12 مشاوره با گرایش ها و تخصص های مختلف روانشناسی، خانوادگی، شخصیت، شغلی و تحصیلی، روان سنجی و بالینی و یک پزشک و یک روانپزشک همه روزه به جز روزهای تعطیل در این مرکز  آماده خدمات رسانی به مراجعین هستند.

وی اضافه کرد: مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه شاهرود با دو شعبه مرکزی در دانشگاه، دو دفتر در خوابگاه برادران و یک دفتر نیز در خوابگاه خواهران هفت تیر آماده ارائه خدمات مشاوره ای  به مراجعین است.

                                                                

12345