اخبار و رویدادها: سخنرانی دکتر حمیدرضا سلیقه راد در کارگاه آموزشی تکنیک های کمی سازی

سخنرانی دکتر حمیدرضا سلیقه راد در کارگاه آموزشی تکنیک های کمی سازی
یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳- ۱۵:۲۱:۵۲

سخنرانی دکتر حمیدرضا سلیقه  راد در کارگاه آموزشی تکنیک های کمی سازی

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ام آر آی یا روش تصویربرداری با تشدید مغناطیسی یکی از روش های پیشرفته تصویربرداری پزشکی است.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، دکتر حمیدرضا سلیقه راد در کارگاه آموزشی تکنیک های کمی سازی تصویر برداری تشدید مغناطیسی در بیماری های مغز و اعصاب که توسط دانشگاه شاهرود در تالار اقاقیا  برگزار شد گفت: از ام آر آی در بررسی مشکلات بافت های نرم بدن استفاده می شود و برای تکمیل تصویربرداری سی‌‌‌‌تی‌اسکن و در صورت نامشخص بودن تصاویر دریافتی به وسیله سی‌‌‌‌تی‌اسکن نیز قابل استفاده است. دکتر سلیقه راد گفت: امواج مورد استفاده در ام آر آی از جنس امواج رادیویی و مغناطیسی هستند که ضرری برای بدن ندارند و همچنین این روش تصویربرداری دردناک نیست.

محمد هادی اعرابی نیز در این کارگاه در رابطه با  تصویر برداری وزن دار انتشاری، تانسور انتشاری، کاربردهای آن در تصویر برداری مغزی مطالبی را عنوان کرد. وی تصریح کرد: تصویربرداری تشدید مغناطیسی انتشاری یکی از روش‌های تصویربرداری غیر‌معمولی MRI است. اعرابی اضافه کرد: این تکنیک یک معرفی جزئی و بخش بخش از ساختار میکرویی مغز در مقیاسی که به آسانی با دیگر روش ها قابل دسترسی نیست، ارائه می‌دهد.

رییس دانشکده مهندسی کامپیوتر نیز در این مراسم ضمن تشکر از حضور سخنرانان و  شرکت کنندگان،  به اهمیت برگزاری چنین کارگاه های برای اساتید و دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه تاکید کرد. دکتر حمید حسن پور  افزود: با توجه به ارتباط تنگاتنگی که بین مفاهیم علوم پایه بویژه فیزیک، شیمی، ریاضیات و علوم مهندسی در تصویربرداری پزشکی و کاربردهای آن وجود دارد انتظار می رود برگزاری کارگاههایی از این قبیل به همکاری و هم اندیشی عمیق تر محققین این حوزه ها منجر شود.

کارگاه  آموزشی تکنیک های کمّی سازی تصاویر تشدید مغناطیسی در بیماریهای مغز و اعصاب در  اول بهمن ماه سال جاری در قالب هشت ساعت در دو نوبت صبح و بعداز ظهر در تالار اقاقیا دانشگاه شاهرود و با حضور اساتید و دانشجویان و محققین علاقمند به این حوزه برگزار شد.

 

12345