اخبار و رویدادها: دانشگاه شاهرود نگاه ویژه ای به بحث کارآفرینی دارد

دانشگاه شاهرود نگاه ویژه ای به بحث کارآفرینی دارد
یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳- ۱۲:۴۰:۲۶

دانشگاه شاهرود نگاه ویژه ای به بحث کارآفرینی دارد

رییس دانشگاه شاهرود با بیان اینکه پیش از این ماموریت اصلی دانشگاه، صرفاً آموزشی و پژوهشی بوده گفت: در حال حاضر دانشگاه ها نگاه ویژه ای به بحث کار آفرینی دارند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، دکتر محمد مهدی فاتح که در نشست مسئولان مراکز مشاوره 8 دانشگاه کشور در دانشگاه شاهرود سخن می گفت، با بیان این که دانشگاه به بحث کار آفرینی نگاه ویژه ای دارد افزود: همه نهادها و  مردم در ارتباط  با این موضوع از دانشگاه انتظار دارند و عنصر اصلی در این امر، خود دانشگاه است.

وی با برشمردن اقداماتی جهت تربیت و هدایت دانشجویان برای کار آفرینی اظهار داشت: اگر دانشجو واجد این شرایط نباشد ما در این ماموریت موفق نبوده ایم.

فاتح با اشاره به اهمیت و نقش حساس مراکز مشاوره در دانشگاه ها، تصریح کرد: دانشجو از هر حیثی باید برای یادگیری مهیا باشد چرا که اگر دلسرد بوده و انگیزه، امید، استعداد و فضای فیزیکی و محیطی آرامی نداشته باشد، مطمئناً این امر محقق نخواهد شد و آمادگی دانشجو برای یادگیری منوط به ایفای نقش خوب مشاوران دانشگاه ها است.

رییس دانشگاه شاهرود با برشمردن خطرهایی نظیر فساد و اعتیاد که در کمین دانشجویان است، گفت: در این شرایط پرخطر مشاوره دادن کاری بسیار حرفه ای و  پیچیده است.

وی اضافه کرد: در کنار این مسأله هفتاد هزار هیأت علمی در کشور داریم که ارتباط مستقیم  و رودررویی با دانشجو دارند و مشاوران دانشگاهی باید از این فرصت و نیز امکانات موجود دانشگاه ها نظیر فضای مجازی بهره برداری کنند و با برنامه ریزی، هماهنگی و کار با مدیریت از فرصت های جدید استفاده کنند.

دکتر فاتح با بیان این که دانشگاه شاهرود با 277 عضو هیأت علمی در یکصد و 78 رشته گرایش و 15 دانشکده فعال و چندین پژوهشکده در 4 پردیس با وسعتی بیش از 180 هکتار فعالیت دارد و اغلب رشته ها را در کلیه مقاطع دارد، برای مسئولان و کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه های منطقه 3 و 4 کشور آرزوی اوقاتی خوش در دانشگاه شاهرود کرد.

12345