اخبار و رویدادها: جلسه مشترک دانشگاه شاهرود و رؤسای ادارات شهرستان شاهرود

جلسه مشترک دانشگاه شاهرود و رؤسای ادارات شهرستان شاهرود
سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳- ۱۶:۰۶:۲۹



صبح امروز سه شنبه 20 خردادماه، فرمانداری شاهرود میزبان جلسه مشترک سرپرست دانشگاه شاهرود و تیم همراه با رؤسای ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان بود.

در ابتدای این نشست معاون استاندار و فرماندار شاهرود بر استفاده از ظرفیت عظیم دانشگاه های شهرستان در راستای رشد و توسعه منطقه و شهرستان شاهرود تأکید کرد و گفت: توان علمی، پژوهشی، مطالعاتی و مشاوره ای دانشگاه شاهرود فرصت مغتنمی برای مدیران شهرستان است که باید به شکل مناسب از آن بهره برداری شود.

مهدی بندرآبادی ادارات کل و سازمان های زیر مجموعه شهرداری همچون آتش نشانی، اتوبوس رانی، بهسازی و نوسازی را برای برداشتن گام نخست این همکاری ها مناسب عنوان کرد و خواستار برگزاری جلسه مشترک با این سازمان ها شد.

وی به عنوان نمونه، مطالعه طرح هادی روستایی و طرح های گردشگری را ذکر کرد و بیان داشت: بررسی میزان اثربخشی عملکرد اداراتی همچون سازمان فنی و حرفه ای در خصوص آموزش هنرجویان و تأثیرگذاری آنان در جامعه می تواند به عنوان یک پروژه تحقیقاتی مشترک بین دانشگاه و سازمان فنی و حرفه ای مطرح باشد.

سرپرست دانشگاه شاهرود در ابتدای این نشست پس از تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از معاون استاندار و فرماندار شاهرود به خاطر میزبانی این جلسه به معارفه مسئولان دانشگاه و رؤسای ادارات و حاضران در جلسه پرداخت و ضمن اشاره به معضلات و مشکلات پیش روی کشور به ویژه در شرایط تحریم، گفت: نگاه ما به عنوان یک دانشگاهی این است که دانشگاه موظف است کارشناسان ورزیده ای تربیت کند که بتوانند معضلات کشور را حل کنند، علاوه بر این مدیران و اساتید دانشگاه نیز دغدغه حل معضلات کشور را داشته و دارند.

دکتر محمدمهدی فاتح با اشاره به اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه و برشمردن زمینه های همکاری های مشترک دانشگاه با سازمان ها، ادارات و دستگاه های اجرایی به برخی از این زمینه ها اشاره کرد و گفت: امکان سنجی و تعریف پروژه های تحقیقاتی، کارآموزی و کارورزی دانشجویان در بخش صنعت و سازمان ها، ارائه خدمات آزمایشگاهی و فنی، ارائه خدمات مشاوره ای و راهنمایی در زمینه های تخصصی از سوی اساتید دانشگاه، برگزاری دوره های آموزشی و مهارت آموزی برای دانشجویان و کارکنان ادارات و سازمان ها، ایجاد کلینیک مهندسی در حوزه های مختلف مورد نیاز، هدایت و تعریف پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری به سمت حل معضلات صنعت و امور اجرایی از جمله مواردی است که دانشگاه می تواند در این زمینه ها به مجموعه شهرستان کمک کند.

وی با اشاره به وجود سرمایه غنی نیروی انسانی و دارا بودن 285 هیأت علمی متخصص در مراتب مختلف دانشگاهی که از آن ها در سطح ملی به نحو احسن استفاده می شود خواستار استفاده بهینه و برنامه ریزی شده از این سرمایه عظیم در راستای رشد و توسعه شهرستان شد.  

دکتر فاتح با ذکر مثال هایی از طرح ها و پروژه های تحقیقاتی که اخیراً آغاز شده است به تجربه همکاری با شهرداری شاهرود و پروژه امکان سنجی در خصوص مشکلات شهرداری و طرح هایی که می توان در راستای حل این مشکلات تعریف کرد، اشاره کرد و آمادگی کامل دانشگاه را جهت همکاری های مشترک با ادارات و سازمان های شهرستان اعلام کرد.

وی در پایان ضمن تشکر از رؤسا و نمایندگان ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان به عناوین برخی از پروژه ها در حوزه مسائل اداری اشاره کرد و گفت: تحول اداری، مهندسی مجدد فرآیندها، اتوماسیون اداری، برنامه ریزی استراتژیک، هماهنگی بین سازمانی، بودجه بندی و مدیریت شهری از جمله عناوینی است که می توان برای آن ها طرح های تحقیقاتی در راستای حل مسائل ادارات تعریف کرد.

 

 

 

 

12345



نظرات قبلی (1)