اخبار و رویدادها: دکترفاتح: 50طرح پژوهشی فناوری اطلاعات دردانشگاه شاهرود درحال انجام است

دکترفاتح: 50طرح پژوهشی فناوری اطلاعات دردانشگاه شاهرود درحال انجام است
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳- ۱۲:۵۹:۴۶

دکترفاتح: 50طرح پژوهشی فناوری اطلاعات دردانشگاه شاهرود درحال انجام است

ششمین کنفرانس فناوری اطلاعات و دانش صبح امروز سه شنبه 6 خرداد 93 با سخنرانی رئیس این کنفرانس در دانشگاه شاهرود آغاز به کار کرد.

در آئین افتتاحیه این کنفرانس که با حضور جمعی از استادان، پژوهشگران، دانشگاهیان و مسئولان در تالار شقایق های دانشگاه شاهرود برگزار شد، سرپرست دانشگاه شاهرود و رئیس ششمین کنفرانس فناوری اطلاعات و دانش با اشاره به مزیت های فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: هر چه بیشتر بتوانیم فناوری اطلاعات را به کار بگیریم و توسعه دهیم به همان اندازه می توانیم در طرح های کشورمان موفق تر عمل کنیم.

دکتر محمدمهدی فاتح ضمن اظهار خرسندی و استقبال از برگزاری این کنفرانس در این دانشگاه، آمادگی خود را برای برپایی کنفرانس های علمی و پژوهشی دیگر مانند کنفرانس برق در این دانشگاه، با توجه به مزیت های گردشگری این شهرستان، اعلام کرد.

رئیس ششمین کنفرانس فناوری اطلاعات و دانش در ادامه با ارائه گزارش مختصری از قابلیت ها و امکانات دانشگاه شاهرود به ویژه در زمینه فناوری اطلاعات، به مزیت وجود دو دانشکده مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات در دانشگاه اشاره کرد و گفت: در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در حال حاضر حدود 50 طرح پژوهشی در دانشگاه در حال انجام است.

استاد مهندسی برق دانشگاه شاهرود ضمن برشمردن دیگر توانمندی های دانشگاه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، به وجود کامپیوتر پرسرعت و قوی از نوع سوپر کامپیوتر مایکرو با 838 پردازنده در مرکز محاسبات دانشگاه اشاره کرد و گفت: با وجود این سوپر کامپیوتر دانشگاه شاهرود می تواند به عنوان یک دیتا سنتر در منطقه شمال شرق کشور عمل کند که پژوهشگران دیگر دانشگاه ها و مراکز پژوهشی به صورت مشترک از این امکان استفاده نمایند.

دکتر فاتح با اشاره به پهنای باند 235 مگابیتی، وجود 8 مجله علمی پژوهشی، 285 عضو هیأت علمی و 15 دانشکده فعال که در پردیس های مختلف دانشگاه در مساحت 179 هکتار گسترش یافته است، اظهار امیدواری کرد این کنفرانس بتواند زمینه ای را برای همکاری های مشترک علمی و پژوهشی بین پژوهشگران با یکدیگر ایجاد نموده و نقش مؤثری را در ارتباط بین دانشگاه شاهرود با دیگر دانشگاه ها و پژوهشگران فراهم نماید.

 

12345