اخبار و رویدادها: مراسم تجلیل از اساتید نمونه آموزشی دانشگاه شاهرود به مناسب هفته معلم

مراسم تجلیل از اساتید نمونه آموزشی دانشگاه شاهرود به مناسب هفته معلم
دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳- ۲۱:۴۷:۲۳

 مراسم تجلیل از اساتید نمونه آموزشی دانشگاه شاهرود به مناسب هفته معلم

برگزاری مراسم تجلیل از اساتید نمونه آموزشی دانشگاه شاهرود به مناسب هفته معلم

برگزاری مراسم تجلیل از  اساتید نمونه آموزشی دانشگاه شاهرود به مناسب هفته معلم

دانشگاه شاهرود همزمان با هفته معلم و گرامیداشت سالگرد شهادت استاد علامه مرتضی مطهری، طی مراسمی پیش از ظهر دوشنبه 15 اردیبهشت ماه جاری از اساتید و کارشناسان آموزشی برتر در محل آمفی تئاتر دانشکده مهندسی معدن این دانشگاه تقدیر کرد.

 این مراسم که با حضور امام جمعه شهرستان شاهرود، حجت الاسلام  و المسلمین ترابی، سرپرست دانشگاه شاهرود، هیئت رئیسه دانشگاه وحضور پرشور اعضای هیات علمی و کارشناسان دانشگاه شاهرود و اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن تقدیر از  32  عضو هیات علمی نمونه و 8 تن از کارشناسان آموزشی برتر، از دو تن از پیشکسوتان بازنشسته دانشگاه شاهرود تجلیل شد.

سرپرست دانشگاه شاهرود در این مراسم ضمن تبریک هفته معلم، به جایگاه والای معلمان و اساتید در کشور اشاره کرد و خطاب به حاضرین گفت: تقدیر از زحمات خالصانه اساتید در کلاس درس، با توجه به سابقه تلاش و فداکاری شما و صرف عمرتان برای دانشجو و دانشگاه، با زبان و بیان کلمات کافی نیست.

دکتر فاتح با بیان اینکه تمامی پیامبران، ائمه اطهار و بزرگان دینی دعوت به سوی خدا کردند با اشاره به این رسالت برای معلمان، شهید مطهری را اسوه ای در عرصه معلمی دانست و گفت: ما از معلمان درس های زیادی گرفتیم، به خصوص پیامبر اکرم (ص) درس های متعددی به ما  دادند، درس هایی مانند درس اخلاق، درس فداکاری، درس محبت ورزیدن، درس همیاری، درس تلاش و همچنین درس زندگی.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همه ی مسئولین اجرایی و مدیران دانشگاه شاهرود که علاوه بر فعالیت آموزشی و پژوهشی، با عشق، علاقه و خلوص در راستای بستر سازی و سیاست گذاری در دانشگاه تلاش می کنند، زحمات مسئولین و روسای قبلی دانشگاه را ارزشمند دانست. وی با قدرشناسی از پیشکسوتان دانشگاه خاطر نشان کرد: پیشکسوتانی مانند دکتر مهدی زاده و آقای افتخاری که از گذشته تا امروز در این دانشگاه عمر گذاشتند، افتخار آفریدند به هر زبانی تقدیر کنیم نتوانستیم حد و اندازه این بزرگواران را شایسته ادا نمائیم.

نیروی انسانی متفکر می تواند تحول آفرینی کند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تحریم ها، تمامی چشم ها به سمت دانشگاه است و مجموعه دانشگاه می تواند در این زمینه گره گشایی کند. وی خطاب به اعضای هیات علمی دانشگاه شاهرود، آنان را محور اصلی در تحول آفرینی دانست. وی با توجه به اینکه نیروی انسانی متفکر می تواند تحول آفرین باشد، خواستار  فضایی مناسب جهت فعالیت و اقدام اعضای هیات علمی در این راستا شد. 

دانشگاه مبدا تحولات است.

سرپرست دانشگاه شاهرود با اشاره به جایگاه علم و دانشگاه از قول امام خمینی (ره) مطرح نمود که دانشگاه مبدا تحولات است و گفت که مقام معظم رهبریعلم را موجب اقتدار سیاسی و اقتصادی کشور می دانند  و با علم ملت بزرگ ایران می تواند بر قله کرامتی قرار گیرد که چشم جهانیان به آن سمت برگردد.

تحول کشور در گرو تحول دانشگاه است.

دکتر فاتح با اشاره به فضای مدیریتی به عنوان اصلی ترین بخش که می تواند تحول آفرین باشد، تحول اساسی را در مدیریت دانست و تاکید کرد: اگر دانشگاه متحول شود کشور نیز متحول خواهد شد.

چرخ تبدیل علم به ثروت در کشور ضعیف است.

وی با بیان اینکه در کشور از جایگاه مناسبی برای تبدیل علم به ثروت برخوردار نیستیم، گفت: دانش آموختگان دانشگاهی تناسبی با نیاز بازار ندارند و این نگرانی ها در راستای برداشتن قدم هایی در جهت رفع معضل بیکاری است.وی با بیان اینکه کار و ماموریت دانشگاه تولید علم و فناوری است، دانشگاه ها را مسئول تربیت نیروی انسانی در جهت گره گشایی از معضلات جامعه دانست، و گفت: اگر هر شخصی کار خود را به درستی انجام دهد و همه دست در دست هم دهند، کارها با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت، که این امر در دانشگاه شاهرود با توجه به اصل بکارگیری خردجمعی محقق گردیده است.

تمرکز در پژوهش برای رفع معضلات کشور

دکتر فاتح با اشاره به برنامه راهبردی دانشگاه شاهرود و با تاکید برامر پژوهش برای رفع معضلات کشور، گفت: برنامه راهبردی بر اساس اسناد بالادستی و نیاز های کشور، بخش های مختلفی را در بر گرفته است، و ما می توانیم به صورت موثر خدمت رسانی کنیم. وی با بیان بحث مدیریت به عنوان بحث اساسی در تحول آفرینی، فلسفه راهبردها را قانون مداری، اخلاق مداری و توجه به خرد جمعی دانست.

احترام گذاشتن به نظر هیات علمی معجزه می کند.

سرپرست دانشگاه شاهرود فعال کردن شوراهای تخصصی را اساس کار دانست، و اذعان داشت: بازنگری در شیوه ها و چرخه ها  و حرکت وسیع و جامع در بخش های مختلف دانشگاه شاهرود آغاز شده است. وی احترام به نظر اعضای هیات علمی را معجزه گر دانست و تمامی مسئولین را به این امر تشویق کرد.

دکتر فاتح با اشاره به معضلات کشور، خواستار توجه به مشکلات و معضلات کشور در پایان‌نامه های دانشجویان شد تا پس از فارغ التحصیلی، اجرا، تجاری سازی، و ایجاد شرکت توسط آنان صورت گیرد و با تولید محصول، نیاز مملکت رفع گردد. وی همچنین با بیان جهت دار شدن پروژه دانشجویان خاطر نشان کرد: مراحل مطالعاتی و پژوهشی باید در دانشگاه های کشور طی شود.

جای هیات علمی در دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه شاهرود با بیان اینکه ایده پروری و تبدیل ایده به فناوری می تواند در دانشگاه انجام شود گفت که راهروهای دانشکده ها از حضور دانشجویان و مراجعه به هیات علمیباید پرنشاط و فعال باشد و زیبنده نیست که هیات علمی دانشگاه را ترک کند.

دکتر فاتح با بیان آیه ای از قرآن کریم خطاب به معلم بزرگ، پیامبر اکرم (ص) صحبت خود را خاتمه داد. او به خوش خویی و مشورت در امور تاکید کرد و با بیان اینکه خداوند متوکلین را دوست دارد، توکل به خداوند پس از تصمیم گیری را بسیار مهم عنوان کرد.

امام جمعه شهرستان شاهرود با حضور در این مراسم، ضمن تبریک هفته معلم به اهمیت نماز و رسیدن به درجات بالای انسانی اشاره کرد و گفت: خودتان را بالا بکشید. ما باطنمان بلندتر از کهکشان ها است.

حجت الاسلام و المسلمین ترابی با بیان اینکه دانسته ها وحدت شخصیت به انسان نمی دهد، گفت: بینش، هویت فکری و منش شخصیتی، ایمان به عالم آخرت و باور به عالم دیگر را در پی خواهد داشت. وی آغاز تحول در باطن ها و شخصیت ها را از اساتید دانسته و بر نقش موثر عطوفت و مهربانی اساتید در دانشگاه تاکید کرد، و گفت: جهت گیری این موارد در دانشگاه شاهرود حس می شود.

ارتقای 11 عضو هیات علمی از مرتبه استادیاری به مرتبه دانشیاری

در این مراسم معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شاهرود ضمن ارائه گزارش به معرفی شاخص های آموزشی دانشگاه پرداخت. دکتر محمد عطایی به ارتقای 11 عضو هیات علمی از مرتبه استادیاری به مرتبه دانشیاری اشاره کرد و با ارائه نمودارهایی نسبت دانشجو به هیات علمی، نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به هیات علمی، هرم اعضای هیات علمی، هرم مقاطع آموزشی، طول دوره آموزشی کارشناسی و کارشناسی ارشد، سهم درآمد آموزشی از کل درآمد آموزشی دانشگاه را بیان کرد.

دکتر عطایی با اشاره به سن اعضای هیات علمی، دانشکده ریاضی و پس از آن دانشکده مکانیک را به عنوان جوان ترین دانشکده معرفی کرد، و با توجه به متوسط سن 42 سال اعضای هیات علمی دانشگاه شاهرود، از این نظر جایگاه این دانشگاه را مناسب ارزیابی کرد.

وی در ادامه به وضع موجود در حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و همچنین نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها اشاره کرده و در  این زمینه، زیرساخت های لازم را ارائه نمود.

در پایان مراسم از 32 عضو هیات علمی نمونه و 8 تن از کارشناسان آموزشی برتر، و دو استاد بازنشسته دانشگاه شاهرود، دکتر حسین مهدی زاده شهری و آقای رضا افتخاری تقدیر و تجلیل شد. مراسم تقدیر از پیشکسوتان بازنشسته دانشگاه در فضایی بسیار صمیمی و باشکوه برگزار شد بگونه ای که تمامی اساتید و کارشناسان دانشگاه به صورت ایستاده به تشویق این دو بزرگوار پرداختند. روابط عمومی دانشگاه نیز در یک اقدام قدرشناسانه، کلیپی از اساتید بازنشته دانشگاه را به تصویر کشید که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

پس از این مراسم حجت الاسلام ترابی با حضور در دفترسرپرست دانشگاه شاهرود ضمن تقدیر از نشاط موجود در جلسه، فضا را فضای بسیار مناسبی برای کار و تلاش دانست و خاطر نشان کرد: تمام مجموعه دانشگاه با قوت و روحیه در فضای سیستم سازی در تلاش اند تا کار ها به سرعت پیش رود.

 

12345