اخبار و رویدادها: دکتر فاتح: تعامل مثبت شکل گرفته فضا را بهاری کرده است

دکتر فاتح: تعامل مثبت شکل گرفته فضا را بهاری کرده است
یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳- ۱۴:۳۲:۴۳

دکتر فاتح: تعامل مثبت شکل گرفته فضا را بهاری کرده است

دکتر فاتح: تعامل مثبتی که بین مجموعه های دانشگاه شکل گرفته فضا را بهاری کرده است


سرپرست دانشگاه شاهرود در مراسم تودیع ومعارفه رئیس دانشکده علوم زمین که پیش از ظهر امروز یکشنبه 14 اردیبهشت ماه در دفتراین دانشکده  برگزار شد، با اشاره به حضور با انگیزه و پر شور و علاقه اعضاء هیأت علمی در فضای دانشگاه، این تحرک و پویایی را حاصل تدبیر همراه با خرد جمعی دانست و نتیجه ارزشمند این فضا را برای ادامه فعالیت های دانشگاه بسیار مفید و ارزنده توصیف کرد.

دکتر محمد مهدی فاتح تعامل مثبتی که بین مجموعه های دانشگاه شکل گرفته را موجب ایجاد فضای بهاری و شور و نشاط در بین دانشگاهیان دانست و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دکتر غلامحسین کرمی در طی 7 سال مدیریت دانشکده علوم زمین تلاش های وی را بسیار مؤثر و مثبت ارزیابی کرد و گفت: طی سال های مدیریت دکتر کرمی از ایشان محبت و صداقت دیدیم و کارنامه بسیار خوبی که در سال های گذشته ارائه دادند، رضایتمندی مجموعه از فعالیت های ایشان را در پی داشته است.

سرپرست دانشگاه با اشاره به درخواست های مکرر دکتر کرمی نسبت به جابجایی و تغییر، بر مشارکت همه همکاران در مسئولیت ها تأکید کرد و افزود: با توجه به اصل مشارکت و استفاده از خرد جمعی در تصمیم گیری ها، از مجموعه دانشکده نظرخواهی شد و دکتر امیدی که سابقه مدیریتی بسیار خوبی در معاونت اداری و مالی و مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه داشتند از سوی همکاران دانشکده پیشنهاد گردید و در نهایت پس از قبول مسئولیت توسط دکتر امیدی، این تصمیم اعلام گردید.

دکتر فاتح با تبریک روز معلم اظهار امیدواری کرد در سایه فضای خوبی که به وجود آمده بتوانیم امور دانشگاه را بر اساس اهداف و برنامه های پیش بینی شده به پیش ببریم.

در این جلسه دکتر محمد عطائی معاون آموزشی دانشگاه ضمن اشاره به مسائل و مشکلات دانشکده علوم زمین بر توسعه و ارتقاء کیفی این دانشکده تأکید کرد.

دکتر پویان معاون پژوهشی دانشگاه نیز با تأکید بر این نکته که رئیس دانشکده، رئیس دانشگاه در دانشکده خود است، خواستار استقلال مالی دانشکده ها شد.

در ادامه این نشست دکتر محمد علی مولایی معاون اداری ومالی دانشگاه از استقلال مالی دانشکده ها در بعد هزینه های جاری و تجهیزاتی در سال 93 خبر داد و بر تدوین بودجه عملیاتی دانشکده ها بر اساس شاخص های کمی و کیفی ابلاغ شده از سوی وزارت علوم تأکید کرد.

دکتر غلامحسین کرمی رئیس سابق دانشکده علوم زمین ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دانشکده خود گفت: دانشکده علوم زمین از نظر شاخص نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دانشجویان کارشناسی در رتبه اول قرار داریم و با توجه به گزارش ارائه شده از سوی دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه این دانشکده مقام اول را در ارتباط با صنعت دارا می باشد.

وی همچنین ضمن آرزوی توفیق برای دکتر امیدی در مسئولیت جدید، برهمکاری و مساعدت کلیه اعضاء هیأت علمی دانشکده علوم زمین در امور دانشگاه تأکید کرد.

رئیس جدید دانشکده علوم زمین ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از دکتر فاتح و هیأت رئیسه دانشگاه، حضوراعضاء هیأت رئیسه در دانشکده را شروع یک همکاری خوب وحضورهای مستمر بعدی عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد این حضور به صورت دوره ای و مستمر در دانشکده ادامه یابد.

دکتر پرویز امیدی ضمن تقدیر از دکتر کرمی، دکترطاهری و دکتر حافظی به عنوان رؤسای پیشین و از دکتر مهدیزاده به عنوان پیشکسوت دانشکده و بنیانگذار رشته زمین شناسی در سال 1367به صورت ویژه قدردانی کرد.

وی با اشاره به روند قبول مسئولیت و خواست دوجانبه همکاران و هیأت رئیسه دانشگاه، مدیریت دانشکده را مشروط بر این که مدیران دانشگاه، یکپارچه و منسجم و بر اساس قوانین و آئین نامه جامع مدیریت دانشگاه عمل کنند و نیز برنامه راهبردی ریاست دانشگاه به صورت عملیاتی اجرا شود، ساده دانست و تصریح کرد: در صورت عدم انسجام و جزیره ای عمل کردن وعدم حاکمیت قانون، اداره دانشکده بسیار سخت خواهد بود.

دکتر امیدی همچنین بر نقش تعیین کننده هیأت امناء دانشگاه تأکید کرد و خواستار حرکت به سمت استقلال دانشکده ها در همه ابعاد شد. وی درباره اخذ رشته و دانشجو خواستار تعطیلی مسابقه رشته و دانشجو گرفتن شد و نیاز سنجی را ملاک تقاضای افزایش  دانشجو و رشته دانست.

 

 

12345