اخبار و رویدادها: مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه با حضور نماینده وزارت برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه با حضور نماینده وزارت برگزار شد
پنج شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۳- ۰۷:۱۰:۱۳

مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه با حضور نماینده وزارت برگزار شد

مراسم تودیع دکتر مرادزاده و معارفه دکتر محمد مهدی فاتح سرپرست دانشگاه شاهرود برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه شاهرود با حضور معاون پارلمانی وزیر علوم و شرکت وسیع و پرشور مسئولان و دانشگاهیان، چهارشنبه 20 فروردین در تالار شقایق های این دانشگاه برگزار شد.

صبح روز چهارشنبه 20 فروردین ماه در مراسمی که با حضور دکتر سعدالله نصیری قیداری معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم تحقیقات و فناوری، دکتر کاظم جلالی نماینده شهرستان های شاهرود و میامی، حسن همتیان معاون توسعه و منابع نیروی انسانی استانداری، مهندس بندر آبادی معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود و جمعی از مسئولان و دانشگاهیان در تالار شقایق های دانشگاه شاهرود برگزار شد، از تلاش های 8 ساله دکتر علی مرادزاده رئیس سابق دانشگاه شاهرود تجلیل و طی حکمی از سوی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، دکتر محمد مهدی فاتح به عنوان سرپرست دانشگاه شاهرود معرفی گردید. 

اعضای هیات علمی دانشگاه، کارمندان دانشگاه شاهرود، دانشجویان و مدیران حوزه های مختلف دانشگاه، نمایندگان دانشگاه های مختلف، روحانیت محترم و همچنین مدیران و مسولین سازمان ها و ادارات شهر در سطح وسیعی در این مراسم شرکت کردند. تالار شقایق های دانشگاه شاهرود شاهد حضور پرشور و وسیع مدیران، مسولین شهر، اعضای هیات علمی و کارکنان بود.

دانشگاه ضربان سنج حیات علمی جامعه است.

حجت الاسلام ابوالفضل فندرسکی سرپرست دفتر نهاد رهبری در دانشگاه شاهرود طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به اینکه دانشگاه ضربان سنج حیات علمی جامعه است می توان آینه تمام نمای یک ملت را از برآیند سیر طی شده توسط دانشگاه ها مشاهده کرد، همچنین دانشگاه ها باید با تحرک، نشاط و مدیریت علمی و فضایی دین پرورانه همراه باشند.

سرپرست دفتر نهاد رهبری دانشگاه شاهرود ضمن تشکر از 8 سال تلاش دکتر مراد زاده و تبریک به دکتر فاتح گفت: حضور فعال و پر انرژی دکتر مرادزاده در جلسات فرهنگی و توجه ویژه ایشان به اقامه نماز، قابل تحسین بوده و امیدواریم در آینده نیز از جانب سرپرست جدید دانشگاه شاهرود هم شاهد این توجهات باشیم.

در ادامه دکتر کاظم جلالی نماینده شاهرود و میامی افزود: هیچکس در کشور از حاشیه سازی و حاشیه پردازی علیه دولت سود نخواهد برد و در شرایط کنونی دولت نیازمند همراهی و همدلی مردم و مسوولان است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل وجود مشکلات در عرصه های مختلف در کشور بویژه فعالیت های اقتصادی، شعار زدگی و حاشیه سازی است، گفت: همه باید تلاش کنیم در این مسیر قرار نگیریم که جز زیان، هیچ دستاوردی برای ملت ایران نخواهد داشت.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روند توسعه در دنیا بسیار سریع است، تاکید کرد: حاشیه سازی به روند توسعه در ایران ضربه وارد می کند و چنانچه در این خصوص هوشیار نباشیم، زیان های جبران ناپذیری را خواهیم دید و باید با اتحاد و همدلی قدم های بزرگی را برای شهرمان برداریم که مدال افتخاری را با عنوان شهری باصفا، مردمان باصفا و دلهای باصفا را از رهبر معظم انقلاب دریافت کرده است.

ضرورت تجاری سازی علم

عضـو کمیسیـون امنیت ملـی و سیــاست خــارجـی ضمن تاکید بر اینکه باید مدل های توسعه ای را در کشورهای مختلف ببینیم که چطور آن ها با این سرعت پیش می روند، گفت: ما در تولید علم در رده 16 دنیا قرار داریم، اما آیا این علم تجاری سازی شده است؟

متاسفانه هنوز آن طور که باید پیشرفت ها وارد زندگی مردم ما نشده است.

جلالی گفت: الان اساتید دانشگاه ها تمام ظرفیتشان را برای تدریس استفاده می کنند که خوب نیست بلکه باید ما از دانشگاه ها پل بزنیم به محیط های اجرایی و عملیاتی و همچنین تشکیل شرکت های دانش بنیان.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از زحمات 8 ساله دکتر مرادزاده و با اشاره به اینکه دکتر فاتح سومین مدیر بومی دانشگاه شاهرود و فردی باظرفیت بسیار خوب، علمی و از خانواده ای با تقوا است، افزود: امیدواریم این دانشگاه بتواند مانند گذشته مسیر رشد و ترقی را ادامه دهد.

باید دانش و علم پایه و اساس دولت باشد

معاون امور حقوقی مجلس و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که دکتر فاتح متولد این خطه و از نظر علمی و توان اجرایی دارای مقبولیت هستند، افزود: باید دانش و علم، پایه و اساس دولت باشد و این برای ما ظرفیت بسیار بزرگی است.

دکتر سعدالله نصیری قیداری گفت: هدف از این نشست تشکر و قدردانی از خدمتگزار بزرگی است که آثار زحماتش در جای جای این دانشگاه به چشم می خورد.

وی با تاکید بر اینکه محور حکومت دینی ما، دانش و علم است، تصریح کرد: مشعل علم سالیان درازی در دست دانشمندان بزرگ ایرانی بوده است.

مجلس باید وزارت علوم را پیشروی وزارتخانه های دیگر ببیند.

معاون امور حقوقی مجلس و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با یادآوری اینکه اولین رصد خانه دنیا در ایران ساخته شده است و این توجه ما را به علم و دانش نشان می دهد، افزود: قطعا اگر ما بر قرآن و آموزه های دینی توکل کنیم می توانیم این کشور را مانند گذشته در حوزه های مختلف الگو کنیم.

نصیری افزود: اگر مدیریت درستی داشته باشیم ایران دوباره می درخشد چرا که یک مغز می تواند به اندازه تمام منابع زیر زمینی حاصل داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مجلس و دولت باید در راه رساندن ایران اسلامی به قله های پیشرفت کمک کنند، تصریح کرد: پیرو فرموده مقام معظم رهبری، مجلس باید وزارت علوم را پیشروی وزارتخانه های دیگر ببیند تا بتوانیم به قله های رفیع توسعه صعود کرده و نسل های آینده را تربیت کنیم.

وی با توجه به اینکه بهترین افراد برای انتخاب سرپرست یک دانشگاه، اساتید همان دانشگاه هستند گفت: هیئت هایی که شامل افرادی با مقبولیت علمی می باشند به دانشگاه ها معرفی می شوند و 3 نفر را به اولویت به وزارت خانه معرفی می کنند و به این ترتیب سرپرست دانشگاه انتخاب می شود.

نصیری انتصاب به جا و شایسته دکتر فاتح را تبریک و خاطر نشان کرد: برای مفید بودن بیشتر از گذشته برای این منطقه، برداشتن قدمی محکم با سرعت اولیه بالا لازم است.

در ادامه حسن همتیان معاون توسعه منابع و نیروی انسانی استانداری به نمایندگی از استاندار سمنان در این مراسم ضمن تشکر از دکتر مراد زاده از زحمات وی قدردانی کرد و گفت: حضور پر رنگ و منظم دکتر مرادزاده در جلسات استانی باعث شده تا دانشگاه شاهرود به پیشرفت های چشمگیری دست پیدا کند و امیدواریم در آینده بتوانیم از تجربیات ایشان استفاده کنیم.

معاونت توسعه و منابع انسانی استاندار سمنان نیز در این مراسم با بیان اینکه پیام های نوروزی مقام معظم رهبری به برنامه های نظام جهت می دهد، گفت: این پیام ها بنابر نیاز کشور و یا ضعفی که به دلایل مختلف در سیستم مدیریتی شکل گرفته است مطرح می شود.

حسن همتیان تصریح کرد: فرهنگ و اقتصاد و مدیریت جهادی در پیام سالجاری مقام معظم رهبری سه دغدغه اصلی بوده است.

وی اظهار داشت: شعار امسال را باید در همه زمینه ها و کارها عملی کنیم و مراکز آموزش عالی با تمام وجود در جهت عملیاتی شدن شعار سال حرکت کنند.

وی با اشاره به سوابق خوب و درخشان دکتر فاتح، انتصاب شایسته ایشان راتبریک و همکاری خود را برای توسعه هر چه بیشتر دانشگاه شاهرود اعلام کرد..

رئیس سابق دانشگاه شاهرود ضمن ارائه گزارش مقایسه ای بین سالهای 84و92 رشد و توسعه دانشگاه را در طی 8 سال گذشته در بخش های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی و عمرانی مثبت ارزیابی کرد و این موفقیت ها را حاصل تلاش و زحمات مدیران و اعضای هیئت علمی دانشگاه دانست و از آنان تشکر و قدر دانی کرد.

علی مرادزاده با اشاره به قابلیت های دکتر فاتح انتصاب ایشان را به جا دانست و آینده ی روشنی برای دانشگاه شاهرود با حضور ایشان پیش بینی کرد.

پشتوانه علمی و تدبیر، مسائل و مشکلات کشور را برطرف می کند.

سرپرست جدید دانشگاه شاهرود نیز در این آئین با تاکید بر اینکه مسائل و مشکلات کشور زمانی برطرف می شود که پشتوانه علمی و تدبیر داشته باشد، گفت: امیدواریم شاهد تحول بیش از پیش دانشگاه های کشور در این دوره باشیم چرا که متفکران بزرگی را در کشور داریم که راه حل این گره ها در این مغزها نهفته است. اگر ما به این ها توجه کنیم در آینده، نتیجه اش را می بینیم و به برکت این توجه ها فضای مناسبی را در دانشگاه ها خواهیم داشت.

دکتر محمد مهدی فاتح همچنین با تاکید بر اینکه باید قدردان شور و نشاط موجود در هیئت علمی و دانشجویان این دانشگاه باشیم، تصریح کرد: اعضای هیئت علمی سکاندار دانشگاه هستند و زمانی مشکلات حل خواهد شد که به دانشگاه ها اعتماد شود و از اعضای هیئت علمی نظرسنجی شود، این نظر سنجی به معنی احترام بوده و در نهایت منجر به تلاش و اعلام وجود بیشتر استعدادها در دانشگاه می شود.

استاد مهندسی برق دانشگاه شاهرود با اشاره به استقبال از تمامی فکرهای نویی که به سمت دانشگاه می آید، خرد جمعی را پایه و اساس مدیریت دانست و گفت: باید در آیین نامه ها تغییراتی اعمال شود تا بتواند جوابگو باشد و اگر آیین نامه ها دانش محور بوده و پژوهش تعیین کننده داشته باشیم، با وجود برنامه، ایده، فکر و با دارا بودن دنیایی از تجربه، به نتیجه خواهیم رسید.

سرپرست جدید دانشگاه شاهرود با اشاره به برنامه راهبردی خود خاطر نشان کرد: به کمک همگی به خصوص اعضای هیئت علمی این برنامه ها عملی خواهد شد.

دکتر فاتح در پایان تحول اساسی را در حوزه مدیریت و روابط داخل سیستم دانست و گفت: سیستم اداری باید متحول شود و اصل شایسته سالاری حاکم باشد تا این دنیا ی تجربه که در این مرز و بوم نهفته است، عملیاتی شود که به کمک تمام عزیزان این کار را پی خواهیم گرفت.

در پایان این مراسم از دکتر علی مراد زاده به عنوان رئیس سابق دانشگاه تقدیر و دکتر محمد مهدی فاتح نیز به عنوان سرپرست جدید شاهرود معرفی شد.

12345