اخبار و رویدادها: دکتر محمد مهدی فاتح به سمت سرپرست دانشگاه شاهرود منصوب شد

دکتر محمد مهدی فاتح به سمت سرپرست دانشگاه شاهرود منصوب شد
یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲- ۱۱:۵۲:۱۵

دکتر محمد مهدی فاتح به سمت سرپرست دانشگاه شاهرود منصوب شد

طی حکمی از سوی دکتر رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دکتر محمد مهدی فاتح به عنوان سرپرست دانشگاه شاهرود منصوب شد.

در بخشی از این حکم که در تاریخ 21 اسفندماه 92 صادر شده، آمده است: نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جنابعالی به موجب این حکم به سمت سرپرست دانشگاه شاهرود منصوب می شوید. بایسته است با پیروی از آموزه های اسلامی، مبانی علمی، راهبردهای دولت تدبیر و امید و جلب همکاری دانشگاهیان و صاحبنظران، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری ایفا نمایید.

دکتر محمد مهدی فاتح متولد سال 1340 بوده و مدرک کارشناسی در رشته مهندسی برق را از دانشگاه صنعتی اصفهان در سال 1367، کارشناسی ارشد مهندسی برق را از دانشگاه تربیت مدرس در سال 1370 و دکتری مهندسی کنترل را از دانشگاه ساتهمپتون انگلستان در سال 1380 دریافت نموده است. وی هم اکنون استاد تمام مهندسی کنترل در دانشگاه شاهرود می باشد.

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاونت آموزشی و پژوهشی، مدیریت امور پژوهشی و ارتباط با صنعت و همچنین مدیریت گروه برق در دانشگاه شاهرود از جمله مسئولیت های اجرایی دکتر فاتح بوده است. چاپ بیش از پنجاه مقاله علمی پژوهشی در مجلات علمی و بین المللی و انجام شش طرح تحقیقاتی و ترجمه دو کتاب از دستاوردهای پژوهشی و سوابق علمی سرپرست دانشگاه شاهرود است.

دکتر فاتح در نه سال پیاپی از سال 84 تا 92 پژوهشگر برتر دانشگاه و در سه دوره هیأت علمی نمونه آموزشی دانشگاه بوده است. وی عضو قطب علمی سامانه های مقاوم هوشمند، سردبیر مجله سیستم های اتوماسیون هوشمند و عضو هیأت تحریریه مجله علمی- پژوهشی سیستم های هوشمند در مهندسی برق می باشد.

از سوابق عضویت دکتر فاتح در شوراهای تخصصی دانشگاه شاهرود به عضویت در کمیسیون دائمی هیأت امنا، کمیسیون تخصصی هیأت ممیزه، هیأت مرکزی جذب دانشگاه ،کمیته ترفیع هیأت علمی، کمیته منتخب ارتقای هیأت علمی، شورای دانشگاه، شورای آموزشی، شورای پژوهشی، شورای تحصیلات تکمیلی، شورای نظارت و ارزیابی و کمیته رفاهی دانشگاه می توان اشاره کرد.

با توجه به اینکه سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق1404 ، برنامه پنجم توسعه، نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی از جمله اسناد بالا دستی بوده که نقشه راه را ترسیم و اهداف و راهبردها را مشخص می نماید، برنامه راهبردی دکتر فاتح در این راستا و در جهت تحقق برنامه پیشنهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی در 4 بخش آموزش، پژوهش، مدیریت، دانشجویی و فرهنگی همراه با راهبردها و راه کارهای هر بخش تنظیم و ارائه شده است.

 

 

12345