اخبار و رویدادها: اعطای جایزه30میلیونی برنامه نویسی اندروید به دانشجوی دانشگاه شاهرود

اعطای جایزه30میلیونی برنامه نویسی اندروید به دانشجوی دانشگاه شاهرود
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲- ۱۰:۰۷:۰۰

اعطای جایزه30میلیونی برنامه نویسی اندروید به دانشجوی دانشگاه شاهرود

اعطای جایزه ویژه 30میلیون تومانی به دانشجوی دانشگاه شاهروددر مسابقه ایده پردازی و برنامه نویسی اندروید (ایران موبی کد 2014)

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود از سایت iranmobicode.ir دکتر عباد‌زاده دبیر کمیته داوری مسابقه ایده پردازی و برنامه نویسی اندروید (ایران موبی کد 2014) درباره این مسابقات گفت: دور اول این مسابقات که در اسفند ماه 92 از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، با معرفی 12 اثر برتر در 4 محور و یک اثر ویژه به کار خود پایان داد.

وی اذعان داشت: علاوه بر اعطای جوایز 1 تا 3 میلیون تومانی به همراه تندیس و لوح‌های تقدیر به برترین‌های این مسابقه، یک جایزه ویژه نیز بر اساس رای کامل تمامی داوران هیات عالی کمیته داوری به مهدی نیازی دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی دانشگاه شاهرود برای برنامه نویسی کتاب‌های درسی تعاملی و جذاب اعطا شد.

دکتر عبادزاده درخصوص ویژگی های این برنامه گفت: این نرم افزار که بخشی از کار پژوهشی وی در پایان نامه کارشناسی ارشد به راهنمایی دکتر حمید حسن پور استاد و رئیس دانشکده کامپیوتر است، یک برنامه آموزشی است که برای کتاب‌های درسی ابتدایی واقعیت مجازی (Augmented Reality) را پیاده‌سازی کرده است. به این معنا که اگر موبایل یا تبلت خود را بر روی صفحه‌ای از کتاب درسی با فاصله‌های مختلف بگیرید صفحات کتاب به صورت سه‌بعدی و انیمیشن تبدیل گردیده و علاوه بر حرکت اشیا و محیط، امکانات تعاملی و صوتی را نیز در اختیار مطالعه کننده به عنوان تجربه‌ای جدید در بحث آموزشی قرار خواهد داد و با کلیک کردن بر روی صفحه موبایل برخی از عملیات کتاب درسی را همانند همان کتاب انجام می‌دهد. به عنوان نمونه در مورد کتاب ریاضی، عملیات ریاضی را به صورت تصویری و 3 بعدی  در قالب تست‌های ساده برای کودکان شبیه‌سازی می‌نماید. 

جایزه ویژه این مسابقه برای دوره اول 30 میلیون تومان در نظر گرفته شده است ولی کمیته اجرایی مسابقات امید دارد در سال آینده جایزه بسیار بسیار ارزنده‌تری را برای این موضوع اختصاص دهد تا از این طریق سرمایه‌ای برای توسعه برنامه‌های برتر در کشور فراهم گردد.

 

 

 

 

 

 

12345