اخبار و رویدادها: بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه شاهرود به مناسبت یوم الله نهم دی

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه شاهرود به مناسبت یوم الله نهم دی
شنبه ۷ دی ۱۳۹۲- ۱۷:۲۲:۱۵

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه شاهرود به مناسبت یوم الله نهم دی

بیانیه تحلیلی بسیج دانشجویی دانشگاه شاهرود به مناسبت یوم الله نهم دی

بیانیه تحلیلی بسیج دانشجویی دانشگاه شاهرود به مناسبت یوم الله نهم دی

 

صدای هل من ناصر حسین(ع)همچنان در گوش تاریخ نجوا می شود و خون عاشورا در رگهای تاریخ می جوشد.

عاشورا به وسعت تاریخ و کربلا به وسعت عالم است و حقیقتاً کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا.

هنوز قیام حسین(ع)  زنده است و در هر عصر و زمانی هابیلیان را از قابیلیان جدا می کند. یکی از رسالتهای یاران حسین(ع)  آموزش امام شناسی و ولایت مداری به کل بشریت و نشان دادن الگوی بصیرت افزای اسلام ناب در مقابل اسلام زر و زور و تزویر و نفاق است. این شاقول قیام اباعبد الله است که باید خود را درهر عصری با آن تنظیم کرد. در عظمت قیام حسین(ع)همین بس که بعد از قرنها فاصله هنوز می تواند بزرگترین مشکلات جوامع اسلامی را مرتفع کند و در مقابل تندبادهای نفاق زمانه برای مسلمانان کشتی نجاتی از جنس ولایت و بصریت باشد.

ظهور امام خمینی(ره) در قرن بیستم از دل شبهای تاریک امانیسم و وقوع انقلاب اسلامی خود یکی از پس لرزه های عاشورای سال 61 هجری است که یزیدیان زمان را مبهوت و مفهوم کرد. اگر انقلاب اسلامی در مقابل همه ناجوانمردی ها و ناملایمات، جریانهای نفاق، گروههای بر انداز، کودتاهای سخت و نرم و تهدیدها و تحدید های زورمداران مستکبر بین المللی توانسته است مقتدرانه پرچم استقلال و عزت و شعار "هیهات من الذله"را بر بام تمدن اسلامی برافرازد و ریشه آن را باید در کربلا و راز بین امامت و امت جستجو کرد.

یوم ا... نهم دی یکی از رشحات نورانی عاشورا بود که بر دل مومنین تایید و جامعه اسلامی را از ویروس نفاق پاک کرد و امید را دردل دلبستگان به راه امام و شهدا ، زنده و تقویت کرد و نشان داد که روز عاشورا یوم تبلی السرائری است که در هر عصری پرده از چشم بشریت بر خواهد داشت و منافقین نمازخوان  را رسوا خواهد کرد.

نهم دی نماد وفاق ملی علیه نفاق ملی است.

بعد از گذشت چند سال از یکی از بزرگترین چالشهای نظام اسلامی در سال 88، لازم است تا تحلیلی تر به آن نگاه کرد و از این جهت نکات زیر قابل بررسی است:

1. عده ای دلسوزانه وابسته از سر کم دانی و بی تحلیلی و برخی با اغراض شوم سیاسی تمام توان خود را جهت کم رنگ کردن فتنه 88 و مسائل پیرامونی آن با امید به فراموشی سپردن آن در قالب مفاهیمی چون رأفت اسلامی، آشتی ملی و ... به میدان می آوردند. تبدیل و تقلیل جریان فتنه به سران فتنه و تبدیل سران فتنه به افراد فتنه زده شده و تعبیر فتنه 88 به «یک سوء تفاهم پیش آمده» تلاشی جهت عادی سازی مسائل و پاک کردن اذهان عمومی مردم از واقعیات تاریخی و فرار از پاسخگویی به ملت بویژه قربانیان حوادث 88 است. پوشاندن تاریخ و وقایع آن، توجیه خیانت ها و تطهیر جریان های نفاق بخشی از پروژه نفاق و دامن زدن به فتنه گری است. بر اساس روایت معصومین و قرآن کریم، سیر در ارض، تحلیل تاریخ و عبرت از آن چراغ امتها و مانع اشتباه مکرر ملتها خواهد بود.

همان طور که اگر حوادث دهه 60 و جریانات ملی مذهبی، نهضت سواد آموزی، مجاهدین خلق و... به خوبی برای جامعه تبیین و تشریح می شد، عواقب فتنه 88 برای مردم و کشور به مراتب کمتر می بود.

2. فتنه 88 برونزد یک جریان خطرناک و منحرف سیاسی در بدنه کشور است که بر اساس اسناد موثق بیش از یک دهه برای رسیدن به آن طراحی و برنامه ریزی صورت گرفته بود. جریان سکولاری که اندیشه های آن وامدار غرب و اتاق فکر آن مشعوف نظام لیبرالیسم و اهداف آن رسیدن به جامعه مدنی مبتنی بر امانیسم و انسان محوری است، میراث دار حوادث تلخ و البته عبرت آموز 88 بود. فتنه 88 در یک شب بوجود نیامد که به زعم عده ای آن را بتوان یک سوء تفاهم تلقی کرد.

3. اگر چه 8 ماه دفاع مقدس مردم در مقابل اردوکشی های خیابانی و حمله به ارکان نظام و قانون اساسی و توهین به مقدسات مردم توانست قائله 88 را ناکام گذارد اما هزینه های زیادی را به کشور تحمیل کرد. خون برزمین ریخته جوانانی از کشور از مدافعان نظام اسلامی و قانون اساسی تا کسانی که توسط جریانان معاند، فتنه زده و... بازی خوردند، خسارتهای مادی و معنوی تحمیل شده بر کشور و فشارهای بین المللی، خدشه دار شدن اقتدار نظام اسلامی در انظار عمومی دنیا و به ویژه کشورهای اسلامی، نگران شدن ملت های بپا خاسته مسلمان و تضعیف جبهه مقاومت در لبنان و فلسطین و از طرفی امیدواری دشمنان بدسرشت اسلام به ایجاد شکاف در بین ملت از چالشهایی بود کهمعادلات مستکبرین را تا حدی دست خوش تغییر کرد.در نگاه دشمنان خارجی ، نظام دچار چالش درونی و نزاع داخلی است که با افزایش فشارهای خارجی از جمله تحریم می شود این شکاف را عمیق ترو در نهایت بین ملت و حاکمیت گسستی عمیق ایجاد کرد، وضعیت کنونی کشور و چالشهای دیپلماتیک خارجی بی ارتباط با اغتشاشات 88 نیست.

4. فتنه 88 علی رقم خسارتهای جبران ناپذیر انسانی، مادی و معنوی دردل خود برکاتی نیز داشت. شفاف شدن ماهیت جریانات و کسانی بود که کینه بدری و خیبری با اسلام، امام و شهدا داشتند و هنوز زمان بروز آن نرسیده بود.کسانیکه حرکتهای افراطی و آناریشتی از قبل طراحی شده را در کف خیابان ها درپیش گرفته بودند و بطور واضح و گستاخانه عکس امام امت(ره) را پاره و آتش می زدند همان کسانی بودند که سالها قبل تفکر امام را مناسب موزه ها می دانستند. کسانی که به ظاهر رهبران این حرکت بودند و دائم از امام برای مطامع خود هزینه می کردند و می کنند، چرا هرگز در عمل و شعار به آرمان های امام پایبند نبودند. آنها امامی ویترینی و موزه ای بودن می خواهند. امام بدون خط امام، امامی بی هویت و بی ارزش خواهد بود. شاکله اصلی نظام فکری امام، اصل ولایت فقیه است که در کف خیابان ها و در متن مقالات رسانه های مواجب بگیر و در کلام منافقین و بیانیه های سبز آمریکایی قرار گرفت. هویت امام با تئوری جمهوری اسلامی در هم تنیده است که در شعار جمهوری ایرانی عمق استراژیک جریان های برانداز که همان نزاع با اسلام اجتماعی و اسلام فقهاهتی است روشن شد.

گستاخی جریان فتنه به حدی رسید که حتی حرمت اهل بیت پیامبر و اباعبدا... و روز عاشورا نیز شکسته شد و روز عاشورای 88 تبدیل به قدرت نمایی، توهین به مقدسات و آتش زدن و سوت و کف هایی شد که البته وعده آن را چند روز قبل رسانه های آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی داده بودند که این رویداد سازماندهی شده تلخ به مدد نظام اسلامی آمد و شد آغازی بر یک پایان بود.!!! پایان نفاق!!!!! .

5. نگه داشتن پایتخت به حالت بحرانی و درگیری ها و اغتشاشات خیابانی به مدت 8 ماه و نشان دادن چراغ سبز توسط جنبش سبز به بیرون مرزها، دشمن را ذوق زده و امیدوار کرد.به گونه ای که در متن حوادث نتانیاهو نخست وزیر جلاد رژیم کودک کش صهیونستی با صراحت اعلام کرد:

" اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند " 

و شیمون پرز رئیس رژیم غاصب اسرائیل گفت :

" اصلاح طلبان به نمایندگی از اسرائیل با رژیم اسلامی ایران می جنگند"

و سردمداران آمریکا به طور واضح و مکرر از براندازی در کشور حمایت کردند. براستی فصل مشترک مثلث شوم آمریکا، اسرائیل، انگلیس و جریانهای منحط، منافقین، بهایی ها، مارکسیست ها، ملی مذهبی ها، گروهک ریگی و بخش افراطی جریان اصلاحات از جمله حزب مشارکت و سازمان مجاهدین و برخی روشنفکر نماهای غربزده کجاست؟ که برایند آنها در قالب ائتلاف سبز اسلام آمریکایی نمود پیدا کرد؟ اهداف مشترک آنها را در کجا باید جستجو کرد؟ بخشی از پروژه مشترک آنها در دهه های اخیر تضعیف جایگاه رهبری و حرمت شکنی رهبری بوده است به طوری که فرانسین فوکویاما از استراتژیست های آمریکا عنوان می کند :

"اگر قرار است شیعه را بزنید باید ولایت فقیه را بزنید"

در نظریات فوکویاما آمده است : اگر توانستید ولایت فقیه را بزنید بلافاصله پرنده شیعه افت می کند و سقف پروازش کاهش می یابد و تیرهای شما به راحتی به او می خورد... اگر ولایت فقیه را زدید در گام بعدی شهادت طلبی اینها را به رفاه طلبی تبدیل کنید. اگر این دو تا را زدید خود به خود اندیشه امام زمانی از جامعه شیعه رخت بر می بندد این لا ابالی گری ها و اباحه گری ها در جامعه گسترش می یابد.با یک نگاه به عقب می توان این سر خط عملیاتی دشمن را در تحرکات تفکراتو مقالات روشنفکران و رسانه های جریان فتنه در درون نظام در دوره های مختلف در کشور را به خوبی مشاهده کرد. جریان های بر انداز داخل چقدر توانستند پازل سبز رنگ دشمن را کامل کنند؟؟ جای بحث بیشتری دارد. بر اساس مبانی حضرت امام ، اسلامی که آمریکا از آن حمایت کرد و منافع آمریکا را تأمین کند اسلام ناب آمریکایی خواهد بود.

6. اگر چه هنوز پسماندهای جریانات فکری سکولار در گوشه و کنار کشور نفس می کشد و با چشم دوختن به دستان اربابان استکبار مترصد فرصتی دیگر نشسته اند باید گفت مردمی کهعزتمندی و ولایتمداری را در مکتب عاشورا آموخته اند و امتحان خود را با خط سرخ در انقلاب سبز روح الله با بیش از 300هزار شهید به خوبی پس داده اند.در مسیر تاریخ شجره طیبه ای را کاشتند که ریشه آن در عاشورا و سرشاخه های آن در مهدویت است و با گرد و خاکهای موسمی خلالی در پایمردی و ایستادگی آن ایجاد نخواهد شد و ما را تا سر منزل فرج و دیدار یار خواهد رساند.

ان شاءالله
والسلام علی من اتبع الهدی

12345