اخبار و رویدادها: گفتگو درباره حضور دانشگاه صنعتی شاهرود در کنگره بزرگ موبایل ایران

گفتگو درباره حضور دانشگاه صنعتی شاهرود در کنگره بزرگ موبایل ایران
یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱- ۱۷:۳۹:۲۷



در گفتگو با مهندس یونس یونسیان کارشناس و نماینده دانشگاه در حوزه فناوری های همراه مطرح شد: حضور دانشگاه صنعتی شاهرود در کنگره بزرگ موبایل ایران

در گفتگو با مهندس یونس یونسیان کارشناس و نماینده دانشگاه در حوزه فناوری های همراه مطرح شد:

حضور دانشگاه صنعتی شاهرود در کنگره بزرگ موبایل ایران

مهندس یونس یونسیان، نماینده و کارشناس دانشگاه در حوزه فناوری های همراه با اشاره به خلأ وجود چنین رویدادی با توجه به جایگاه ویژه و گستردگی استفاده از فناوری‌ همراه بین مردم در سال‌های اخیر، هدف از برگزاری چنین رویدادی را آشنایی تخصصی دست‌اندرکاران حوزه IT با فناوری‌های نوین همراه و چگونگی مشارکت آنها در شکل‌گیری و فعالیت در فضای فناوری‌های همراه عنوان کرد و افزود: تمایل شدید نسل جوان به استفاده از ابزارهای ارتباطی مدرن در واقع نشان‌دهنده موج عظیمی از تقاضا و خواست برای حضور در جامعه اطلاعاتی و اجتماعی است. مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف با هدف استفاده از این ظرفیت و پاسخ گویی به بخشی از نیازهای جامعه بزرگ ارتباطات و همچنین در راستای رسالت خود مبنی بر آگاه‌سازی آحاد جامعه در زمینه فناوری‌های نوین در نظر دارد کنگره موبایل ایران را به عنوان بزرگ‌ترین رویداد کشور در حوزه‌ فناوری‌های همراه به صورت سالانه برگزار کند.

دانشگاه صنعتی شاهرود نیز با پشتوانه غنی نیروی انسانی و اعضای هیات علمی در حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات در نظر دارد همگام با جنبش نرم افزاری کشور به عنوان دانشگاهی پیشرو در حوزه فناوری های روز شناخته شود.

وی کنگره موبایل را ایده‌ای دانست که بعد از کسب سه سال تجربه برگزاری کنفرانس و جشنواره با موضوع خدمات ارزش‌افزوده موبایل و شناسایی نیازهای اصلی جامعه در این حوزه، نقطه آغازی در کشور شده است.

این کارشناس حوزه پژوهشی دانشگاه افزود: نخستین کنفرانس خدمات ارزش افزوده تلفن همراه (VAS) که در سال 89 با رویکردی تخصصی به بحث خدمات ارزش افزوده موبایل پرداخته بود، توانست شرکت‌های فعال در حوزه تولید محتوا، تولید نرم‌افزار و ارگان‌های مرتبطی چون شهرداری‌ها، وزارت‌خانه‌ها و بانک‌ها را به میزان چشمگیری با این موضوع درگیر کند.

وی ادامه داد: در سال دوم رویکرد به سمت و سوی ورود به لایه‌های اجتماعی کنفرانس تغییر جهت یافت به گونه‌ای که با طراحی جشنواره‌ای در کنار کنفرانس علمی عموم جامعه را مخاطب خود قرار داد. نماینده دانشگاه در این کنگره با بیان اهمیت حضور و  فعالیت در حوزه تکنولوژی موبایل و نقشه جنبش نرم افزاری کشور  گفت: امسال با توجه به وسعت فعالیت‌ها و استقبال عمومی چهار همایش در دستور کار گرفته است که عبارتند از: خدمات ارزش افزوده بر بستر تلفن همراه (Mobile VAS)، خدمات عمومی و دولت همراه (Public and Government Mobile Services)، خدمات مالی و پرداخت همراه (Mobile Banking and Payment) و محتوا و نرم‌افزارهای همراه (Mobile Apps and Contents).

یونسیان افزود: دومین جشنواره بزرگ نوآوری‌های همراه نیز امسال با برگزاری چهار مسابقه شهروند دیجیتال، مسابقه ایده‌های شهروندی، مسابقه وب همراه و مسابقه تولید نرم‌افزار، همراه با جوایز نفیس نیز برگزار خواهد شد. در این جشنواره تلاش شده مسیر ورود ایده‌های کاربردی و تیم‌های جوان و نوپا، به بازار فناوری‌های همراه تسهیل شده و با استفاده از توان بالقوه و بالفعل نیروهای جوان، پویا و خلاق جامعه در رابطه با نوآوری و کارآفرینی در بستر فناوری‌های همراه از این فرصت همگانی نهایت بهرهبرداری صورت گیرد. اصلی‌ترین مشخصه این اتفاق، عمومی بودن آن در سطح جامعه است و کنگره موبایل ایران با دعوت از همه اقشار مختلف جامعه که در زمینه ایجاد و یا استفاده از فناوری‌های نوین همراه دارای علاقه‌مندی هستند، برای شرکت در این جشنواره، گامی به سوی تحقق اهداف از پیش تعیین شده بردارد. برگزاری نمایشگاه تخصصی فناوری‌های همراه به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از دیگر برنامه‌های کنگره موبایل ایران خواهد بود.

وی در مورد برگزاری این نمایشگاه و حضور دانشگاه گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه به عنوان یکی از بخش‌های اصلی کنگره، ایجاد فضایی مناسب برای مشارکت و حضور تمامی فعالان اکوسیستم فناوری‌های همراه و تعامل هر چه بیشتر آنهاست. به علاوه، برگزاری این نمایشگاه، فضایی را در اختیار عامه مردم قرار خواهد داد تا به عنوان کاربران نهایی این خدمات با حضور در آن اطلاعات مناسبی را در زمینه آخرین فناوری‌ها و خدمات همراه کسب کرده و بسیاری از این خدمات را برای نخستین بار تجربه کنند.

گفتنی است، در این نمایشگاه، فعالان حوزه اطلاعات و ارتباطات کشور که شامل نهادهای دولتی و ارایه دهندگان خدمات دولتی و عمومی، شهرداری‌ها و ارایه دهندگان خدمات شهری، شرکت‌های نرم‌افزاری همراه، نرم‌افزارها و بازی‌های همراه، شرکت‌های ارایه دهنده خدمات ارزش افزوده تلفن همراه، تولیدکنندگان گوشی، تبلت و تجهیزات همراه، نشریات و وب‌سایت‌های تخصصی، موسسات مالی، بانکی و پرداخت همراه و صاحبان محتوای علمی و آموزشی در بستر فناوری‌های همراه حضور خواهند داشت.

12345