اخبار و رویدادها: برگزاری اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان دانشگاههای کشور

برگزاری اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان دانشگاههای کشور
دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۱- ۱۱:۴۰:۴۴

برگزاری اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان دانشگاههای کشور

اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان دانشگاه های کشور ظهر امروز یکشنبه 5 شهریور ماه در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

در این مراسم که ظهر امروز یکشنبه 5 شهریور در تالار معدن دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی امام جمعه شاهرود با تاکید بر لزوم آمادگی جامعه و مردم برای ظهور حضرت مهدی (عج) تصریح کرد : اگر می خواهیم به این نقطه برسیم باید روح قرآنی که همراه انسان کامل و ولایت ولی الله الاعظم (عج) است را روشن و بدون ظلم در جامعه ترویج دهیم .

امام جمعه شاهرود گفت : پیش نیاز آمدن مولایمان فضای قرآنی است تا وقتی این فضا آماده نشود جامعه لایق حضور جانان نیست. برگزاری این مسابقات در راستای تحقق این فضا در جامعه است.

مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم با تاکید بر وجود جنگ نرم و نشانه رفتن قشر تحصیلکرده و متخصص در این جنگ توسط دشمن تاکید کرد: ما در حوزه فرهنگی به لحاظ دفاعی حرف های زیادی برای گفتن داریم و توانستیم نسبت به هجمه های غیر اسلامی از خود دفاع کنیم حتی فضای فرهنگی بیگانگان را متاثر نمودیم و این خود نشان دهنده فضای فرهنگی غنی حاکم بر دانشگاه هاست.

دکتر جلیل دارا تصریح کرد: همه این موفقیت ها به برکت قرآن کریم است.

وی گفت: با افتخار اعلام می کنیم مسابقات قرآن تحولات قرآنی چشمگیری در دانشگاه ها ایجاد کرده که مهم ترین آن تشکیل سراهای قرآنی و داشتن یک کارشناس قرآن در هر دانشگاه است.

دارا با اشاره به پیشرفت قرآنی ایران بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تصریح کرد: دانشجویان ایرانی با ذهن پویا و خلاق که برآمده از ایمان و روح پاک است در سراسر دنیا مورد توجه اساتید به نام هستند.

وی با اشاره به تلاش جدی اداره کل فرهنگی وزارت علوم مبنی بر تحقق دغدغه های قرآنی به لحاظ ساختاری گفت: بخشی از ایجاد کنندگان این روحیه در دانشجویان کارکنان دانشگاه ها هستند.

در ادامه این مراسم دکتر علی مراد زاده رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با تبریک هفته دولت و روز کارمند، این تقارن را به فال نیک گرفت و گفت: امیدواریم با برگزاری بیشتر چنین مسابقاتی در سطح دانشگاه های کشور بتوانیم قدمی هر چند کوچک در راستای پیدا کردن جایگاه اصلی قرآن در جامعه برداریم .

مراد زاده خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم  با برگزاری هر چه بهتر چنین مسابقاتی، قاریان و حافظان خوبی در سطح منطقه و بین الملل از میان کارمندان دانشگاه ها تربیت و به جهان اسلام تقدیم کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل فندرسکی سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود نیز با اشاره به چند جمله از اندیشمندان غربی درباره قرآن تاکید کرد: دلیل این که غربیان نخواستند معارف قرآن به دست مسلمانان برسد، این بود که اگر متوجه مفهوم عمیق آیات قرآن می شدند و بار معرفتی قرآن را می یافتند مسیر رو به پیشرفت دست نیافتنی را طی می کردند.

فندرسکی تصریح کرد: غربیان جامعه مسلمان را از ترجمه قرآن ترساندند. آن ها این باور را در میان مردم رواج دادند که با ترجمه قرآن از عظمت آن کاسته می شود چرا که تمام عظمت قرآن به عربی بودن آن است.

وی گفت: کلیسا این دید را به مردم داد که همان گونه که تورات و انجیل با ترجمه شدن بی عظمت شدند و جذابیت قبل را در جذب ندارند اگر قرآن هم ترجمه شود همین روند را طی خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد برگزاری این مسابقه در دانشگاه صنعتی شاهرود مبدأ تحول قرآنی در این دانشگاه شده و زمینه های پیشرفت قرآنی فراهم شود.

در پایان این مراسم با اهدا لوح تقدیر و جوایز ارزنده از نفرات برتر این مسابقات تقدیر به عمل آمد.

 

 

12345