اخبار و رویدادها: مکتب اسلامی یا ایرانی در کرسی آزاداندیشی ضیافت اندیشه دانشگاه شاهرود

مکتب اسلامی یا ایرانی در کرسی آزاداندیشی ضیافت اندیشه دانشگاه شاهرود
یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱- ۱۰:۳۹:۴۵



کرسی آزاد اندیشی دانشجویان طرح ضیافت اندیشه قرآنی دانشگاه صنعتی شاهرود شب گذشته با موضوع مکتب اسلامی یا مکتب ایرانی در تالار شقایق های این دانشگاه برگزار شد.

دو نفر از دانشجویان به نمایندگی از دو گروه مکتب ایرانی و مکتب اسلامی به مدت 20 دقیقه نظرات خود را در این باره بیان کردند.

نماینده گروه مکتب ایرانی بعد از این که درباره چهارچوب های مفهومی مکتب ایران صحبت کرد و تفاوت پیشرفت و توسعه را به صورت مصداقی در سیر تاریخی ایران بیان نمود گفت: دوره اسلام گرایی تمام شده یعنی دوران اسب سواری گذشته و بجای آن ماشین آمده، یعنی روند توسعه در دنیا این است که انسان حتما نباید مسلمان شود تا هدایت شود، یعنی پایان اسلام بدون جغرافیا . ایران ذکر است و من با افتخار این ذکر را تکرار می کنم . 

نماینده گروه مکتب اسلامی نیز بعد از بیان تاریخچه ایران، اسلام را کامل کننده و ارزش دهنده به وطن خواهی ایرانیان دانست و افزود: این درست نیست که بگوییم دوره اسلام گرایی تمام شده، ‌دوره پیکان تمام می شود پژو جای آن را می گیرد. اگر دوره اسلام گرایی تمام شده چه چیز جای آن را می گیرد که کامل تر و بهتر و جامع تر باشد. ضمانت اجرایی مکتب ایرانی چیست؟ کتاب و پیامبر و راهنمایش کجاست؟ من ایران را دوست دارم و یک وطن پرست هستم و با افتخار می گویم ماهیت ایران من اسلام است که باعث تعالی می شود. ایرانیان با ایران به جایی نمی رسند، اما با اسلام رسیده و می رسند.

نماینده گروه مکتب اسلامی گفت: ایران ذکری است که بدون اسلام هیچ پاسخی در بر نخواهد داشت. همه کسانی که این گفته را باور دارند، بروند بنشینند با ذکر ایران حاجت بخواهند. آیا این کار را انجام می دهند؟ یا وقت گرفتاری امن یجیب می خوانند و خدا را صدا می کنند.

بعد از صحبت نمایندگان این دو گروه دانشجویان حاضر در این کرسی به بیان نظرات خود پرداختند. شایان ذکر است امشب حجت الاسلام و المسلمین دکتر محسن خندان الویری عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم (ع) در مورد همین موضوع در تالار شقایق های دانشگاه صنعتی شاهرود صحبت خواهد کرد.

12345