اخبار و رویدادها: متن کامل بیانیه بسیج دانشجویی و هیأت فاطمیون در محکومیت کشتار میانمار

متن کامل بیانیه بسیج دانشجویی و هیأت فاطمیون در محکومیت کشتار میانمار
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱- ۱۱:۳۰:۰۱



متن کامل بیانیه بسیج دانشجویی و هیأت دانشجویی فاطمیون در محکومیت کشتار مسلمانان مظلوم میانمار

بسم الله قاصم شوکه المعتدین

وَمَنْ یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِیهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِیمًا سوره نساء آیه 93

 

چند روزی است که معدود رسانه های خبری جهان با تاخیر، اخبار باورنکردنی و فجیع کشور میانمار را به صورت محدود و ناقص بازتاب داده اند. با توجه به وجود فقر رسانه ای، آزادی و نهادهای مردم نهاد و عدم تسلط نهادهای حقوق بشری و بین المللی در این کشور، اخبار و حوادث بطور کامل انعکاس پیدا نمی کند و آمار دقیق از این حوادث در دست نیست. آنچه در خبرها شنیده می شود خبر از یک نسل کشی مذهبی و آپارتاید خشن دارد. حمله به مساجد، آتش زدن قرآن ها، کشتار و زنده سوزاندن مسلمانان، تجاوز به نوامیس مسلمانان و اخراج مسلمانان از خانه و کاشانه توسط شبه نظامیان بودیست آنچنان دلخراش است که قلب هر مسلمان بلکه هر انسانی را جریحه دار و متلاطم می کند. منابع رسمی از کشته شدن چند ده هزار مسلمان، چند هزار تجاوز و به آتش کشیدن خانه ها و روستاهای مسلمانان خبر می دهند که البته از تعداد ناپدید شدگان خبری در دست نیست. نیروهای امنیتی و دولتی میانمار نیز بی تفاوت فقط شاهد این اتفاقات هستند و حتی دولت میانمار تاکید کرده است مسلمانان شهروند این کشور نیستند. هر روز شمار زیادی از مسلمانان متواری و با وضعیت هولناک و تکان دهنده از فشار نظامیان خود را به اردوگاه های مرزی که خود نیز وضعیت اسفباری دارد می رسانند و عده ای پناهنده غیر قانونی کشورهای همسایه می شوند.

آنچه اسفبارتر است سکوت مرگبار رسانه های مدعی حقوق بشر و بی تفاوتی حاکمان پرمدعای دنیاست. روند به گونه ای است که حتی حاکمان کشورهای همسایه میانمار نیز هیچ واکنش و حرکت قابل مشاهده ای  انجام نداده اند. به نظر می رسد برای جلوگیری از افزایش خونریزی  وجنایت، نیاز به یک عزم عظیم، خیزش عمومی و خواست بین المللی به ویژه از سوی مسلمانان جهان باشد که آغازگر آن باید کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام باشد. آنچه در این میان بیشتر قابل نگرش و تامل است به شرح زیر است:

1-     در قرن 20 و 21 که ادعاهای پرطمطراق حقوق بشری و خشونت ستیزی توسط نهادهای بین المللی و حکومتی در دنیا گوش بشریت را کر کرده است ظهور چنین جنایات هولناکی که جهان بطور طبیعی از کنار آن می گذرد جای تامل و سوال دارد!! در دهکده جهانی که الوات ها و عربده کش ها، کدخدای آن شده اند انتظاری جز خشونت و ارعاب و خونریزی نیست. نظم نوینی که بر محوریت ترور، نسل کشی، غارت و تجاوز و کشورگشایی تنظیم شده است محصولی غیر از این حوادث نخواهد داشت. وجود نهادهای امنیتی و حقوق بشری بین المللی که توجیه گر تجاوزات قلدران بین المللی و سرکوب گر جریان های آزادی خواهی در اقصی نقاط دنیا هستند سرنوشتی شوم تر از آنچه تصور می شود برای دنیا درپی خواهد داشت. چطور برای کشته شدن حدود 4000 نفر در حادثه پر رمز و راز 11 سپتامبر تمام تحولات دنیا تحت تاثیر قرار می گیرد و به خاطر آن خاورمیانه تبدیل به انبار باروت، و کشورهای اسلامی شخم زده می شود ولی دنیا از کنار چنین جنایاتی بی تفاوت گذر می کند؟ از این منظر گویا مسلمانان  نه بشرند و نه اصولا حقوقی دارند که دنیا بخواهد برای احقاق حق آنها حتی وقت بگذارد. حمله و کشتار در افغانستان، عراق، لبنان و فلسطین توسط مدعیان صلح و حقوق بشر در دهه اول قرن 21، نشانه اوج نفاق و اسلام ستیزی و وحشی گری لیبرالیسم و خشونت طلبی مدرنیته است.

2-     اسلام به عنوان تمدن بزرگ بشری که باید بیشترین نقش فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی را در دنیا ایفا کند و نه از موضع انفعال که با اقتدار و ابهت با دنیا حرف بزند به دلیل حاکم شدن آل های بی خاصیت در  جهان عرب و حاکمان سکولار و مزدور در دنیای اسلام، جز مظلومیت و انزوای امت اسلام مشاهده نمی شود. به راستی سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب و سایر نهادهای بین الملل اسلامی در کجای تحولات دنیا ایستاده اند. تنها راه برون رفت  از مشکلات کنونی دنیای اسلام و مقاومت در مقابل جنگ های صلیبی و تمدنی طراحی شده غرب، تشکیل امت واحده اسلامی، وحدت و همدلی مسلمانان و ایجاد نهادهای وحدت بخش و تاثیرگذار بین المللی اسلامی است. در غیر این صورت  هر روز باید شاهد جسارت های بیشتری به مسلمانان  و مقدسات اسلامی باشیم.

3-     نهادهای مرتبط با سیاست خارجی کشور در قبال وقوع چنین بحران انسانی و اسلامی در کشور میانمار باید فراتر از یک اعلام موضع رسمی و ضعیف  وتکراری عمل کنند. از دستگاه دیپلماسی کشور انتظار می رود همان طور که در جریان پرونده هسته ای باتحرک، برنده و با عزت عمل کرد در سایر مسایل سیاست خارجی از جمله مدیریت جریان بیداری اسلامی، فجایع بحرین، ارتباط گیری با دولت های موقت در کشورهای انقلاب شده، شیطنت های آل سعود در عربستان و اکنون کشتار در میانمار نیز تاثیرگذارتر عمل کند.

 

 

والسلام علی عبادالله الصالحین

 

 

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود - هیات دانشجویی فاطمیون دانشگاه صنعتی شاهرود

3/5/91

 

12345