اخبار و رویدادها: بیانیه بسیج دانشجویی وهیات فاطمیون در محکومیت کشتارمسلمانان میانمار

بیانیه بسیج دانشجویی وهیات فاطمیون در محکومیت کشتارمسلمانان میانمار
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱- ۱۴:۱۸:۱۳



بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود و هیات دانشجویی فاطمیون این دانشگاه نسل کشی مذهبی مسلمانان میانمار توسط شبه نظامیان بودیست را محکوم کرد.

در این بیانه آمده: چند روزی است که معدود رسانه های خبری جهان با تاخیر، اخبار باورنکردنی و فجیع کشور میانمار را به صورت محدود و ناقص بازتاب داده اند. با توجه به وجود فقر رسانه ای، آزادی و نهادهای مردم نهاد و عدم تسلط نهادهای حقوق بشری و بین المللی در این کشور، اخبار و حوادث بطور کامل انعکاس پیدا نمی کند و آمار دقیق از این حوادث در دست نیست. آنچه در خبرها شنیده می شود خبر از یک نسل کشی مذهبی و آپارتاید خشن دارد. حمله به مساجد، آتش زدن قرآن ها، کشتار و زنده سوزاندن مسلمانان، تجاوز به نوامیس مسلمانان و اخراج مسلمانان از خانه و کاشانه توسط شبه نظامیان بودیست آنچنان دلخراش است که قلب هر مسلمان بلکه هر انسانی را جریحه دار و متلاطم می کند.

دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود با محکوم کردن سکوت مرگبار رسانه های مدعی حقوق بشر و بی تفاوتی حاکمان پرمدعای دنیا اعلام کردند نهادهای مرتبط با سیاست خارجی کشور در قبال وقوع چنین بحران انسانی و اسلامی در کشور میانمار باید فراتر از یک اعلام موضع رسمی و ضعیف  وتکراری عمل کنند. از دستگاه دیپلماسی کشور انتظار می رود همان طور که در جریان پرونده هسته ای باتحرک، برنده و با عزت عمل کرد در سایر مسایل سیاست خارجی از جمله مدیریت جریان بیداری اسلامی، فجایع بحرین، ارتباط گیری با دولت های موقت در کشورهای انقلاب شده، شیطنت های آل سعود در عربستان و اکنون کشتار در میانمار نیز تاثیرگذارتر عمل کند.

بسیج دانشجویی و هیأت دانشجویی فاطمیون این دانشگاه در پایان این بیانیه تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی دنیای اسلام و مقاومت در مقابل جنگ های صلیبی و تمدنی طراحی شده غرب را، تشکیل امت واحده اسلامی، وحدت و همدلی مسلمانان و ایجاد نهادهای وحدت بخش و تاثیرگذار بین المللی اسلامی دانسته است.

12345